HIH (AC): Getinte ruiten achter

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

Re: HIH (AC): Getinte ruiten achter

Postby Bennink » 14 Feb 2010 13:00

Goed om te horen dat je tevreden bent, ben ook wel erg nieuwsgierig geworden!
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby DaveVT » 14 Feb 2010 18:38

Hier de beloofde foto's

Image

Image
Last edited by DaveVT on 16 Feb 2010 00:28, edited 1 time in total.
Honda Insight Hybrid Elegance (Black Pearl) Xenon en Navi
DaveVT

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance (Black Pearl) Xenon en Navi

Postby Flying_fool » 14 Feb 2010 19:27

ZIet er netjes uit Dave!
Zwarte lak met donkere ruiten is echt een super combo!
Martijn Budding

Image
Flying_fool

Huidige auto: HCH Elegance 2010 - 1.3 i-DSI i-VTEC IMA - Chrystal Black Pearl

Postby Bennink » 14 Feb 2010 20:54

Wauw, ontzettend gaaf zeg! Ziet er mooi uit met de zwarte lak van de auto!
Bennink
Administrator

Postby Hondahok » 15 Feb 2010 08:14

Mooi hoor ze lijken nog donkerder dan die van mijn UT met een bronze tint op de ruiten. Die van mij zijn zelfs 35% getint.

Image
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby HaKaa » 22 Feb 2010 21:18

Ik denk dat ik met tintman Kevin binnenkort maar eens een belletje ga plegen want dit ziet er fraai uit, net zo fraai uit als met mijn vorige wagen. Zie fotootje hieronder.
Image

greetzz,
Herman
HaKaa

Huidige auto: Honda Insight 1.3 Elegance, kleur Urban Titanium met instaplijsten en wat crome opsmuk aan de buitenkant. USB-stick standaard in de wagen vol met vele muziekdeunen.

Postby HaKaa » 26 Feb 2010 14:12

Vandaag bij Tintman Folies in Grootebroek/Stede Broec -nabij Enkhuizen- ook de achterruiten donker laten tinten. Ook natuurlijk het certificaatje gehad (15% getint) :) .
Het resultaat oogt bijzonder fraai. Van binnenuit is het zicht naar buiten nog steeds goed.

De kosten: € 230,-
(dat is de vaste prijs indien je binnen twee dagen na aanvraag offerte reageert met een bestelling; de op dit forum eerder genoemde € 215,- was een éénmalig foutje omdat hij het klein achterraam in de offerte vergeten was op te nemen).

Mocht je trouwens besluiten om nog donkerder folie te nemen (5%) dan kost dat ongeveer € 5,- per raam duurder. Ook als je later dan 2 dagen na de offerte reageert kan het duurder kosten.........

Zie hieronder het resultaat van een getinte Insight Urban Titanium na een regenachtige rit. Binnenkort wat meer plaatjes.

Image

Groeten,
Herman
HaKaa

Huidige auto: Honda Insight 1.3 Elegance, kleur Urban Titanium met instaplijsten en wat crome opsmuk aan de buitenkant. USB-stick standaard in de wagen vol met vele muziekdeunen.

Postby Bennink » 26 Feb 2010 14:18

Ziet er mooi uit! Heb je er last van als je door de binnenspiegel kijkt?
Bennink
Administrator

Postby HaKaa » 26 Feb 2010 14:24

Het zicht overdag is prima, ook door de binnenspiegel zie je net zo weinig als met de standaardruiten :D
HaKaa

Postby HaKaa » 26 Feb 2010 14:35

Hier de beloofde ander afbeeldingen. Ik heb er even een bewegend gifje van gemaakt.

Image

Groet, Herman
HaKaa

Postby Hondahok » 27 Feb 2010 21:01

Bennink wrote:Ziet er mooi uit! Heb je er last van als je door de binnenspiegel kijkt?

Tijdens de proefrit viel me bij de gewone standaard ruit op dat de witte strepen erg reflecteren in je achterruit. van de pijlen en zebrastrepen op de weg. Na het tinten zie je daar veel minder van. Ik vind het veel prettiger.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby HaKaa » 28 Feb 2010 13:17

Vrijdagavond met slecht weer en redelijk donker op de weg is het zicht naar achteren even wennen.
De koplampen van de achterliggers zijn minder fel en achteruit inparkeren op een wat donkere plek vereist ook even wat meer aandacht.
Verder alleen maar positieve opmerkingen tot dusver.
Wat Ralf opmerkt over de strepen en pijlen op de weg kan ik het wel mij eens zijn.

Groet,
Herman
HaKaa

Postby HaKaa » 28 Feb 2010 17:29

Oja Ralf, ik heb begrepen dat als de ruit 35% getint is dat dat dan meer licht doorlaat als 15% (van de Tintman). Er bestaat ook nog zoiets als 5% maar dat wordt voor de particuliere rijder niet aangeraden omdat e.e.a. dan echt heel heel donker is. Dus je opmerking dat je 35% ruiten lichter zijn dan 15% is correct. Hoe lager het percentage hoe minder lichtdoorlatend.
HaKaa

Postby DaveVT » 13 Mar 2010 20:33

Netjes, ziet er goed uit hoor. En tegen een redelijk nette prijs, al zeg ik het zelf. Ben er zelf ook nog steeds erg tevreden over. Lichtdoorlaat vind ik prima. Bij mij kijkt er ook nog eens een camera door het achterraam naar buiten (later meer hierover op dit forum) en ook het zicht van de camera is prima. Maar goed, dat is natuurlijk ook een kwestie van wat je zelf (on)prettig vind.
Honda Insight Hybrid Elegance (Black Pearl) Xenon en Navi
DaveVT

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance (Black Pearl) Xenon en Navi

Postby Bartjef » 26 Apr 2010 11:06

Zaterdag j.l. een afspraak gemaakt met de Tintman in Grootebroek, ik ben zeer enthousiast over de foto's geworden die ik hier op dit forum gezien hed, waarvoor dank. :D
Ik heb dus ook besloten mijn Insight Polish Metal Metallic vanaf de B-stijl te voorzien van zonwerende folie, 15% doorlatend.
Op 28 mei a.s. zal dit gaan gebeuren. De kosten zijn € 235.00, ik vind dit niet te duur. Wel snel beslissen anders kost het € 44,65 meer. ;)
Honda Insight Hybride Elegance, Polish Metal metallic, interieur blauw, Xenon verlichting- Honda Pan European ST 1100 kleur Blauw
Bartjef

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

PreviousNext

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires