HCH: Defect accupakket (+ poll)

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.

Is jouw accupakket al vervangen?

Ja, de auto was jonger dan een jaar
7
6%
Ja, de auto was ouder dan een jaar
35
31%
Nee
70
63%

Total votes : 112

Re: HCH: Defect accupakket (+ poll)

Postby CiviC » 11 Dec 2012 10:57

Vrijdag krijgt mijn 2009 HCH met 96dkm op de klok een nieuwe batterypack.
De oude had storing gegeven en had nog maar 20% capaciteit over :|

Nu heb ik de auto prive en ik vraag me af wat dit verhaal, als de accu blijft hinderen, met de restwaarde doet over een paar jaar....als de garantie er af is.

Groet Chris.
CiviC

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Elegance, premium white pearl.

Postby Bennos » 11 Dec 2012 11:23

De restwaarde is nu al om te janken.....
Met het oog op de afschaffing van de MRB vrijstelling, helaas!

Heb de mijne 3 maanden terug ingeruild en viel zomaar een paar 1000 naar beneden....
Toyota Auris TS Hybrid Lease Pro '13
Image
Lincoln Town Car Mk II 4.6 V8 Signature Series '96
Image
Bennos

Huidige auto: Toyota Auris TS Hybrid Lease Pro '13
Lincoln Town Car Mk II 4.6 V8 Signature Series '96

Postby Hayabusa » 08 Mar 2013 20:22

Van de HCH van maart/nov 2011 heeft het IMA-lampje vanaf het eerste moment gebrandt, eerst bij 50 % van de ritten tussen nov 2011 en jan 2012.
Na een sw-update brandde het IMA-lampje nog maar zo nu en dan en na de onderhoudsbeurt in nov 2012 met sw-update brandt het IMA-lampje bijna 100 % van de ritten.
Gisteren (7-3-13) is bij een km-stand van 14500 de accu vervangen en zal het goed moeten gaan.
Hayabusa

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Strampke » 10 Mar 2013 12:38

Hayabusa is wel even wat anders dan HCH!
Sinds het nieuwe accupakket is het benzineverbruik, dat in de tijd er voor langzaam opliep, ook weer terug naar een lager niveau.
Volvo 244 GL 1979: ongeveer 1 op 10
Honda Civic Hybride 2010: Image
Volvo V60 PIH 2013: Image
Strampke

Huidige auto: Honda Civic Hybrid en een Volvo V60 PIH

Postby madmasc » 13 Mar 2013 18:09

En Ja hooor. Bij mij ging dus vanochtend het IMA lampje branden.
Ik had de accu tot 1 streepje boven het midden leeggereden op de E-motor. Gelijk ging het systeem een regen uitvoeren. 1 kilometer later was de accu al weer vol, en prompt terwijl ik de parkeerplaats op rij, IMA lampje aan.
Het verbruik stond op dat moment na 26km op 5.8, met sneeuw en kou. De afgelopen week zelfs elke dag tussen de 4.7 en 4.9 gebruikt.
Maar ik merkte wel op dat wanneer ik fors accelereerde met max assist met een volle accu. deze al gauw afnam, en wanneer ie 1 blokje boven de helft was, er gelijk een regen kwam. Soms wel 2x op een dag, en dat sinds de laatste maand. Ook op de snelweg had ik vaak een regen.
Dus ik naar de Honda dealer,300 m bij mijn werk vandaan.
Goeiemiddag, waar kan ik u mee helpen? Nou, mijn IMA lampje ging vanochtend branden. Oh, dan lezen we 'm even uit, krijgt u een nieuwe accu.
Dus, auto werd uitgelezen, en maandag komt er een nieuwe accu in.
Binnen 5 minuten voor elkaar, geen discussie.
Ben benieuwd......
madmasc

Huidige auto: Honda Civic i-DTEC 2.2 executive

Postby Strand » 13 Mar 2013 22:16

Strand

Postby madmasc » 18 Mar 2013 18:36

Vandaag is nieuw accu-pakket ingebouwd. Ben benieuwd hoelang deze meegaat. Tijdens de rit naar huis maar 1 blokje gebruikt, die daarna ook weer vol stond. Veel beter als normaal gesproken een halve acculading fluctuatie, en af en toe een regen.
madmasc

Huidige auto: Honda Civic i-DTEC 2.2 executive

Postby Theo » 01 Nov 2014 22:36

Na 8 jaar kreeg ik problemen van geregelde plotseling snel leeglopende accucapaciteit waarna de generator vol ging opladen.
Mijn dealer bleef ontkennen dat het een probleem met de accu was. Nadat ik mijn dealer confronteerde met reacties op mijn vraagstelling op deze site, heeft hij toegegeven dat het misschien wel de accu zou kunnen zijn. Hij ging een 'snapshot maken' en dit met de importeur bespreken. En inderdaad, het was de accu. Omdat mijn eerste melding daags voor het vervallen van de garantie is geweest is het (na enige boze brieven) toch onder garantie vervangen. Probleem is nu opgelost.
Theo

