Voorbeelden velgen Honda Insight

Plaats hier foto's en video's van de Honda Insight Hybrid, van jezelf of van internet.

Voorbeelden velgen Honda Insight

Postby cabb » 14 May 2013 06:57

Via Nederlandse websites kon ik niet zo gauw voorbeelden vinden van andere velgen op de Honda Insight. Misschien omdat de Honda Insight niet echt als een auto wordt gezien om deze sportief te maken en dat er niet zo veel Insight rijders zijn. Via mijn zoektocht kwam ik Amerikaanse en Japanse websites tegen en daarbij heb ik een boel foto's gevonden die ik hier met jullie wil delen :D

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Ik vind de korte vijf/zes spaaks velgen van 15" of 16" erg goed passen bij de Honda Insight. Grotere velgen komen een beetje lomp over omdat de Honda Insight qau vorm meer sportief en rond is (niet zo hoekig als bijv. BMW of Audi).
Honda CR-Z pearl white
cabb

Huidige auto: HONDA CR-Z

Re: Voorbeelden velgen Honda Insight

Postby RedDevil » 14 May 2013 08:23

Met dank aan Pquist:
pquist wrote:Even een tip voor wie 2e hands velgen zoekt. De Insight heeft dezelfde velgenmaat (ET-waarde 45, Steek 4 x 100) als een Mini One. Op Marktplaats kun je zo voor een prikje goede sets winterbanden aanschaffen. Zelf heb ik een setje stalen velgen van een Mini One gekocht voor € 125,- (dit kan goedkoper als je goed kijkt). Via Popgom.nl heb ik 4 nieuwe banden van het type Dunlop SP Winter Response in de maat 175/65 R15 84 T aangeschaft voor € 337,20 inclusief balanceren. Deze maat is heel gangbaar, o.a. VW Polo, Opel Corsa zodat je ook tweedehands goede zaken kunt doen. Bij de velgen die ik gekocht heb, zaten ook Mini wieldoppen. Ik heb het Mini-logo eruit gepolijst en er Honda wielnaafstickers overheen geplakt. Staat niet slecht, in ieder geval beter dan die lelijke zwarte velgen. De banden hebben overigens de afgelopen winter hun dienst bewezen en het verbruik is nauwelijks toegenomen (gewoon nog een aantal tanks 1:20 gereden).

Zie deze thread.

Let op: de Mini Ones van na 2006 hebben een ET waarde van 50.
De 4x100 ET45 velg werd ook vaak toegepast bij de wat oudere Civics en nog veel meer andere auto's

Als iemand informatie heeft over een setje passende superlichte aerodynamische 15 inch velgen voor weinig dan houd ik me aanbevolen ;)
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby cabb » 14 May 2013 09:24

Velgen van Honda Jazz en sommige velgen van Rover (zelfde als de Civic) passen uiteraard ook op. Je mag toch ongeveer 5mm van de ET waarde afwijken, dus voor Honda Insight is dat dus tussen ET40 en ET50?
Ik vind deze vorm en kleur velgen geweldig bij mijn polished metalic metal Honda Insight maar ik heb ze nog niet kunnen vinden. ET waardes van sportieve velgen zijn vaak lager dan ET40 zodat ze meer naar buiten staan.
Image
Honda CR-Z pearl white
cabb

Huidige auto: HONDA CR-Z

Postby soeperbaby » 14 May 2013 22:46

Leuke fotos :)

Bij mooie velgen vind ik de insight zelf een stuk aantrekkelijker, normaal ben ik niet zo een fan :roll:
soeperbaby

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2008

Postby pquist » 18 May 2013 13:07

Mijn Honda Insight Elegance met Chrystal velgen. Dit zijn originele Honda velgen en staan in de Insight brochure vanaf modeljaar 2009.

Image[/URL]
pquist

Huidige auto: Lexus CT200H Business Line

Postby HNaterop » 18 May 2013 18:08

Ik heb deze mooie velgen met winterbanden, staan ook mooi bij mijn grijze kleur door de grijze accenten in de velgen.
HNaterop

Huidige auto: Honda Insight Hybrid 08-2010 Chemical grey

Return to Insight Hybrid - Foto's & Video's