HIH (OP): Standaardradio met USB

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

Re: HIH (AC): Standaardradio

Postby Shinnie » 17 Jul 2009 11:35

Nee ik kan het wel zien, kom er wel uit ;)
Shinnie

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby alexis » 18 Jul 2009 11:52

Bennink wrote:De foto's die ik gisteravond nog even genomen heb van de originele radio van de Insight:

Hoi Bennink,

Bedankt! Je weet zeker niet meer welke connectoren aangesloten waren? De witte links lijkt me voeding plus antenne, de middelste witte rechts lijkt me voor de USB/iPod interface of een CD-wisselaar. Dan moet één van de andere (grijze) voor de luidsprekers zijn, blijft er nog één over. Misschien voor de HFT Bluetooth carkit (op de Elegance)? Helaas dus geen pre-out aansluiting voor een subwoofer :-(

Groeten,

Alexis
alexis

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Spectrum White Pearl)

Postby Bennink » 18 Jul 2009 12:27

@Alexis, ik kan het je helaas niet vertellen: ik was niet bij de inbouw aanwezig. Misschien dat er kleine pictogrammetjes bij de aansluitingen zitten, maar zo goed heb ik het apparaat nog niet bekeken. Ben drukker met mijn nieuwe navigatie ;-)
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Shinnie » 18 Jul 2009 18:51

Heb vandaag dit gekocht bij de mediamarkt

Image

Als het goed is kan je hiermee een subwoofer aansluiten. Morgen maar is een woofer kopen en een beetje klooien :lol:
Shinnie

Postby Bennink » 18 Jul 2009 19:00

Hoe ga je die aansluiten? Ik zie namelijk op de radio niet van die tulpjes zitten?
Bennink
Administrator

Postby buxol » 18 Jul 2009 19:02

Het getoonde blokje werkt anders om. Je sluit 'm aan op de speakers en het blokje maakt er weer een 'low input' voor een eindversterker van.
buxol

Huidige auto: Fiat Grande Punto 1.4 16v Sport

Postby Bennink » 18 Jul 2009 19:05

Oh ja, klinkt ook wel logisch... ik ben ook zo'n ICE-n00b :-D
Bennink
Administrator

Postby waage010 » 28 Jul 2009 07:56

Bennink wrote:Wat wel een leuke toevoeging is: de standaardradio is (net als de radio met 6 CD-wisselaar van de HCH) voorzien van een diagnose menu. Je kunt deze benaderen met de volgende stappen:

• Radio moet uit zijn
  • Druk op 1 & 6 en druk tegelijkertijd de AAN-knop
  • Nu kun je kiezen uit 6 diagnosemodussen

Die zes stellen niet heel veel voor, geloof ik. Alleen de nummer 5, die geeft (net als in de HCH een frequentie maar ook) de snelheid. Deze snelheid wijkt af van de snelheid op de teller en lijkt met de GPS overeen te komen. Dat heb ik alleen nog niet geprobeerd, dat doe ik vanmiddag wel ff, want dan gebruik ik de GPS weer.

Dat is inderdaad een leuke en de afwijking is gelijk aan de GPS, maar wat geeft die 'frequentie' weer?
Is dat het motorgeluid binnen?
waage010

Huidige auto: Honda Insight Elegance Polished Metal

Postby dennisregoort » 28 Jul 2009 08:06

Shinnie wrote:Heb vandaag dit gekocht bij de mediamarkt

Image

Als het goed is kan je hiermee een subwoofer aansluiten. Morgen maar is een woofer kopen en een beetje klooien :lol:

Dan zal je alsnog een actieve sub moeten aansluiten om er een beetje geluid uit te krijgen.
Je had beter een versterker kunnen aansluiten met een High level input, deze zijn kwalitatief een stuk beter dan zo'n "blokje" vol weerstandjes.
De meest gangbaare modellen hebben dit tegenwoordig gewoon standaard.

Ik heb zelfs nog een actieve subwoofer liggen van JBL die een High level input aanboord heeft. ( 150 euro?? of zoiets).
Image
dennisregoort

Huidige auto: HCH Urban Titanium, Sportpakket, Xenon4300K, Leather, Privacy glass, Honda Navigation System

Pioneer Subwoofer op Standaardradio

Postby robmw » 31 Jul 2009 09:46

Hallo,

Heb de HIH nog niet en ik zag dat er al een draadej was over aansluiten van een subwoofer.
Heeft iemand al een Pioneer actieve subwoofer aangesloten (TSWX11A)?
Dat is zo'n platte die je onder de stoel kunt monteren.

Ik zag al een topic met wat foto's van de verwijderde radio, dus als er geen ervaring is met (deze) Pioneer, dan kom ik wel uit denk ik, maar zal me iets meer gepuzzel opleveren.

Grtz,

Rob
robmw

Postby Bennink » 31 Jul 2009 10:08

Ik weet niet zeker of de versterker hier eenvoudig op aangesloten kan worden. Bij mij is dus deze radio vervangen voor een after market navigatie en daar kan het (waarschijnlijk) zonder problemen, want er zit een aparte Subwoofer Out aansluiting op. Op de standaardradio is daar geen aansluiting voor gemaakt, maar misschien dat met de (ISO?)stekker wel rekening is gehouden. Misschien ook weer juist niet, omdat Honda geen subwoofer als optie aanbiedt (hetgeen bij de Civic wel het geval is).
Bennink
Administrator

Postby Bennink » 05 Aug 2009 12:55

Bennink wrote:Wat wel een leuke toevoeging is: de standaardradio is (net als de radio met 6 CD-wisselaar van de HCH) voorzien van een diagnose menu. Je kunt deze benaderen met de volgende stappen:

• Radio moet uit zijn
  • Druk op 1 & 6 en druk tegelijkertijd de AAN-knop
  • Nu kun je kiezen uit 6 diagnosemodussen

Die zes stellen niet heel veel voor, geloof ik. Alleen de nummer 5, die geeft (net als in de HCH een frequentie maar ook) de snelheid. Deze snelheid wijkt af van de snelheid op de teller en lijkt met de GPS overeen te komen. Dat heb ik alleen nog niet geprobeerd, dat doe ik vanmiddag wel ff, want dan gebruik ik de GPS weer.

arjeh wrote:Heb daar iets over gelezen? Kan je in het kort uitleggen hoe?

Zo dus ;-)

Radio uit, 1 & 6 tegelijk indrukken en dan op AAN.
Bennink
Administrator

Re: HIH (OP): Standaardradio

Postby Wii4all » 05 Aug 2009 16:47

Zo'n aux kabel dient perse bij de honda dealer besteld te worden?
Of kun je zo'n kabel bijv. gewoon bij de Mediamarkt halen?
Wii4all

Re: HIH (OP): Standaardradio

Postby Bennink » 05 Aug 2009 17:05

Zo'n kabel kun je uitstekend bij de mediamarkt of onderdelenhuis halen. Elk beetje elektronicawinkel zal zo'n kabeltje in het assortiment hebben. Kost ook niet te veel, een paar euro gok ik.
Bennink
Administrator

Re: Pioneer Subwoofer op Standaardradio

Postby dennisregoort » 25 Aug 2009 18:45

robmw wrote:Heeft iemand al een Pioneer actieve subwoofer aangesloten (TSWX11A)?
Dat is zo'n platte die je onder de stoel kunt monteren.

Hoi Rob,
Kun je mij vertellen welke aansluitingen hierop zitten?
Ik heb op internet gezocht maar kon het niet vinden (wel veel plaatjes van de bovenkant overigens).

Omdat het een active subwoofer is ga ik er eigenlijk wel vanuit dat het een highlevel input heeft.
Hier sluit je gewoon speakerdraden op aan.
+ van de linker luidspreker.
- van de rechter luidspreker.

Als dit niet het geval is kun je kiezen om een versterker aan te sluiten met highlevel input, of om een transformer aan te sluiten.
Een versterker heeft als voordeel dat je hier later een zwaardere/betere op kunt aansluiten en eventueel je systeem een upgrade kunt geven door bijvoorbeeld andere speakers te installeren en deze hier op aan te sluiten.

De goedkoopste oplossing is zo'n kastje zoals hierboven is weergegeven.
De Plus haal je (om alleen de subwoofer aan te sluiten) uit het zekeringenkastje.
De min kun je van een bout pakken van de stoelgeleiders.
Image
dennisregoort

Huidige auto: HCH Urban Titanium, Sportpakket, Xenon4300K, Leather, Privacy glass, Honda Navigation System

PreviousNext

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires