HIH (AC): Allesdrager (& toebehoren)

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

Re: HIH (AC): Allesdrager (& toebehoren)

Postby Bennink » 12 Apr 2010 07:02

RobertFrançois wrote:Beste fietsers,

De HIH is niet gehomologeerd voor het trekken van een aanhangwagen. Daarom is een klassieke trekhaak met bol verboden. Een "trekhaak" of iets dergelijks met uitsparing waar enkel een fietsdrager op past kan wel.

Deze heb ik laten installeren door de dealer. Een verkoopsvoorwaarde was dat de HIH moest uitgerust woden met een fietsdrager (899 EUR -15%).
Voor de duidelijkheid van de foto heb ik het klepje dat de uitsparing bedekt weggenomen.

Image

De stang van de fietsendrager aan de auto kan gesloten worden. In de "trekhaak" is een pal die voor de vergrendeling zorgt. De fietsdrager in de koffer plaatsen, zoals vroeger, is omslachtiger. Het monteren is zeer eenvouding "Click and drive".
De fietsendrager zelf is een Bosal Twinny Load CK. De bevestiging van de fiets aan de drager via de pedalen is ook voorzien van sloten.

Veel rijgenot ... ook met uw fietsen.

PS reeds een grijze HIH gespot in de buurt met identieke fietsdrager (waarschijnlijk van dezelfde dealer).

Image
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Lansink » 18 May 2010 21:15

Ik ben vandaag wezen kijken naar een Bosal Compact fietsendrager voor mijn HIH.
Zag er zeer degelijk en ingenieus uit. De fietsendrager is inklapbaar en dan blijft er een klein compact pakketje over die je dan weer kan opbergen in een hoes. Prijs inclusief onderbouw bedraagt Eur 950,00 bij de Honda-dealer in Almere.
Heeft iemand al ervaringen met deze fietsdrager?
Lansink

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby Robbeknor » 09 Jan 2012 12:24

Vraagje,

zit er zelf ook over te denken om een dakdrager aan te schaffen,
echter ik heb een zwarte lak en nu ben ik bang voor beschadigingen...

iemand hier ervaring mee ?

Groet,

Rob
Robbeknor

Postby EcoDriver » 10 Jan 2012 08:40

Ja, goede vraag. Van de zomer zelf 2e hands aangeschaft. MIjn advies: koop via marktplaats of e-bay een tweede hands set orginele Honda dakdragers en bekleed deze aan deze binnenkant met vilt oid. Alleen dan beschadig je je lak niet.

Johan
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
EcoDriver

Huidige auto: EcoDriver reed een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic) en rijdt nu in een Kia Niro 2018 (Aurora Black).

Postby Bennink » 16 Jan 2012 12:23

De keren dat ik de dakdrager op m'n dak had, heb ik tussen elke klem een stukje stof gedaan. Het is inderdaad metaal op metaal, dus een beetje bescherming is wel nodig!
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Robbeknor » 30 Mar 2012 22:31

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen fietsendrager achter de auto of allesdrager op het dak.

Is wel erg groot prijsverschil....

Nu ben ik eigenwijs en wil toch 2 mountainbikes meenemen op een allesdrager, ik kom dan echt niet boven de 50 kg uit.
Maar Honda stelt dat je max. 50 kg mag vervoeren of 1 fiets.

Wat kan het probleem zijn bij 2 fietsen??

Hoor het graag,

groet,

Rob
Robbeknor

Postby Hondahok » 02 Apr 2012 09:08

Beste Robbeknor,

Het kan hem zitten in de afstand tot de auto, de tweede fiets staat/hangt verder van de auto en daardoor kan het hevelgewicht te hoog worden iets in de trant van kracht is weg keer arbeid. Er is vast wel iemand die dat helderder kan verwoorden.

groetjes.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Postby Froggy » 25 Jun 2014 16:22

Hallo. Ik heb zojuist een HIH gekocht en vraag me af wat voor mogelijkheden er zijn om zelf een trekhaak te monteren. Bosal is geen optie omdat er dan alleen een fietsendrager van Bosal zelf op kan (voorzover ik nu weet). Ik heb al een Spinder Hawk namelijk en die wil ik gewoon weer gebruiken. Thule schijnt ook een set te hebben maar daarbij is het me niet helemaal duidelijk wat je krijgt. Bovendien is Thule behoorlijk aan de prijs. Voor dit bedrag kun je ook een behoorlijke fiets kopen.
Iemand ervaring hiermee? Ik hoor het heel graag! :)
Froggy

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Postby MyHCH » 25 Jun 2014 18:37

Hmmm... zowel bij rameder.nl als trekhaken.nl worden geen trekhaken gevonden voor de Insight. Raar. Die van Thule heb ik gevonden: 653 euro ex montage, dat is schandalig veel, zelfs voor een afneembare. Mijn trekhaak met vaste kogel voor de Jazz kostte 170. Als het dan toch 600 euro of daaromtrent moet gaan kosten, dan zou ik eens bij de dealer informeren.
Overigens is zelf monteren in een paar uurtjes gepiept; je hoeft er geen autotechnicus voor te zijn. Een beetje handig zijn helpt natuurlijk wel.
2017 Jazz:Image > 56.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby Froggy » 25 Jun 2014 21:51

Ik heb wel deze gevonden: Thule B518144 bij http://www.onderdelendirect.nl/honda/insight/13-hybrid__21959/trekhaken/fietsendrager-connectorkits/connectorkit-thule--b518144. Deze lijkt me met kabelset, maar of dit voldoende is is me niet duidelijk.... Volgens de garage waar ik de Insight heb gekocht zouden er nog andere toeters en bellen bij komen.
Heb al een mailtje gestuurd voor meer info.
Froggy

Postby MyHCH » 26 Jun 2014 06:46

Dat lijkt me een goede optie. Zo te zien gebruikt met de naam 'connector kit' als het alleen als fietsdrager mag functioneren en niet als trekhaak.
Het kan zijn dat de dealer iets aan de software van de auto moet instellen om bijvoorbeeld parkeersensoren uit te schakelen.
Succes in elk geval!
2017 Jazz:Image > 56.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby civicmobiel » 26 Jun 2014 10:58

MyHCH wrote:Dat lijkt me een goede optie. Zo te zien gebruikt met de naam 'connector kit' als het alleen als fietsdrager mag functioneren en niet als trekhaak.
Het kan zijn dat de dealer iets aan de software van de auto moet instellen om bijvoorbeeld parkeersensoren uit te schakelen.
Succes in elk geval!

Bij mijn HCH heb ik door de dealer een afneembare trekhaak laten monteren. Volgens de dealer was een afneembare haak verplicht. Met de hybride mag je nooit trekken en de haak alleen gemonteerd hebben als er ook een fietsenrek opstaat. Dus alleen rijden met een trekhaak als er een fietsenrek op staat. Kenteken geeft ook aan: 0 kg trekgewicht. Dus formeel geen trekhaak mogelijk.
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby Froggy » 27 Jun 2014 11:15

Van Thule is er een nieuwe set op de markt. Artikelnummer is B518134. Deze kit wordt compleet met kogel en kabelset geleverd, deze kost incl. Btw: € 566.28 bij Onderdelendirect.nl!
Ik heb deze kit besteld en ga hem zelf plaatsen.
Froggy

Postby mauricevanderzwaan » 14 Mar 2016 10:45

Klopt het dat die dakdragers best veel lawaai maken ? Ik heb ze gisteren er voor het eerst opgezet, zonder dakkoffer, maar boven de 80km/uur waait het flink :-) Verbruik schiet ook omhoog naar 1:16 (nog altijd best prima trouwens).
mauricevanderzwaan

Huidige auto: Honda Insight Exclusive 2012

Postby RedDevil » 14 Mar 2016 12:02

Hoi Maurice,

Bij mij zaten ze al vast aan de dakkoffer. Ik zal je de handleidingen nog mailen, was me even ontschoten :oops: maar ze komen eraan.
Met de koffer erop viel het geluid mij mee (eigenlijk merkte ik er niet veel van) al werd het verbruik inderdaad 20% hoger.
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Previous

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires