Honda Civic 2008 accupakket kapot.

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.

Honda Civic 2008 accupakket kapot.

Postby JeroenDaniël » 28 Oct 2018 19:41

Sinds 2016 heb ik een Honda Civic hybrid uit 2008. Altijd dealer onderhouden alle grote en kleine beurten gehad 180.000 op de teller. Nooit problemen mee gehad op het vervangen van een remklauw na en het zelf bijwerken van wat door steenslag ontstane plekjes met licht roest.
Nu brand al meer dan een jaar het IMA lampje zo af en toe maar ging weer uit qua rijden niks aan te merken,tot deze week nu is deze week toch vastgesteld bij de dealer dat het accupakket af is bij nu 240.000
Een refurbished pakket vind ik een nogal risky onderneming en ik zie bij oa BNA en Hybride accu.nl nieuwe pakketten staan voor een veel betere prijs dan bij dealer( die adviseerde het zelf ook niet bij hen te laten doen)
Heeft er iemand ervaring met deze hybrideaccu.nl vooral over BNA kon ik weinig vinden.
Ik zie hier toppics voorbijkomen dat ze motorisch zeker de 400.000 -500.000 moeten kunnen halen is onze auto de uitgave van de €1795 voor een nieuw accu pakket nog waard? Iemand ervaringen met het vervangen van het accupakket door een helemaal nieuwe??
Volgens de garage waar we hem aan schaften( geen Honda dealer) was hij nog goed voor jaren rijplezier en verder mankeert er niks aan en is het een fijne auto.
JeroenDaniël

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Re: Honda Civic 2008 accupakket kapot.

Postby Feliciano » 04 Nov 2018 20:25

Ik rij inmiddels ander half jaar met een nieuw accupakket van Hybrideshop rond en de accu heeft geen krimp gegeven nog. Volgens mij zijn Hybride Accu en Hybrideshop hetzelfde. Dus nog steeds tevreden!
Feliciano

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby marcofr » 05 Nov 2018 13:28

Hier 205 dkm op de teller en nu bijna een jaar met een nieuw accu pack en dik tevreden mee. Civic snort heerlijk verder.
marcofr

Postby MadhouseNL » 06 Nov 2018 17:41

Ik ga em binnenkort ook naar BNA battery brengen (simpelweg omdat hybrideshop gewoon een ontzettend eind weg is en de 1,5 jaar garantie die ze geven ) ik ga ook voor de nieuwe , wat ze doen is simpelweg een oude accu pakken daar alle cellen uitslopen en gloednieuwe verbeterde inzetten. Dus een nieuwe accu , ik heb zelf een uitlees tool en die roept nu nog 12% ook al heb ik geen ima lampje gezien nog (ik heb ook geen onbalans in me cellen) dus gewoon slijtage en oja ik rij ook een exemplaar uit 2008 , het is een investering maar ik denk dat je er geen moment spijt van zult hebben , ook ik heb amper wat gehad met die auto .
MadhouseNL

Return to Civic Hybrid - Techniek en onderhoud