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Postby Bassiehybrid » 17 Jan 2015 15:35

Iets meer dan een jaar geleden een honda civic hybrid gekocht. Kilometerstand 90.000 km. Batterij viel regelmatig van vol terug naar leeg in een keer. Waardoor een hoop verlies aan vermogen en extra verbruik. De hondadealer ontkende in alle toonaarden dat het aan de batterij lag. Hij heeft daar op een gegeven moment een week gestaan. Ze zouden hem zo nu en dan testten. Na een week werd ik gebeld dat er niets met de auto aan de hand is. Ik haal hem op en rij nog niet eens de straat uit en de batterij is van vol weer direct leeg. De man achter de balie begreep er niets van. Gezegd dat er maar een monteur met mij moet meerijden. Zo gezegd zo gedaan. Hij zit naast me en de eerste oprit van de snelweg ziet hij met eigen ogen dat de batterij van vol midden in het optrekken van 20 km naar 120 de batterij van vol in een keer leeg is bij rond de 70 km per uur. Vervolgens teruggereden naar de dealer. Hij zal het opnemen met zijn baas. Ik dacht. Mooi dat word nu opgelost. Helaas niets bleek minder waar. Ze kregen van honda Nederland geen toestemming om de batterij te vervangen. Omdat er geen ima foutmeldingen zijn. Uiteindelijk heeft de directie van de autodealer waar ik de auto heb gekocht contact gehad met de directie van de hondadealer. Uiteindelijk is onder druk besloten om de batterij te vervangen. En het euvel was daarna direct verholpen. Vooral de starre houding en het glashard ontkennen van de hondadealer en honda Nederland dat er niets bekend is van batterij problemen met de honda civic hybrid heeft mij op zijn zacht gezegts verbaasd. Het verbruik vind ik trouwens ook erg hoog tov wat de boekjes vermelden. Zit op een gemiddeld gebruik van 6.9
Bassiehybrid

Postby MyHCH » 17 Jan 2015 17:51

Goed dat je een nieuwe accu hebt gekregen, maar de houding van de dealer is inderdaad erg vervelend. Er zijn trouwens mogelijkheden om het geforceerd bijladen te onderbreken (door tijdens het rijden de contactsleutel even in de start-stand te draaien), zodat de IMA software eerder de fout in gaat. Ik verwacht dat met een nieuwe accu het verbruik flink omlaag zal gaan, want tijdens zo'n noodlading gebruik je flink extra brandstof. Ook het ophogen van de bandenspanning helpt behoorlijk. Succes ermee en veel plezier met je HCH!
2019 Jazz:Image > 40.000 km
2017 Jazz:Image over 68.830 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.5 CVT Dynamic

Postby Ferry » 18 Jan 2015 20:30

Ik heb sinds gisteren weer een civic uit 2009. ik heb eerder een HCH gehad. In die 4 jaar nooit geen problemen gehad.
Van deze civic die ik nu heb kan ik niet zien of al een nieuw pakket geplaatst is. Is dit ergens te herleiden?
Image ==> Image
Ferry

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid
Alfa Romeo Alfa 33 1.7 4x4

Postby civicmobiel » 18 Jan 2015 20:36

Ferry wrote:Ik heb sinds gisteren weer een civic uit 2009. ik heb eerder een HCH gehad. In die 4 jaar nooit geen problemen gehad.
Van deze civic die ik nu heb kan ik niet zien of al een nieuw pakket geplaatst is. Is dit ergens te herleiden?

mijn dealer heeft het toen in mijn service-boekje genoteerd.
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby Ferry » 18 Jan 2015 20:57

In het onderhoudsboekje staat niets vermeld wat hier op lijkt. De gewone onderhoudsbeurten verder niets.
Image ==> Image
Ferry

Postby Ferry » 19 Jan 2015 10:36

Op de deurstijl zit een sticker met CA3 erop.
Image ==> Image
Ferry

Postby civicmobiel » 19 Jan 2015 12:13

Ferry wrote:Op de deurstijl zit een sticker met CA3 erop.

Dit zag ik op een buitenlands Honda forum...misschien is dit het?
----
Civic hybrid: I got 09 Civic hybrid just replaced CA3 IMA battery
Customer Question
I got 09 Civic hybrid just replaced CA3 IMA battery 5 days ago. First two days was great using 5L/100km in highway and 5.5L/100km in the city, but thing changed last 3days after air con been used petrol gone up to 7L/100km and 8L in city.

Read more: http://www.justanswer.com/honda/7rn61-c ... z3PGTjUOCO
------
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Techniek en onderhoud