HIH (OP): Carkit

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

Re: HIH (OP): Carkit

Postby Willem (HIH 2011) » 05 Mar 2011 10:28

Het wordt vaak gezegd (ook door mij) maar "read the Fu...ng manual" werkt deze keer toch echt hahaha.
De namen en nummers handmatig en via Bluetooth overgezet in de carkit van de Honda en ja hooor het werkt.
Wel hoor ik van de spreker aan de andere kant dat men mij redelijk zachtjes hoort.
Iemand hier nog een tip voor ?

De Insight nu 2 weken in mijn bezit en bevalt me uitstekend tot nog toe.
De boordcomputer geeft 5,8 ltr/100 KM aan na ca. 350 Km gereden te hebben op, nog streeds, mijn 1e tank.
Volgens boordcomputer nog ca. 280 Km te gaan voor de volgende tankbeurt.
Willem (HIH 2011)

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby Carpe Diem » 06 May 2011 08:51

Bennink wrote:In de Insight Elegance is de Carkit standaard. Deze carkit is volledig geintegreerd in de auto: er zitten twee knoppen op het stuur. De carkit werkt voornamelijk spraakgestuurd.
Het aanmelden van een telefoon gaat eenvoudig, maar het telefoonboek wordt niet automatisch gekopieerd. Je moet je contacten stuk voor stuk overzetten. Er wordt ook geen tekst opgeslagen, je moet namelijk een naam inspreken. Zodra je gebeld wordt, zie je geen naam in beeld, alleen een nummer. De kwaliteit van het geluid is in de auto prima en men zegt dat de Insight-rijder ook prima te verstaan is, maar wel met gezoem.

Ben er in geslaagd mijn Nokia 2730 classic probleemloos te koppelen aan de Carkit (Honda HFT). Normaal, want volgens http://www.hondahandsfree.com ondersteunt dit toestel alle mogelijkheden (het betreft de Insight Elegance 2011 zonder navigatie).
Ook eens een inkomend gesprek uitgetest en dat wordt netjes via de Honda HFT omgeleid. Prima...
... maar dan begon de miserie.
Wanneer ik een contact wil overzetten vanuit de gsm naar het telefoonboek van de wagen wordt de verbinding met Honda HFT vrijwel onmiddellijk verbroken zodra ik naar het onderdeel "contacten" ga van de gsm.
Een contact manueel invoeren lukt ook al niet. Na het commando "Phonebook... Store..." kan ik wel een naam inspreken, maar bij het inspreken van het nummer loopt het fout en raakt het systeem blijkbaar in de war.
Ook een uitgaand gesprek starten (uiteraard zonder gebruik van het telefoonboek) lukt niet : na de opdracht "Call" spreek ik de cijfers van het nummer één na één in (uiteraard in het Engels), redelijk langzaam maar van herkenning is geen sprake.
Wie kan me helpen? Wat doe ik verkeerd bij het inspreken van de cijfers? Iemand ervaring en tips??
Mijn Prius heeft op 3 mei 2011 plaats gemaakt voor een Insight Elegance(Urban Titanium).
Carpe Diem

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Urban Titanium) is er (03/05/2011)!

Postby Barry » 23 May 2012 12:01

Goedendag, Ik ben sinds kort in het bezit van een Honda Insight Elegance, zonder navigatiesysteem. (tweedehands)maar het bevalt me prima. Ik heb de topics gelezen mbt de problemen met de telefoon. Maar ik heb daar geen oplossing kunnen vinden voor het probleem dat ik met mijn telefoon ondervind. Ik maak gebruik van een Samsung Galaxy S2. Deze telefoon wordt herkend door het HFT systeem van de auto. Pincode is correct ingevoerd, etc.Als ik een opdracht geef om een telefoonnummer te bellen wordt dat keurig herhaald. Ik zie in de info display het gevraagde nummer, maar vervolgens gebeurt er niets. Mijn vrouw heeft een (oudere) LG telefoon. Zij heeft er geen enkel probleem mee. Mijn zoon heeft een Iphone, ok geen probleem. De dealer zegt dat het een bluetooth probleem zou kunnen zijn. Samsung verwijst mij ook naar de dealer omdat de bluetooth in de telefoon niet aangepast kan worden. De telefoon is gisteren opgewaardeerd naar het Android 4.0 systeem. Heeft iemand een oplossing voor het probleem?

Groeten,
Barry
Barry

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Previous

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires