Achteruitrijcamera

Plaats hier foto's en video's van de Honda Insight Hybrid, van jezelf of van internet.

Achteruitrijcamera

Postby RedDevil » 06 Jan 2019 16:55

De Insight is niet al te overzichtelijk. Daarom zijn de parkeersensoren best handig.
Alleen verschillen de parkeersensoren en ik nogal van mening over waarover gepiept moet worden en waarover niet. Met als gevolg dat ik vaker iets raak dan met enige andere auto voorheen!

Maar niet langer want hieperde{censuur} hoera: ik ben aan de camera!

Image

de LEDjes reflecteren in de ruit, maar omdat die schuin staat heb je er geen last van... als de camera niet te dicht bij het glas zit!

Image

Een beetje schuin naar beneden werkt het best. Te hoog dan begint het hemellicht te storen en is de grond te donker.

Image

Het beeld wordt vast nog helderder als ik 'm was. Dan toch nog een goed voornemen: Dit jaar was ik 'm! Echt!
2011 HIH Elegance Image => Image over 148.585 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Re: Achteruitrijcamera

Postby RedDevil » 06 Jan 2019 23:19

Ik heb een pin naast de groene draad bij het achteruitrijlicht gestoken, door het gaatje in de rubber mof om de draad, zodat ie in de lamphouder contact maakt.
Als de achteruitrijlamp spanning krijgt gaan zo de camera en het schermpje aan.

's Avonds bleek dat de LEDs toch wel nog steeds storend spiegelen. Ik probeer iets te fabriceren om ze af te dekken.
Na een tijdje hannesen met kapjes om het lensje gaf het schermpje ineens helemaal geen beeld meer... O jee, had ik iets verknold? Morrelen aan het cameratje, zit er een stekker los?
He, net zo mooi weggewerkt, ik kan er niet bij...
De achteruitsensor gaat intussen steeds vreemder piepen. Ineens klinkt er een rare zoemtoon? en dan Ping! een oranje foutmelding op de MID. Check ABS!
Heremegrut, heb ik het verknold? Stekkers los! Maar een en ander zit vastgesoldeerd. O jee.

Eerst even kijken of ik die foutmelding van de MID af kan krijgen. Weg. Ping. Zoem. Wat gebeurt er toch allemaal?
En toen zag ik het. Op mijn Ultragauge.
Die geeft o.a. het accuvoltage aan. En 9,3 Volt is niet genoeg. Ik heb de accu bijna leeg getrokken door zo lang de achteruitrijlampen aan te hebben!
Daar had de camera dus last van. En het ABS systeem, en de sensors, en vast nog meer.
Even in P (achteruitrijlichten uit), het voltage loopt langzaam weer op. Start ie? Zonder meer. Gelukkig.
Stekkers er weer in, in de achteruit met lopende motor? Beeld van de camera, die werkt dus toch nog gewoon, met reflectie van de LEDs dus. (Als je de camera achter glas monteert kan je beter een versie zonder LEDs nemen.)

Meteen maar even naar de pomp gereden om de accu en de benzinetank bij te laden.
Last edited by RedDevil on 24 Jan 2019 15:25, edited 1 time in total.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Bassez » 07 Jan 2019 07:44

Even zitten kijken.
Dat is best een gaaf setje.
Dat zou ik ook wel willen hebben, ik heb geen parkeersensoren en soms is het best lastig om goed achteruit te rijden.
Nu ben ik niet zo heel handig, maar is dit lastig in te bouwen?
Bassez

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elgance

Postby RedDevil » 07 Jan 2019 11:05

Er komt wat soldeerwerk bij kijken, want de stroomkabels zijn niet lang genoeg.
Ik ben er al met al ongeveer 3 uur mee zoet geweest, en nog niet helemaal klaar.
Verder hangt het ervan af waar je de camera wilt hebben. Deze camera is prima voor buiten (vanwege de LEDs), maar ik had 'm liever binnen. Zolang het licht is gaat het, 's nachts storen de LEDs teveel. Zonder is beter.

Was wel heel heel erg duur, ik zag de rekening net weer:
------------------------------------------------------------------------------------------------------
BYNCG WG4.3T-4LED 4.3 inch(es) TFT-LCD 480TVL 480p 1/4" kleuren CMOS Bekabeld 120 graden 1 pcs 120 ° 4.3 inch(es) Achteruitrijcamera / Auto-achteruitrijmonitor / Car Rear View Kit WaterbestendigBYNCG WG4.3T-4LED 4.3 inch(es) TFT-LCD 480TVL 480p 1/4" kleuren CMOS Bekabeld 120 graden 1 pcs 120 ° 4.3 inch(es) Achteruitrijcamera / Auto-achteruitrijmonitor / Car Rear View Kit Waterbestendig
Aantal: 1

Kosten: EUR €13.38

Retourneren of ruilen
Subtotaal (1 artikelen): € 13.38
(+) Verzendkosten: € 4.49
TOTAAL: € 17.87
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alsof je de bekende emmer leeg gooit :D
Image
RedDevil

Postby RedDevil » 24 Jan 2019 15:23

De LEDjes zijn toch wel erg hinderlijk 's nachts...

Ik heb ze afgeplakt maar nog is het strooilicht een probleem.
Eigenlijk wil ik de camera doorvoeren naar buiten, net onder de nummerplaat. Maar ik wacht warmer weer af voor ik daar aan begin.
Image
RedDevil

Postby RedDevil » 08 Apr 2019 13:10

Warmer weer gehad, maar kans gemist. Vorig weekend te druk gehad, dit weekend te hard nodig om bij te komen.
(ik heb helaas regelmatig pijn in mijn borst en wacht op de uitslag van een CT scan... het gaat gelukkig weer beter nu, dus ik houd moed)

Uit pure onwil kukelde de camera van zijn montageplek af. De lijm is blijkbaar niet permanent genoeg. De monitor was 'm al een paar weken geleden voorgegaan.
Het werkt wel allemaal nog steeds.
Image
RedDevil

Postby MyHCH » 08 Apr 2019 19:56

Wat vervelend! Erg veel beterschap gewenst. Die camera en de LED's kunnen wel even wachten hoor.
2019 Jazz:Image > 5.000 km
2017 Jazz:Image over 68.830 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.5 CVT Dynamic

Postby easyq » 09 Apr 2019 16:57

Hoop voor je dat je niet een aneurysma hebt of nog erger Retro Periteale Fibrose. Ik kan je vertellend at dat geen pretje is namelijk.
HCH rijder sinds Vrijdag 13 Okt 2017
https://www.spritmonitor.de/en/detail/875843.html
easyq

Huidige auto: HCH Elegance 2011

Postby RedDevil » 10 Apr 2019 08:24

Dank, ik ga mijn best doen :)

Ik denk niet dat het een aneurysma of RPF is want de symptomen lijken er helemaal niet op. Bovendien zouden ze me dan na de CT scan niet naar huis hebben laten gaan, schat ik zo in?
Image
RedDevil

Postby easyq » 11 Apr 2019 14:14

Ik ben ook gewoon aan het werk. Aneurysma is pas v anaf 55mm gevaarlijk en hoeft lang niet altijd klachten te geven, RPF is niet dodelijk maar alleen enorm pijnlijk als het onrustig is weet ik helaas uit ervaring.
HCH rijder sinds Vrijdag 13 Okt 2017
https://www.spritmonitor.de/en/detail/875843.html
easyq

Huidige auto: HCH Elegance 2011

Postby RedDevil » 30 Apr 2019 19:40

Vrijdag de uitslag gehad. Toch kransslagader vernauwing en Angina pectoris, dus...
Vandaag voor het eerst medicijnen genomen (cholesterolverlager en bloedverdunner).
Ik heb ook een bètablokker gekregen maar die nog niet genomen, want je moet voor gebruik de bijsluiter helemaal lezen en daar is de dag gewoon te kort voor.
Image
RedDevil

Postby RedDevil » 02 May 2019 07:42

De medicijnen werken, geen aanvallen meer en ik voel me een stuk fitter!

De Insight krijgt een grote beurt nu.
Image
RedDevil

Postby Axial63 » 02 May 2019 23:43

Fijn dat je nog even bij ons blijft en dat de medicijnen hun werk goed doen... :geek:

Sterkte met het vervolgtraject en natuurlijk met de Insight... Doe je de beurt zelf of buigt de garagist zich erover?
HCH, Galaxy Grey Metallic, 2008
Toyota Prius, Abyss Grey Metallic, 2012
Axial63

Postby RedDevil » 03 May 2019 08:15

Dank. Gaat nog steeds goed, ik voel me prima; beter dan in jaren.

De Insight had een gewone 40.000 km beurt inclusief CVT vloeistof.
En ineens lijkt het probleem van de soms slippende CVT koppeling ook verdwenen.
Af en toe pakte de koppeling niet en vlogen de toeren omhoog als ik gas gaf zonder dat ie trok, een soort vals neutraal. Of bij het stoplicht stationair draaiend, normaal slipt de koppeling een beetje zodat ie gaat rollen als je de rem loslaat maar dat deeed ie dan niet, en als de koppeling ineens wel pakt zakt het toerental en slaat ie bijna af.
Dat lijkt nu helemaal weg, de CVT werkt weer zoals voor zijn 120.000 km beurt. Lijkt me duidelijk wat er de vorige keer is gebeurd :(

De garage heeft ook uit zichzelf, gratis en voor niks, mijn bandenspanning verlaagd van 3 atmosfeer rondom naar 2,5 voor en 2,2 achter!
Ik merkte het bij de eerste bocht al, ik dacht even dat ik een lekke band had zo zwabberde hij. Maar op snelheid was het verbruik normaal dus dat kon het niet zijn. En ik hoorde minder bandengeluid (dat is het nadeel van een hogere spanning; meer geluid).
Ik heb 'm nu net onder de 3 bar gezet, dan is ie nog steeds zuinig en strak maar geeft het toch wat minder geluid.
Image
RedDevil

Postby Axial63 » 03 May 2019 12:50

ha ha ha, hoe was het ook weer? Elk nadeel heb z'n voordeel?

Mooi man, dat je je zo lekker voelt, kwaliteit van leven is een belangrijk iets..

Tja, garagisten… Ik den kdat er velen zijn die bijzondere ervaringen hebben (versleten remmen, versleten ruitwissers etc)
en die CVT-vloeistof, dat kun jij aan de buitenkant niet zien...
Nu werkt ie weer naar behoren dus kun je weer onbezorgd genieten.

En bandenspanning, is nu ook weer zo'n overtrokken onderwerp aan het worden bij beurten.
Zelf maak ik al jaren gebruik van een eigen TPMS systeem waarbij ik speciale ventieldoppen monteer.
Voor een beurt moet ik die er echt afhalen want ze presteren het zelfs om met tangen en zagen aan de gang te gaan om de bandenspanning te controleren ondanks dat er een briefje op het stuur geplakt zit dat de banden spanning op het display met blauwe cijfers af te lezen is en ik nogmaals vraag de bandenspanning NIET aan te passen.

Nou ja, ik denk maar zo: als alles steeds vlekkeloos verliep hadden we nu weinig om over te schrijven... Toch? :roll:
HCH, Galaxy Grey Metallic, 2008
Toyota Prius, Abyss Grey Metallic, 2012
Axial63

Next

Return to Insight Hybrid - Foto's & Video's