HCH: Defect accupakket (+ poll)

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.

Is jouw accupakket al vervangen?

Ja, de auto was jonger dan een jaar
7
6%
Ja, de auto was ouder dan een jaar
34
31%
Nee
70
63%

Total votes : 111

HCH: Defect accupakket (+ poll)

Postby Bennink » 24 Sep 2010 08:58

Steeds vaker lees ik dat er Civic Hybrid's zijn waarvan het accupakket is vervangen, omdat er één of meerdere cellen kapot zijn. Daarom deze poll: is jouw accupakket al vervangen? Ik stel het op prijs als je ook reageert als jouw accupakket nog prima in orde is (en dus niet vervangen is).

Mocht je accupakket wèl zijn vervangen, plaats dan ook even een reactie met wat meer details over wanneer het gebeurd is en wat de symptonen waren.

Zoeksleutels: defect, kapot, stuk, accu, accupakket, accupack, batterij, battery, batterypack, IMA
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: HCH: Defect accupakket (+ poll)

Postby wlunchi » 24 Sep 2010 10:30

Ik heb nee gevote, maar heb wel accu/software problemen
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby HCH-CH » 24 Sep 2010 11:23

HCH van mrt 2008, 50000 km
Software ca april 2009, 2010 (40k)bewust gevraagd niet te updaten
Meestal 7 blokjes SOC
Moet bewust snel accelereren of elektrisch rijden om minder blokjes te krijgen.
Accelereren met 3000 tpm langdurig volledige assist
Gebruik bij afremmen vaak de S tot ik de rem erbij pak
Nog geen wijzigingen in accu-toestand ontdekt, dus nee gestemd
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Postby revolution-nl » 24 Sep 2010 17:44

HCH Juni 2009 accu pakket onlangs vervangen bij 45.000km

Symptonen:
- Zwakkere Assist
- Minder accu capaciteit
- Bij het laden snel van 6 blokjes naar 8 blokjes
- Veel forced regens
revolution-nl

Huidige auto: Ford Focus '11

Postby Bennink » 24 Sep 2010 20:30

revolution-nl wrote:HCH Juni 2009 accu pakket onlangs vervangen bij 45.000km

Symptonen:
- Zwakkere Assist
- Minder accu capaciteit
- Bij het laden snel van 6 blokjes naar 8 blokjes
- Veel forced regens

Dat was 21 september 2010 dat je accu is vervangen, toch?

Wie is dan diegene die voor de optie 'binnen 1 jaar vervangen' heeft gekozen?
Bennink
Administrator

Postby revolution-nl » 24 Sep 2010 21:43

Klopt inderdaad, heb gestemt op Ja, ouder dan een jaar.
revolution-nl

Postby matrox » 24 Sep 2010 21:45

Nee in mijn geval, maar ik heb mijn HCH tweedehands. Weet dus niet of het ev. al eerder vervangen is.

Maar even off-topic. Ik lees de laatste tijd hier ontzettend veel (terechte) klachten over de Honda Hybrids en over Honda's afhandeling hiervan. Ik kan alleen maar hopen dat ik geen uitzondering ben maar ik herken hier helemaal niets van. En dat terwijl ik zelfs na een ruime gewenningsperiode niet echt enthousiast over de auto was. Maar mijn vrouw (die moet er toch het meest in rijden) des te meer. Het rijgemak, het lichte sturen (ik vond het een botsautootje), de heerlijke cd-wisselaar, het rustige rijgeluid. Ok, de airco is wat minder, erg koud aan je handen en je ruiten beslaan bij vochtig weer op de autostand. En die vering. Als je Citroen gewend bent denk je in eerste instantie bij drempels dat er iets kapot is. Maar het feit dat we per tank gewoon bijna 300 km meer rijden in vergelijk tot onze vorige auto compenseert dat ongemak aardig. Daarbij, het limo-achtige rijgedrag van de wagen geeft een enorm luxe gevoel. En ja. In een Limo trek je ook niet als een puber op en ga je ook niet 50 meter voor een rotonde vol in de remmen. Daar is alles erop gericht om de passagiers zich comfortabel te laten voelen. Zo voelt onze HCH ook. Als we over het pas nieuw geasfalteerde stuk A2 bij Beesd rijden. Totale stilte. We hebben de cd nog uitgezet om even te horen of er iets mis was. Totale stilte..... Ongelooflijk.

Ok, hij heeft de nodige ongemakken, maar zolang het totale gebrek aan kofferruimte daarvan voor ons nog het grootste is komen we daar wel overheen. Zolang we niet op kampeervakantie gaan hebben we niet zoveel ruimte nodig. De positieve punten maken voorlopig alles goed. Alleen die lage instap. Dat blijft met mijn rug lastig. Maar met van mijn kant hooguit één ritje in de week kan ik daar mee leven. Inherent aan het model, was bij een ander merk niet anders geweest.

Geen idee waarom ik dit allemaal opschrijf. Ben geen merkenfreak. Kritiek op mijn huidige automerk is voor mij vnl informatief want ik stap net zo makkelijk morgen weer over op een ander merk. Ik ontleen mijn identiteit niet aan het merk auto dat ik zo nu en dan rijdt. Niettemin had ik toch een beetje het gevoel dat na al die op zich terechte mopperverhalen een beetje tegenwicht geen kwaad kon. Het is niet allemaal kommer en kwel. 't Is over het geheel genomen gewoon best een fijne wagen. En je rijdt ook nog eens super goedkoop. Lekker toch?
Image
matrox

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Neutron Blue juli 2007.

Postby HondaHB » 25 Sep 2010 10:50

Bij mij is het accupakket een aantal maanden geleden vervangen en de auto was toen iets meer dan een jaar oud. Symptomen waren dat de accu vol was bij het wegrijden maar na 5 minuten was er nog maar 1 blokje over op de display, het gevolg was dat de auto een stuk minder vermogen had aangezien hij elektrisch niets meer deed. Dit voorval kwam gemiddeld 4x per week voor met name in de ochtend bij het wegrijden.

Sinds de accu vervangen is is het probleem nooit meer voorgekomen en de auto voelt merkbaar sneller aan.

Moet wel aangeven dat de problemen begonnen toen de auto nog geen jaar oud was, ik heb een half jaar doorgereden met deze problemen voordat de accu's vervangen werden.
HondaHB

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Venxir » 27 Sep 2010 11:42

HondaHB wrote:Bij mij is het accupakket een aantal maanden geleden vervangen en de auto was toen iets meer dan een jaar oud. Symptomen waren dat de accu vol was bij het wegrijden maar na 5 minuten was er nog maar 1 blokje over op de display, het gevolg was dat de auto een stuk minder vermogen had aangezien hij elektrisch niets meer deed. Dit voorval kwam gemiddeld 4x per week voor met name in de ochtend bij het wegrijden.

Sinds de accu vervangen is is het probleem nooit meer voorgekomen en de auto voelt merkbaar sneller aan.

Moet wel aangeven dat de problemen begonnen toen de auto nog geen jaar oud was, ik heb een half jaar doorgereden met deze problemen voordat de accu's vervangen werden.

Hier ongeveer hetzelfde en dat gelijk bij de aankoop(nieuw). Ik had er zelf ook een topic over geopend hier.
http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1464
Last edited by wlunchi on 27 Sep 2010 13:53, edited 1 time in total.
Reason: Voor de volledigheid jouw Thred erbij gezet.
Venxir

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Limited Edition

Postby mars80 » 27 Sep 2010 19:33

Bennink wrote:
Dat was 21 september 2010 dat je accu is vervangen, toch?

Wie is dan diegene die voor de optie 'binnen 1 jaar vervangen' heeft gekozen?

That was me!! ;-)

http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=1313
mars80

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Bennink » 28 Sep 2010 06:45

Oh ja, dat verhaal kan ik me nog wel herinneren :-) Mooi dat je hier ff hebt ingevuld!
Bennink
Administrator

Postby Sirach » 13 Oct 2010 19:54

Ook ik heb momenteel accu problemen en met de IMA, maar heb dit geplaatst onder softwareupdate, en herken de andere hier genoemde klachten als de klacht die ik ook heb bij mijn HCH van medio 2009.
groet Sirach.
Sirach

Huidige auto: HIH Elegance 2012

Postby mars80 » 16 Nov 2010 19:11

Kan de poll nog een extra mogelijkheid krijgen? Aan het hoeveelste accu pack ben je bezig? ;)

Vandaag telefoontje van de dealer ontvangen nadat mijn Honda daar al een dikke week stond ivm nieuwe klachten rondom de performance van het accupack.
Ik heb begin dit jaar al het "geluk" gehad een nieuwe accupack te mogen ontvangen van Honda. Maar in de herfst begonnen dezelfde klachten weer van voren af aan. Wat denk je? Wederom een nieuw accupack in m'n HCH.

Ik ben dus met een auto van anderhalf jaar al met mijn 3e accupack begonnen! Met alle respect, maar dat valt toch niet met een strak gezicht te verkopen door Honda Nederland?? Dit is mijn 1e Honda, maar gelijk ook mijn laatste... pfffff
mars80

Postby revolution-nl » 16 Nov 2010 19:26

mars80 wrote:Kan de poll nog een extra mogelijkheid krijgen? Aan het hoeveelste accu pack ben je bezig? ;)

Vandaag telefoontje van de dealer ontvangen nadat mijn Honda daar al een dikke week stond ivm nieuwe klachten rondom de performance van het accupack.
Ik heb begin dit jaar al het "geluk" gehad een nieuwe accupack te mogen ontvangen van Honda. Maar in de herfst begonnen dezelfde klachten weer van voren af aan. Wat denk je? Wederom een nieuw accupack in m'n HCH.

Ik ben dus met een auto van anderhalf jaar al met mijn 3e accupack begonnen! Met alle respect, maar dat valt toch niet met een strak gezicht te verkopen door Honda Nederland?? Dit is mijn 1e Honda, maar gelijk ook mijn laatste... pfffff

Bizar gewoon. Het is ook treurig dat Honda geen oplossing heeft voor de problemen. Je zou toch denken dat ze met een constructieve oplossing zouden komen in de vorm van een accupakket wat wel gewoon heel kan blijven. Honda vervangt blijkbaar defecte accupakketten hetzelfde type accupakket. Dat is dus dweilen met de kraan open.

Heb jij nog performance verschillen waargenomen na de eerste wissel van het accupakket. Was deze wissel voor Juni? Zo ja dan heb je grote kans dat je nu de gewraakte "Junï" update krijgt.
revolution-nl

Postby mars80 » 16 Nov 2010 19:35

revolution-nl wrote:Heb jij nog performance verschillen waargenomen na de eerste wissel van het accupakket. Was deze wissel voor Juni? Zo ja dan heb je grote kans dat je nu de gewraakte "Junï" update krijgt.

Dan ben ik heel benieuwd hoe de auto rijdt na de software update. Niet goed? Dan sta ik zo weer voor de deur tot er een oplossing is....
mars80

Next

Return to Civic Hybrid - Techniek en onderhoud