Dimlicht vervangen

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.
Plaats reactie
huisboom

Dimlicht vervangen

Bericht door huisboom »

Hoi. Vraagje. Is het moeilijk om zelf je dimlicht te vervangen. Wil er graag nieuwe lampen inzetten die lijken op xenon verlichting met de gewone h7 aansluiting. Die lampen leveren meer licht opbrengst op. Heb ze gezien van het merk Philips voor 29€.
Gr carlo huisman..
EcoDriver

Re: Dimlicht vervangen

Bericht door EcoDriver »

Antwoord op je vraag heb ik niet, maar ben wel nieuwsgierig naar het resultaat.
Wellicht draai ik ze er ook in.

Johan
Afbeelding
103.000 km in 8,5 jaar.
huisboom

Bericht door huisboom »

Zodra ik ze heb geïnstalleerd laat ik het je weten..
Gr Carlo..
Emre

Bericht door Emre »

En? Is het resultaat wat je gehoopt had? Kun je een foto posten en misschien een uitleg hoe je het vervangen hebt?
huisboom

Bericht door huisboom »

Sorry. Nog niet gedaan ppff.
Gr carlo
marcofr

Bericht door marcofr »

ik heb nu een setje Osram Night Breaker Ultimate gekocht. zet ze er volgende week in.
marcofr

Bericht door marcofr »

wat een verschil !! ze zijn een stuk witter dan de standaard lampen, feller en laten de witte belijningen op de weg nu oplichten. echt een aanrader.
marcofr

Bericht door marcofr »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

op de foto is het lichtbeeld wat wit/paars. de telefoon camera heeft dit zo gemaakt helaas. zit gewoon nog een licht geel gloedje in.
dus geen sjonnie verlichting. wil ik ook absoluut niet hebben.
maar het is een enorme verbetering, en een mooie licht bundel ten opzichte van het oranje/geel kaarslicht wat ik met de standaard lampen heb.

alleen heb ik nu mooie heldere dimlichten, en lijken de stadslichten oranje. ik heb deze stadslichtjes er nu ook bij besteld:

Afbeelding

het blauwe glas laat denken dat het blauw oplicht, maar is gewoon helder wit/geel. de koplampen worden hiermee mooi gelijk qua licht kleur.

dus is je lichtbeeld ook erg zwak, is dit set een mooie aanrader !! absoluut geen blauw sjonnie licht, maar gewoon mooi modern helder wit/geel.
ik maak nog een voor een na foto van de koplamen met de orginele stadslchten en met de nieuwe Osram stadslichten.
helaas geen voor en na foto gemaakt van de dimlichten.
EpicHCH

Bericht door EpicHCH »

Vraagje:
Ik wil deze lampen er ook in zetten.
Nu hoorde ik van iemand dat ze te heet worden en dat daardoor de kunststof van de lamp vervormt. Is dat waar of is dat een broodje aap verhaal?

Met andere woorden: ben je nog steeds tevreden na bijna een jaar? Is het nog steeds een aanrader?
marcofr

Bericht door marcofr »

Nou ...... BROODJE AAP dus !! Waarom zouden ze warmer worden dan orginele pitjes, als ze dezelfde wattage hebben ?
Ze worden alleen maar warmer als je er lampen in gaat zetten van bv 80 of zelfs 100 watt. Die krijg je namelijk ook. Daar zal die persoon zijn advies op gebasseerd zijn.
Dus zet ze er gerust is, want ik ben nog steeds dik tevreden met deze lampen.
EpicHCH

Bericht door EpicHCH »

Dankje! Ik vond het ook al een gek verhaal en heb eergisteren deze set lampen er dus in gezet. Ik ben er blij mee! Echt een aanrader en blij te horen dat je na een jaar nog steeds tevreden bent. Top!
defik

Bericht door defik »

Ik heb er sinds gisteren ook de nieuwste versie Osram ingezet. (wat een k*'t werk trouwens).

Nu wil ik mijn lampen nog wat bijstellen want de linker koplamp is wat omhoog gegaan, maar als ik m'n schroevendraaier in de daarvoor bestemde opening doe gebeurd er vrij weinig.

Iemand die weet welke kruiskop je hier exact voor nodig hebt?
marcofr

Bericht door marcofr »

Ik kan je geen direct antwoord geven, maar ik dacht dat ik een dikke kruiskop heb gebruikt. Ging niet echt soepel.
easyq

Bericht door easyq »

LED is echt af te raden uit eigen ervaring. 2 verschillende sets er in gezet maar er is zoveel verstrooing dat je echt slechtere verlichting hebt in het donker. Overdag ziet het er wel mooi wit uit maar dat is het dan ook wel.

Heb nu Osram 9006CBI-HCB Cool Blue Intense HB4 besteld kijken of dat beter is. Hou jullie op de hoogte
HCH rijder sinds Vrijdag 13 Okt 2017
https://www.spritmonitor.de/en/detail/875843.html
RedDevil
Beheerder
Beheerder

Bericht door RedDevil »

Ik heb alleen goedkope Chinese LEDs geprobeerd en die zijn inderdaad niet aan te raden voor koplampen. Ik denk dat geen enkele LED lamp legaal is sowieso, dus dat wordt lastig. Mijn zwager heeft een duurder setje LEDs in de koplamp van zijn motor zitten (een BMW met dubbele koplamp) en die geven wel een redelijk strak en krachtig lichtbeeld, dus het kan blijkbaar wel.

Ik ben echter erg tevreden met mijn 35Watt xenon setje.
De projectorlampen van de Insight geven weinig strooilicht en ook de bundel is niet zo sterk; de standaard 55W halogeenlampen vond ik daardoor helemaal niet voldoen, maar het xenon setje geeft makkelijk 3 keer zoveel licht. Het is nog steeds niet verblindend juist omdat de projectorlampen zo weinig strooilicht geven.
In de I10 van mijn vrouw zou ik ook graag meer licht hebben maar die heeft reflectorlampen en dan zou het wel eens teveel kunnen worden, bovendien is er erg weinig ruimte achter de lampunit en moeten er gaten door de kap voor de ballast. In de Insight zit de achterkant van de lamp in de vrije lucht en heb je geen gat in het lamphuis nodig; de rubber stop die bij de meeste Xenon setjes om de draden naar de ballast zit kan je er gewoon afsnijden.
2011 HIH Elegance Afbeelding => Afbeelding over 170.540 km.
Afbeelding
NorAs
Huidige auto: Honda Insight 2011

Bericht door NorAs »

Ik heb ook Zenon besteld, bij Alie, en dan de gele variant, ben benieuwd naar het resultaat ;)
easyq

Bericht door easyq »

Xenon kan dat ook de civic dan? die heeft geen projectorlampen toch?
Nu ik aan het experimenteren ben met de verlichting merk ik ook dat lichtbundel met standaard lampen best weinig is, al is de LED helemaal niets :lol:
Misschien ook eens gaan kijken naar xenon als dat verder geen koplamp aanpassingen vergt.
HCH rijder sinds Vrijdag 13 Okt 2017
https://www.spritmonitor.de/en/detail/875843.html
Plaats reactie

Terug naar “Civic Hybrid - Techniek en onderhoud”