HIH (OP): Carkit

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

Re: HIH (OP): Carkit

Postby Pjork » 22 Aug 2009 17:38

Dank je, als ik gebeld kan worden is het eigenlijk al prima voor mij,.....

Peter
Pjork

Huidige auto: Peugeot RCZ 156Pk

Postby LoutjuH » 07 Sep 2009 12:13

Hallo allemaal,

Weet er ook iemand een geschikte telefoonhouder voor de HIH? Ik wil liever niet een met zo'n zuignap...
Is er eentje die je kunt plaatsen op de ventilatoren? Graag uw reactie :D
Honda Insight Hybrid Crystal Black Pearl
LoutjuH

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Crystal Black Pearl

Postby wlunchi » 07 Sep 2009 12:30

http://www.carkitstunter.nl/contents/nl/d272_Montage-Producten-Honda-Insight.html

Dan kan je op KUDA of Brodit kiezen afhankelijk van welke je het mooiste/handigste vindt.
Verder dien je een telefoon houder aan te schaffen zie: http://www.carkitstunter.nl/contents/nl/d22.html deze zijn actief dus kunnen je telefoon ook opladen, maar er zijn ook pasieve houders.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby HaKaa » 08 Sep 2009 19:23

Als je een beetje geduld heb blijkt ook de Nokia N96 te werken. Na een middagje in een gloeiend hete auto zweten bleek alles de volgende ochtend spontaan te werken!
Weet nog steeds niet wat in nou goed of fout heb gedaan, laten we het maar op Japanse mistiek houden.

Greetzzz,
Herman
HaKaa

Huidige auto: Honda Insight 1.3 Elegance, kleur Urban Titanium met instaplijsten en wat crome opsmuk aan de buitenkant. USB-stick standaard in de wagen vol met vele muziekdeunen.

Postby RalfG » 08 Sep 2009 20:06

Ik heb mijn Nokia 6500 Classic door de verkoper bij de aflevering laten pairen met de Insight. Dat ging ook een aantal keren niet en na 5 of 6 keer wel. functioneert als een tierelier. Ben aan de andere kant ook goed te verstaan. Hij verbreekt de verbinding niet als je de motor uitzet, hij houdt de verbinding open tot je de verbinding verbroken hebt, top gewoon. De verkoper wist hoe het werkte en toch ging het een paar keer mis, maar het eindresultaat telt. :D
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
RalfG

Huidige auto: Honda Insight Hybrid - Elegance - Urban Titanium

Postby jasjenl » 28 Feb 2010 16:51

Ik heb een vraagje over de standaard carkit van de Elegance uitvoering: ik heb een Samsung D600 telefoon en heb daar vorige week wat mee zitten experimenteren icm de carkit. Dat werkte toen op zich, na wat proberen, allemaal wel: ik kon de telefoon pairen met de kit, ik heb een nummer over kunnen zetten en ik heb ook kunnen bellen via de carkit. Maar hoe moet ik nu een volgende keer dat ik in de auto stap weer de verbinding tussen de telefoon en de carkit opbouwen? Zou dat automatisch moeten gaan als ik bluetooth in m'n telefoon aan heb staan en in de auto stap? Of moet je nog een bepaalde handeling uitvoeren op de telefoon of de carkit? Ik sprak iemand anders die (in een andere auto) ook een carkit icm bluetooth gebruikt en bij haar legden de carkit en de telefoon automatisch verbinding zodra ze in de auto zit, zonder dat ze daar zelf handmatig iets voor hoeft te doen.
jasjenl

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby EcoDriver » 28 Feb 2010 18:19

Ze zouden elkaar automatisch dienen te vinden. NB: opnemen en vervolgens een gesprek voeren gaat heel goed. Zelf bellen dmv spraak is een teleurstellend gebeuren bij mij (commando's in het Engels te geven en worden vaak verkeer geïnterpreteerd).
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
EcoDriver

Huidige auto: EcoDriver reed een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic) en rijdt nu in een Kia Niro 2018 (Aurora Black).

Postby Hondahok » 01 Mar 2010 07:38

jasjenl wrote:Ik heb een vraagje over de standaard carkit van de Elegance uitvoering: ik heb een Samsung D600 telefoon en heb daar vorige week wat mee zitten experimenteren icm de carkit. Dat werkte toen op zich, na wat proberen, allemaal wel: ik kon de telefoon pairen met de kit, ik heb een nummer over kunnen zetten en ik heb ook kunnen bellen via de carkit. Maar hoe moet ik nu een volgende keer dat ik in de auto stap weer de verbinding tussen de telefoon en de carkit opbouwen? Zou dat automatisch moeten gaan als ik bluetooth in m'n telefoon aan heb staan en in de auto stap? Of moet je nog een bepaalde handeling uitvoeren op de telefoon of de carkit? Ik sprak iemand anders die (in een andere auto) ook een carkit icm bluetooth gebruikt en bij haar legden de carkit en de telefoon automatisch verbinding zodra ze in de auto zit, zonder dat ze daar zelf handmatig iets voor hoeft te doen.

Als het goed is zit er ergens op je telefoon een stand om hem automatisch te laten verbinden met de carkit. Moet je maar even in je menu zoeken bij BT instellingen.

Good Luck.
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby Bennink » 01 Mar 2010 08:25

Zelfs nu mijn standaardradio is vervangen voor een JVC maakt mijn werktelefoon nog verbinding met de oude carkit bij het instappen. Niet dat ik die oude Carkit nog kan bedienen :roll:
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Hondahok » 01 Mar 2010 08:35

Bennink wrote:Zelfs nu mijn standaardradio is vervangen voor een JVC maakt mijn werktelefoon nog verbinding met de oude carkit bij het instappen. Niet dat ik die oude Carkit nog kan bedienen :roll:

Als je de Honda "radio" uit je telefoon haalt is het prbleem opgelost.

Bij Nokia is dat via =>>Instellingen ==>> connectiviteit ==>> bluetooth ==>> gekopp. apparaten ==>> honda hft en die laatste moet je verwijderen
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby Bennink » 01 Mar 2010 08:58

Nope, is niet de oplossing (al lang geleden geprobeerd). Enige oplossing is de bluetooth module in de auto ontkoppelen, maar dan doet de nieuwe JVC het ook niet helemaal 100%. De enige echte oplossing is de standaardradio tijdelijk terugzetten en dan de telefoon ontkoppelen...
Bennink
Administrator

Postby jasjenl » 09 Mar 2010 22:41

Hondahok wrote:
jasjenl wrote:Ik heb een vraagje over de standaard carkit van de Elegance uitvoering: ik heb een Samsung D600 telefoon en heb daar vorige week wat mee zitten experimenteren icm de carkit. Dat werkte toen op zich, na wat proberen, allemaal wel: ik kon de telefoon pairen met de kit, ik heb een nummer over kunnen zetten en ik heb ook kunnen bellen via de carkit. Maar hoe moet ik nu een volgende keer dat ik in de auto stap weer de verbinding tussen de telefoon en de carkit opbouwen? Zou dat automatisch moeten gaan als ik bluetooth in m'n telefoon aan heb staan en in de auto stap? Of moet je nog een bepaalde handeling uitvoeren op de telefoon of de carkit? Ik sprak iemand anders die (in een andere auto) ook een carkit icm bluetooth gebruikt en bij haar legden de carkit en de telefoon automatisch verbinding zodra ze in de auto zit, zonder dat ze daar zelf handmatig iets voor hoeft te doen.

Als het goed is zit er ergens op je telefoon een stand om hem automatisch te laten verbinden met de carkit. Moet je maar even in je menu zoeken bij BT instellingen.

Good Luck.

Zoiets was het inderdaad: ik moest nog in m'n telefoon instellen dat de carkit een 'goedgekeurd apparaat' was. Nu connect hij steeds automatisch als ik de auto aanzet, dus werkt prima :)

Enige nadeel: ik heb nu bluetooth altijd aan staan in m'n telefoon en dat komt de accuduur van de telefoon niet bepaald ten goede... Nou ja, je kunt niet alles hebben ;)
jasjenl

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Ervaringen handsfree bellen

Postby Willem (HIH 2011) » 20 Feb 2011 17:21

Ik ben benieuwd hoe op dit forum de ervaringen zijn met het handsfree bellen via het standaard bleutooth systeem op de Insight.

Het verbinden van mijn HTC Desire ging redelijk vlot echter een telefoon gesprek beginnen met iemand uit mijn telefoonboek op mijn telefoon is een ander verhaal.
Het systeem heeft grote moeite met het verstaan van de ingesproken naam of telefoon nummer.
Ik ben op de hoogte van het feit dat het systeem engels gesproken commando`s verwacht.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee ?
Enige tips of ondersteuning is welkom.

Alvast bedankt
Willem (HIH 2011)

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Re: Ervaringen handsfree bellen

Postby Tim » 20 Feb 2011 19:53

Welkom op het Forum.

Het systeem is niet zo heel snel, dus een seconde geduld wanneer je de knop hebt ingedrukt. Verder duidelijk articuleren en vooral niet te snel spreken. Een slechte Engelse uitspraak is niet zo heel erg. Nul is 'zero' (Amerikaans). De naam van je contact hoeft overigens niet Engels uitgesproken te worden (' Malle Pietje' kan dus ook gewoon).

Het microfoontje zit trouwens tussen de leeslampen (niet dat je in totaal de verkeerde richting spreekt). Niet dat ik dat had hoor.... :oops: ;)

Als je eenmaal alles hebt ingesteld werkt het echt ideaal. De meeste telefoons zullen ook automatisch contact maken de volgende keer dat je in je auto stapt. Je hoeft dan verder niets meer te doen en je kunt gewoon je telefoon in je broekzak laten zitten.
Tim

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby Bennink » 21 Feb 2011 09:10

Ik heb je bericht even naar dit topic verplaatst, hier is al meer geschreven over de ingebouwde carkit van de Elegance.
Bennink
Administrator

PreviousNext

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires