New build accu ervaringen

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.

New build accu ervaringen

Postby Feliciano » 09 Sep 2017 22:33

Inmiddels zijn er goedkopere alternatieven met nieuwe accu's, inmiddels zelf voorzien van een New-Build next generation accu. Nou ja nieuwe accu cellen wel te verstaan want het frame is 2e hands. Resultaten zijn goed te noemen, de auto rijdt weer als nieuw.
Feliciano

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Re: New build accu ervaringen

Postby Sunny » 12 Sep 2017 18:22

Hoi, waar heb je deze nieuwe accu gekocht en voor hoeveel?
Sunny

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2008 model

Postby Feliciano » 15 Sep 2017 23:35

Bij Hybride shop, daar verkopen ze accu's met nieuwe cellen voor een betere prijs dan een originele Honda accu. http://hybride-shop.nl/product-categori ... 6834e7a283
De kwaliteit moet volgens hun goed zijn en beter zijn dan de de accu's die er nu origineel in zitten. Dan heb ik het over de eerste accumodellen.
Feliciano

Postby Sunny » 17 Sep 2017 10:44

Bedankt voor je reactie. Dat is een stevige prijs, maar jij hebt hem nu dus in je HCH zitten. Je verbruik is nu beduidend lager weer? Kan je een inzicht geven hierin?
Ik ben me aan het beraden wat ik ga doen, de HCH is een fijne auto alleen de accu is nu op/buiten garantie. Mijn verbruik schommelt tussen de 6,8 -7,3 l/100 km momenteel.
Sunny

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2008 model

Postby Feliciano » 18 Sep 2017 18:22

Sunny wrote:Bedankt voor je reactie. Dat is een stevige prijs, maar jij hebt hem nu dus in je HCH zitten. Je verbruik is nu beduidend lager weer? Kan je een inzicht geven hierin?
Ik ben me aan het beraden wat ik ga doen, de HCH is een fijne auto alleen de accu is nu op/buiten garantie. Mijn verbruik schommelt tussen de 6,8 -7,3 l/100 km momenteel.

Het is een flinke prijs uiteraard, ik wist ook niet echt wat ik zou moeten. Wat ik wel wist is dat ik zekerheid wou en geen twijfelaccu zoals een refurbisched, het voordeel is dat de auto er nog erg goed uitziet en nog geen 120.0000 op de teller staan. ook vanwege verhuisplannen was een andere( Honda Civic Hatchback) kopen een nog grotere uitgave geweest. Geloof mij, ik had er koppijn van wat de keuze moest zijn. Voor nu geen spijt gehad en de auto rijd ongeveer een liter op 100 zuiniger! van 6.5/100 naar 5.6/100. Zonder de regeneraties en volledig het systeem gebruiken is de auto logischerwijs een stuk zuiniger. Na een paar jaar(Net zo lang ik reed met een defecte accu) zou ik als ik mij best doe tussen 400 euro en 600 euro terug verdienen. De auto nu weg doen is dus geld weggooien. Nogmaals ik heb er geen spijt van en het comfort niveau is weer vanouds. Succes met de keuze!
Feliciano

Postby marcofr » 16 Dec 2017 12:05

ik heb ook een "new build" accu besteld. zou begin Januari weer voorradig zijn. ik betaal 1750 euro voor een new build, en lever mijn oude in.
ik rij nu ongeveer 400km op een volle tank. veel korte ritten dan wel. nog een ima lamp aan geweest, maar de accu schiet nu van vol naar leeg, en snel weer naar vol. niet meer in orde dus.

ben benieuwd.
marcofr

Postby Feliciano » 20 Dec 2017 17:47

Wat goed dat de prijzen dalen, dat zou ook de bedoeling zijn zei hij al maar er moest eerst wat verkocht worden natuurlijk. Mijn ( new build) doet het uitstekend en heb er geen omkijken meer naar. Begin nog wel natuurlijk. Wat mij erg opvalt is dat de auto veel zuiniger rijdt, ook nu in de wintermaanden. De vorige accu die origineel was reageerde ook anders op de niveaus( Toen hij nog goed was) Dat laatste blokje was altijd erg moeilijk vol te krijgen terwijl nu met de newbuild op korte stukken altijd de volle lading heb. De verdeling van energie van deze cellen zijn blijkbaar anders ingesteld.
Feliciano

Postby marcofr » 21 Dec 2017 20:11

ik kan niet wachten ...... we waren eerst aan het rondzoeken naar een andere auto. maar gezien de goede staat en de ressent grote beurt heeft ons toch doen besluiten om verder te gaan met de Civic. nog effe wachten .....
marcofr

Postby marcofr » 21 Jan 2018 11:35

Gisteren was het zo ver .... Mijn New Build accu lag klaar bij een Honda garage in Sleeuwijk. Tijdens de heen rit heb ik ruim 8x een re-gen gehad. Eenmaal daar aangekomen mocht ik aansluiten. Was nog iemand voor me die ook een New Build accu geplaatst kreeg. Na 2 koffie was het mijn beurt. De monteur was uitetaard zeer vakkundig (Honda monteur). Gezellig gekletst en gelijk (omdat het kon) de CVT olie laten verversen. Hij heeft de Civic gelijk voorzien van de nieuwste software en na wat gezellig na kletsen weer de terugweg ingezet. Wauw ...... Rijd ineens heel anders dan voorheen. Ook mede door de nieuwe IMA software. Ik had voorheen nooit veel IMA ondersteuning boven 110kmh. Nu volledige ondersteuning. Ook is de IMA niet meer onder de 5 blokken gekomen. Heb deze uiteraard op de terugweg goed aan de tand gevoeld .... Al met al zeer blij met deze investering.

Voor de geintereseerden, hier heb ik de accu gekocht:

http://link.marktplaats.nl/m1045145169? ... ialbuttons

Hij heeft een afspraak met een Honda garage voor de professionele inbouw enz.
marcofr

Postby Feliciano » 30 Jan 2018 11:40

Bij behoorlijke tegenwind had ik nog maar drie blokjes op Cruise control. Maar bij gas geven nog steeds volledige assist! Voldoet nog steeds na half jaar.
Maar volgens mij komen al die pakketten bij Hybrideshop weg hoor. Ze hebben allemaal connecties met elkaar dat weet ik wel.
Feliciano

Postby doets001 » 31 Jan 2018 21:35

zijn er al meer mensen met ervaringen met nieuw (build) ipv de origine vervanging bij de dealer?
zijn er ook mensen met ervaringen van Hybride-accu.nl?
doets001

Huidige auto: Honda Civic Hybrid (2008)

Postby marcofr » 05 Feb 2018 00:00

Feliciano wrote:Maar volgens mij komen al die pakketten bij Hybrideshop weg hoor. Ze hebben allemaal connecties met elkaar dat weet ik wel.

Die accu staven kun je gewoon zelf kopen. Ik zie ze bij AliExpres voorbij komen voor alle soorten hybride auto's. Ik wilde ze eerst ook zelf bestellen en vervangen, maar twijfelde ivm garantie enz. Lastig als je garantie aan de andere kant van de wereld moet claimen. Dus het hoeft niet persé een pot nat te zijn qua hybride shops. Iedereen kan het doen.
marcofr

Postby Tundreq » 08 Feb 2018 11:47

doets001 wrote:zijn er al meer mensen met ervaringen met nieuw (build) ipv de origine vervanging bij de dealer?
zijn er ook mensen met ervaringen van Hybride-accu.nl?

Ik ben hier ook erg in geïnteresseerd, ook omdat bij de Honda dealer een nieuw type accu voor het 2006 model wordt geleverd en er ook nog een software aanpassing wordt gedaan, dit omdat de nieuwe accu een andere laad/ontlaad cyclus heeft.

Mijn accu heeft volgens de dealer nog een capaciteit van 18% en het is afwachten wanneer hij gaat uitvallen.
Tundreq

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2007

Postby Feliciano » 09 Feb 2018 18:59

Hybrideaccu is hybrideshop. De mensen in dit vak delen hun kennis over de accuproblemen.

Mijn ervaring is goed, ik kreeg goede uitleg en naar mijn mening zijn ze pionier op accuherstel en alternatieve nieuwe oplossingen. Een originele Honda accu kost zo rond de 3 duizend euro en reken er maar niet op dat deze accu's goedkoper worden. Daar spelen deze mensen goed op in om goede( moet zich ook nog jaren bewijzen uiteraard) nieuwe accu's te leveren voor een in verhouding goede prijs.
Voor nu in de koude wintermaanden presteert de accu prima.
Feliciano

Postby Feliciano » 09 Feb 2018 19:05

marcofr wrote:
Feliciano wrote:Maar volgens mij komen al die pakketten bij Hybrideshop weg hoor. Ze hebben allemaal connecties met elkaar dat weet ik wel.

Die accu staven kun je gewoon zelf kopen. Ik zie ze bij AliExpres voorbij komen voor alle soorten hybride auto's. Ik wilde ze eerst ook zelf bestellen en vervangen, maar twijfelde ivm garantie enz. Lastig als je garantie aan de andere kant van de wereld moet claimen. Dus het hoeft niet persé een pot nat te zijn qua hybride shops. Iedereen kan het doen.

Ik was bij de eigenaar van Hybrideshop thuis in schijndel voor de plaatsing.Te weten gekomen dat hij hybrideaccu en garage Dortmans beheert.

Er zijn vele soorten staven maar niet van dezelfde kwaliteit. de pakketten kunnen nog goedkoper maar dat wou de eigenaar niet i.v.m kwaliteitsverschil. ;)
Feliciano

Next

Return to Civic Hybrid - Techniek en onderhoud