HIH (OP): Standaardradio met USB

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

ipod shuffle

Postby The BrightSight » 13 Feb 2010 18:05

Als ik een (1e generatie) ipod shuffle aansluit op de USB aansluiting werkt deze niet.
Hij wordt niet herkend door de (standaard) radio/cd combinatie.
Een ipod classic werkt wel.
Zijn er die dit probleem herkennen?
The BrightSight

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Re: ipod shuffle

Postby Bennink » 13 Feb 2010 19:09

Dat is vreemd... misschien een oorzaak van schijfformattering? Weet niet hoe alle andere iPod's geformateerd zijn. Ik heb echter nog nooit geprobeerd een iPod aan te sluiten op de standaardradio. Het zoeken naar nummer zou niet handig zijn, vanwege de indeling van MP3's op de iPod (in al die F01, F02-mappen etc.).
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: HIH (OP): Standaardradio

Postby jasjenl » 14 Feb 2010 15:44

Ik ben er inmiddels ook wel achter dat de geluidskwaliteit van de standaard audioset in de Insight Elegance niet echt om over naar huis te schrijven is... Nu vraag ik me echter af of de audioset als geheel zo matig is of dat het voornamelijk de luidsprekers zijn die er verantwoordelijk voor zijn dat het geluid niet bijster super klinkt? Qua functionaliteit en vormgeving ben ik namelijk verder best tevreden over de radio en als alleen met het vervangen van de speakers het geluid wat te verbeteren valt, zou ik dat nog wel eens willen overwegen. Heeft iemand wel eens alleen de speakers vervangen en ervaren hoe het dan klinkt? En is er ergens te achterhalen welke speakers eventueel zouden passen?
jasjenl

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby Bennink » 14 Feb 2010 15:52

Ik ben het met je eens dat het geluid niet super is, maar heb het idee dat het niet aan de speakers ligt, maar aan de versterker van de standaardradio. Toen ze bij mij de standaardradio hebben vervangen voor een JVC Navigatie, klonk het allemaal al een stuk beter.
Bennink
Administrator

Postby jasjenl » 14 Feb 2010 16:02

Hm, ok, dat is dan jammer.. want de radio vervangen door een duur navigatiesysteem heb ik voorlopig nog ff niet zo'n trek in. Dan doen we het er voorlopig maar even mee :)
jasjenl

Postby Bennink » 14 Feb 2010 16:09

Als je in de buurt woont, kun je wel een keer komen vergelijken :roll:
Bennink
Administrator

Postby Ebbe » 15 Feb 2010 15:16

jasjenl wrote:Hm, ok, dat is dan jammer.. want de radio vervangen door een duur navigatiesysteem heb ik voorlopig nog ff niet zo'n trek in. Dan doen we het er voorlopig maar even mee :)

Er is ook een speaker upgrade te leveren voor de Insight.
Klinkt het ook gelijk al beter ;)
Last edited by Bennink on 16 Feb 2010 07:08, edited 1 time in total.
Reason: Blokhaak toegevoegd
Automotive-centre van Nieuwkerk
Alphen a/d Rijn Amsterdam Hilversum Mijdrecht
Ebbe

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid Elegance Fresh Lime!

Postby Bennink » 16 Feb 2010 07:08

Ebbe wrote:Er is ook een speaker upgrade te leveren voor de Insight.

Heb je dat verschil al gehoord?
Bennink
Administrator

Postby jasjenl » 16 Feb 2010 23:22

Ebbe wrote:
jasjenl wrote:Hm, ok, dat is dan jammer.. want de radio vervangen door een duur navigatiesysteem heb ik voorlopig nog ff niet zo'n trek in. Dan doen we het er voorlopig maar even mee :)

Er is ook een speaker upgrade te leveren voor de Insight.

Dan heb je het over de setjes die hier te koop zijn? Ik zie daar inderdaad twee setjes, eentje van €103,53 en een coaxiaal setje van €177,31. Maar ik vraag me af of je voor dat geld niet net zo goed of wellicht beter een setje 17 cm speakers van een bekend merk kunt kopen..
jasjenl

Re: HIH (OP): Standaardradio met een beter basgeluid

Postby wildetim » 18 Feb 2010 21:37

Beste mensen,

Ook ik vind het geluid ontzettend flets, absoluut geen diepgang, bij gebruik van de radio FM nog een beetje bass hoorbaar, maar met gebruik
van een memory card via de usb aansluiting blijft niks van het basgeluid over,
Zelf zat ik eraan te denken om een Ipod nano via de usb aan te sluiten en dan via de ingebouwde equalizer op de Ipod Nano een beter voller geluid te verkrijgen,
Ik heb bij verschillende leveranciers gevraagd of de ipod via de usb aansluiting wel of niet een voller geluid zal geven t.o.v een standaard Memory card .volgens de ene leverancier wel een verbetering en bij de ander leverancier geen verbetering van de basweergave.

Een andere optie is om een actieve ( platte subwoofer in het kofferbak gedeelte te laten inbouwen) maar gezien de bekabeling (voeding en signaalkabel) trek ik hier niet zo hard aan,

Een andere mogelijkheid is om de speaker upgrade uit te voeren, heeft iemand ervaring hiermee ?? al dan niet met de orginele Honda upgrade speakers of eventueel een goed alternatief van een ander goed merk speakers met 17 cm speakers), ik zou de nieuwe speakers eventueel zelf willen monteren in de portieren , alleen weet ik niet hoe ik de binnenbekleding van de portieren zonder beschadiging kan de en hermonteren, weet iemand hoe dit bij de binnenbekleding van de portieren werkt?
handleiding welkom liefst met foto's of liever nog, een videotje.

Graag jullie ervaringen,

met vriendelijke groet

wildetim
wildetim

Postby Bennink » 19 Feb 2010 08:31

wildetim wrote:Beste mensen,

Ook ik vind het geluid ontzettend flets, absoluut geen diepgang, bij gebruik van de radio FM nog een beetje bass hoorbaar, maar met gebruik
van een memory card via de usb aansluiting blijft niks van het basgeluid over,
Zelf zat ik eraan te denken om een Ipod nano via de usb aan te sluiten en dan via de ingebouwde equalizer op de Ipod Nano een beter voller geluid te verkrijgen,
Ik heb bij verschillende leveranciers gevraagd of de ipod via de usb aansluiting wel of niet een voller geluid zal geven t.o.v een standaard Memory card .volgens de ene leverancier wel een verbetering en bij de ander leverancier geen verbetering van de basweergave.

Dat gaat niet werken. Als je je iPod aansluit via USB, dan leest ie je iPod als harde schijf en worden niet de geluidsinstellingen gebruikt die je op je iPod kan selecteren. Je kunt namelijk ook niet je volume etc aanpassen. Als je wel je iPod wilt bedienen, moet je kiezen voor de AUX-IN, maar dat zal de kwaliteit ook niet ten goede komen.

wildetim wrote:Een andere optie is om een actieve ( platte subwoofer in het kofferbak gedeelte te laten inbouwen) maar gezien de bekabeling (voeding en signaalkabel) trek ik hier niet zo hard aan,

Dat is inderdaad een hoop gepruts, die kabels trekken. Ik heb ze nu ook liggen (zelf gelegd), maar het is zoveel werk dat ik ze niet heel netjes heb weggewerkt.

wildetim wrote:Een andere mogelijkheid is om de speaker upgrade uit te voeren, heeft iemand ervaring hiermee ?? al dan niet met de orginele Honda upgrade speakers of eventueel een goed alternatief van een ander goed merk speakers met 17 cm speakers), ik zou de nieuwe speakers eventueel zelf willen monteren in de portieren , alleen weet ik niet hoe ik de binnenbekleding van de portieren zonder beschadiging kan de en hermonteren, weet iemand hoe dit bij de binnenbekleding van de portieren werkt?
handleiding welkom liefst met foto's of liever nog, een videotje.

Er zijn van verschillende mensen vragen over die upgrade, ik heb daarom een nieuwe topic aangemaakt voor de speaker upgrades van de Insight: HIH (AC): Speaker upgrace (Dual Cone / Co Axial)
Bennink
Administrator

Re: ipod shuffle

Postby Bennink » 22 Feb 2010 08:25

The BrightSight wrote:Als ik een (1e generatie) ipod shuffle aansluit op de USB aansluiting werkt deze niet.

Ik heb het topic van de iPod shuffle hier maar in dit topic geplakt, leek me wel zo overzichtelijk :roll:
Bennink
Administrator

Re: HIH (OP): Standaardradio met USB

Postby mdeb » 12 Apr 2010 11:50

Ik beschik sinds drie dagen over een Insight Elegance. De USB aansluiting leidt echter tot wat vragen:

1. Ik heb een nieuwe iPod Classic aangesloten met de laatste firmware. De radio herkent het apparaat en ik kan nummers selecteren. Nieuw aangemaakt playlists komen echter niet in de selectie op de radio tevoorschijn.

2. Het aansluiten van een USB stick gaat prima, maar gezien de beperkte grootte van dergelijke sticks zou ik graag een harde schijf willen koppelen. Ik heb geprobeerd een Iomega 2,5 " schijf van 500 GB te koppelen, maar hiervan zegt de radio: unsupported. Ik heb de schijf in eerste instantie geformatteerd op NTFS en later op FAT32. Geen van beide formaten resulteerde in succes. Heeft iemand ervaring met het koppelen van HDU's?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, de dealer kon mij niet helpen.
mdeb

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby Bennink » 13 Apr 2010 09:37

Ik weet niet hoe playlists worden aangemaakt op de iPod, maar misschien dat de standaardradio alleen m3u aan kan en de apple playlist geen m3u is?

Ik heb geen ervaring met een HDD aan de USB. Max wat ik er toen aangehangen heb is een 4gb USB-stick.

Overigens heb ik nu aan mijn JVC ook de iPod Classic hangen, een 80GB variant. Heerlijk!
Bennink
Administrator

Postby tibbo » 30 Mar 2011 16:21

mdeb wrote:Ik beschik sinds drie dagen over een Insight Elegance. De USB aansluiting leidt echter tot wat vragen:

1. Ik heb een nieuwe iPod Classic aangesloten met de laatste firmware. De radio herkent het apparaat en ik kan nummers selecteren. Nieuw aangemaakt playlists komen echter niet in de selectie op de radio tevoorschijn.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, de dealer kon mij niet helpen.

Ik heb de HIH Elegance nu 6 dagen en kwam vrij snel achter het volgende...

de Iphone 4 aangesloten op de USB (armsteun) en dan pakt ie automatisch mijn Ipod eruit.
de in iTunes gemaakte "playlisten" : uit je bibliotheek de muziek selecteren en onder Bestand --> "nieuwe afspeellijst van selectie" selecteren en er word een nieuwe afspeellijst gemaakt.

vervolgens drukte ik dus op de volume knop en kreeg toen de optie "playlist" scroll met de volume (draaiende) knop en hij veranderd naar "artist" .. "Album" etc.. door nog eens te drukken ga je een stap verder tot dat ie het geselecteerde afspeelt. kortom SUPER !!

ik neem aan dat het voor de iPod net zo zou werken. (kan dit evt nog wel testen met mijn ipod)

oh en voor de beheerder.. hier nog een topic ipod functie
wellicht closen en door verwijzen naar hier ?
tibbo

Huidige auto: Honda Insight Hybrid 2011 (eind maart)

Previous

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires