HCH: Defect accupakket (+ poll)

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.

Is jouw accupakket al vervangen?

Ja, de auto was jonger dan een jaar
7
6%
Ja, de auto was ouder dan een jaar
34
31%
Nee
70
63%

Total votes : 111

Re: HCH: Defect accupakket (+ poll)

Postby revolution-nl » 31 Aug 2015 08:28

En? Starten de motor op de startmotor? Al een melding weten te genereren?
Last edited by revolution-nl on 31 Aug 2015 17:25, edited 1 time in total.
revolution-nl

Huidige auto: Ford Focus '11

Postby MarcTelkamp » 31 Aug 2015 11:31

Nee, startte gewoon op de normale manier (vliegwiel ?), en nog steeds geen IMA-melding. Herkalibreren is nu gewoon iedere dag wel een keer.
Ik zeg het je: in de software staat gewoon "if auto<8 jaar then GEEN foutmelding !!"
Handig !
MarcTelkamp

Huidige auto: Honda Accord 1.8LPG

Postby civicmobiel » 31 Aug 2015 12:07

MarcTelkamp wrote:Nee, startte gewoon op de normale manier (vliegwiel ?), en nog steeds geen IMA-melding. Herkalibreren is nu gewoon iedere dag wel een keer.
Ik zeg het je: in de software staat gewoon "if auto<8 jaar then GEEN foutmelding !!"
Handig !

Dit is echt onzin, er zijn best wel HCH rijders die bij <8jaar of <160000km een IMA melding hebben gehad.
O.a. Ik zelf na ongeveer 2 jaar, probleemloos nieuw accu-pakket gekregen!
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby MarcTelkamp » 24 Oct 2015 17:36

civicmobiel wrote:Dit is echt onzin, er zijn best wel HCH rijders die bij <8jaar of <160000km een IMA melding hebben gehad.

Onzin ? Het is toch duidelijk dat die accu naar zijn grootje is ? Of bestaat hier nog twijfel over ? Maar dealers over de hele wereld hebben hele duidelijke instructie van Honda: geen lampje, dan geen garantie. Het enige dat Honda dan nog hoeft te doen is de (verplichte) software tweaken. Goed, als een accu na 2 jaar al slecht wordt dan kunnen ze dat niet volhouden, dus IMA mag aan. Maar als je nog maar een paar maanden garantie hebt, dan loont het zich wel om het IMA lampje uit te laten tot NA die periode, om daarna totaal geen coulance te bieden. Ik verzin het niet !

Inmiddels heeft de Civic al een keer op de startmotor gestart, en is het herkalibreren een dagelijks ritueel geworden. Ik ben naar de Honda-dealer geweest, maar het is alsof je tegen de tafelpoten staat te praten. Geen IMA-lampje = geen kapotte batterij. Klaar.
Ze staan je gewoon uit te lachen: "Ja, mensen worden altijd een beetje zenuwachtig tegen het eind van de garantieperiode". Het feit dat ik nu al aangeef dat er iets niet goed is met de accu heeft geen enkele invloed op de afhandeling vlak na de garantieperiode. Lampje moet aan, anders niks.

:roll:
MarcTelkamp

Postby Honda-Power » 24 Oct 2015 20:55

Ik begrijp dat er nog garantie zit op de auto. Ik zou de zaak eens voorleggen aan je rechtsbijstand. Mss dat die er iets in zien en er mee aan de gang gaan.

Gr Fred
Honda-Power

Postby Bennos » 24 Oct 2015 21:22

MarcTelkamp wrote:
civicmobiel wrote:Dit is echt onzin, er zijn best wel HCH rijders die bij <8jaar of <160000km een IMA melding hebben gehad.

Onzin ? Het is toch duidelijk dat die accu naar zijn grootje is ? Of bestaat hier nog twijfel over ? Maar dealers over de hele wereld hebben hele duidelijke instructie van Honda: geen lampje, dan geen garantie. Het enige dat Honda dan nog hoeft te doen is de (verplichte) software tweaken. Goed, als een accu na 2 jaar al slecht wordt dan kunnen ze dat niet volhouden, dus IMA mag aan. Maar als je nog maar een paar maanden garantie hebt, dan loont het zich wel om het IMA lampje uit te laten tot NA die periode, om daarna totaal geen coulance te bieden. Ik verzin het niet !

Inmiddels heeft de Civic al een keer op de startmotor gestart, en is het herkalibreren een dagelijks ritueel geworden. Ik ben naar de Honda-dealer geweest, maar het is alsof je tegen de tafelpoten staat te praten. Geen IMA-lampje = geen kapotte batterij. Klaar.
Ze staan je gewoon uit te lachen: "Ja, mensen worden altijd een beetje zenuwachtig tegen het eind van de garantieperiode". Het feit dat ik nu al aangeef dat er iets niet goed is met de accu heeft geen enkele invloed op de afhandeling vlak na de garantieperiode. Lampje moet aan, anders niks.

:roll:

Er zijn wel meer autofabrikanten die software tweaken.... ;)

Niet een zo'n gekke gedachte!

Ik heb hetzelfde gelazer gehad, continu regenereren, geen lampje......ging het weer even goed en daar ging ie weer.

Uiteindelijk ingeruild en een normale auto gekocht.
Toyota Auris TS Hybrid Lease Pro '13
Image
Bennos

Huidige auto: Toyota Auris TS Hybrid Lease Pro '13

Postby MyHCH » 25 Oct 2015 08:22

Probeer eens een andere dealer. Deze lijkt je inderdaad niet serieus te nemen. Elke veranderde eigenschap van de auto valt de bestuurder als eerste op, dus ze dienen je gewoon serieus te nemen. Ze kunnen, ook als het lampje niet brandt, het verschil in SoC tussen vol en leeg eenvoudig aflezen uit de boordcomputer. En als ze dan zien dat je IMA accu op een haar na dood is, dan geloof ik niet dat ze je niet helpen. Honda is meestal erg coulant. En inderdaad anders de rechtsbijstand.
Vergelijk het met een slippende koppeling: hier kun je nog even mee doorrijden totdat hij helemaal niet meer werkt, maar elke fatsoenlijke dealer zal deze al eerder vervangen om verdere slijtage te voorkomen.
Succes!
2017 Jazz:Image > 60.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby volkerts » 05 Nov 2015 20:30

Bij mijn HCH uit 2008 is het accupakket vorige maand kapot gegaan (180.000 km), het motorstoringslampje en IMA-lampje zijn aangekomen (en gaan nu af en toe voor een dag uit, dan weer dagenlang aan) en de foutcode bevestigt dat het accupakket kapot is.

De Honda dealer adviseert geen software-update te doen, omdat in hun ervaring de klachten zo goed als altijd weer terug komen en deze update rond 100 euro kost.

Het accupakket moet dus worden vervangen, maar is nieuw erg prijzig (rond 2500 euro). Helaas valt mijn HCH net buiten de garantie (tot 160.000 km).

Heeft iemand ervaring of een idee waar ik een gebruikt vervangend accupakket (type CA3) kan vinden, bijvoorbeeld van de sloop? Ik heb al wat rondgezocht, maar ze zijn heel moeilijk te vinden. Naar horen zeggen kun je voor zo'n 350 euro een vervagend pakket kopen + 150 euro installatiekosten bij de dealer.

Ik zou elke reactie op prijs stellen!!
Bij voorbaat dank!
volkerts

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2008

Postby Bennos » 05 Nov 2015 20:46

Ik denk niet dat je veel wijzer wordt van een gebruikt pakket, krijg je ws dezelfde problemen op korte termijn weer.

Daarbij weet je niet hoelang zo'n pakket al werkeloos staat te staan, worden ze ook niet beter van.
Image
Bennos

Postby pquist » 05 Nov 2015 20:59

pquist

Huidige auto: Lexus CT200H Business Line

Postby volkerts » 10 Nov 2015 20:47

Dat is een goede tip, ik ga ernaar kijken, bedankt!

Mij is wel verteld dat ik nu een CA3 accu moet hebben, een verbeterde versie. Daarmee zouden de problemen niet zo snel moeten beginnen, vandaar dat een tweedehands de moeite waard kan zijn, zeker voor het prijsverschil!
volkerts

Postby kesse » 20 Nov 2015 21:33

Ook mijn HCH accu pakket vandaag vervangen bij kmst. 09700 bj 2008 .
Nu het type AC3 pakket in de Honda. (sticker bestuurderszijde deurstijl)
Pakket is kosteloos vervangen door Honda Nederland !
We kunnen weer vooruit :D
kesse

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Bennos » 20 Nov 2015 21:35

97000 neem ik aan?
Image
Bennos

Postby volkerts » 20 Nov 2015 22:38

Ik heb helaas dus net een te hoge kilometerstand om nog binnen de garantie te vallen..

Helaas de tip die hiervoor werd gegeven (het repareren van het accupakket) kan alleen als de storing niet door slijtage/leeftijd komt, dus helpt me helaas niet verder.

Het lijkt erop dat de enige optie is om een tweedehandspakket van bijv. de sloop te bemachtigen, maar tot nu toe zijn ze niet te vinden.

Als iemand een idee heeft: heel graag!!

Groeten,
Niels
volkerts

Postby MarcTelkamp » 21 Nov 2015 08:26

kesse wrote:Ook mijn HCH accu pakket vandaag vervangen bij kmst. 09700 bj 2008

Geluksvogel ! :) Ging bij jou het IMA-lampje branden ? Hoe lang reed je al rond met een slecht accupakket ?
Die van mij is ook uit 2008, met 110.000km. De accu is zo'n beetje waardeloos geworden, maar het IMA-lampje gaat maar niet branden !!
MarcTelkamp

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Techniek en onderhoud