Ik vind de korte vijf/zes spaaks velgen van 15" of 16" erg goed passen bij de Honda Insight. Grotere velgen komen een beetje lomp over omdat de Honda Insight qau vorm meer sportief en rond is (niet zo hoekig als bijv. BMW of Audi).
Zie deze thread.pquist schreef:Even een tip voor wie 2e hands velgen zoekt. De Insight heeft dezelfde velgenmaat (ET-waarde 45, Steek 4 x 100) als een Mini One. Op Marktplaats kun je zo voor een prikje goede sets winterbanden aanschaffen. Zelf heb ik een setje stalen velgen van een Mini One gekocht voor € 125,- (dit kan goedkoper als je goed kijkt). Via Popgom.nl heb ik 4 nieuwe banden van het type Dunlop SP Winter Response in de maat 175/65 R15 84 T aangeschaft voor € 337,20 inclusief balanceren. Deze maat is heel gangbaar, o.a. VW Polo, Opel Corsa zodat je ook tweedehands goede zaken kunt doen. Bij de velgen die ik gekocht heb, zaten ook Mini wieldoppen. Ik heb het Mini-logo eruit gepolijst en er Honda wielnaafstickers overheen geplakt. Staat niet slecht, in ieder geval beter dan die lelijke zwarte velgen. De banden hebben overigens de afgelopen winter hun dienst bewezen en het verbruik is nauwelijks toegenomen (gewoon nog een aantal tanks 1:20 gereden).