HIH (OP): Carkit

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

HIH (OP): Carkit

Postby Bennink » 25 May 2009 20:41

In de Insight Elegance is de Carkit standaard. Deze carkit is volledig geintegreerd in de auto: er zitten twee knoppen op het stuur. De carkit werkt voornamelijk spraakgestuurd.

Het aanmelden van een telefoon gaat eenvoudig, maar het telefoonboek wordt niet automatisch gekopieerd. Je moet je contacten stuk voor stuk overzetten. Er wordt ook geen tekst opgeslagen, je moet namelijk een naam inspreken. Zodra je gebeld wordt, zie je geen naam in beeld, alleen een nummer. De kwaliteit van het geluid is in de auto prima en men zegt dat de Insight-rijder ook prima te verstaan is, maar wel met gezoem.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: HIH (OP): Carkit

Postby ZwolluF » 25 May 2009 21:11

da's niet zo heel handig. ben ik ff blij met mn parrot.
Maar ik neem aan dat er ook een in je dubbeldin systeem komt?
All your hybrid are belong to us
ZwolluF

Huidige auto: 2009 Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Bennink » 25 May 2009 21:13

Ja, en dan vervalt de standaard carkit in de Insight. Hopelijk kan ik de knoppen op het stuur wel blijven gebruiken :|
Bennink
Administrator

Postby Bennink » 29 May 2009 05:55

Zo, inmiddels heb ik al het eerste probleem met de standaard carkit van de Insight Elegance:

Zodra ik mijn bluetooth aan zet wordt de verbinding met de carkit netjes tot stand gebracht. Normaal gesproken verschijnt er dan alleen een Bluetooth-logo op het radio scherm om aan te geven dat er een verbinding is, maar zodra de verbinding nu is opgezet gebeuren er twee dingen:

-De boordcomputer geeft direct de status van de telefoon weer (normaal gesproken gebeurt dat alleen als er tijdens het rijden op de telefoonknop wordt gedrukt)
-De radio stopt met spelen en het enige dat in beeld staat is "TEL". De radio kan niet uitgezet worden en kan niks afspelen.

Blijkbaar springt de radio nu continu in MUTE, zodat er een telefoongesprek gevoerd kan worden. Er is echter geen actief telefoongesprek gaande. Ik heb al geprobeerd de auto uit te zetten en opnieuw te starten en ik heb mijn telefoon al opnieuw gestart. Zodra ik op mijn telefoon de Bluetooth uitzet, sprint de radio weer in de normale modus.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Of misschien zijn er mensen die weten wat de oplossing is?
Bennink
Administrator

Postby Arnoud » 29 May 2009 10:12

Wat heb je voor telefoon? En kun je het misschien eens met een ander toestel testen.

Ik weet dat bij (hele) oude Nokia's bijvoorbeeld de bluetooth connectie naar een carkit of headset constant werd opengehouden, of dat hij bij het maken van de connectie de verbinding enige tijd in stand houdt. (Wat er dan weer voor zorgt dat de carkit een actieve verbinding heeft en dus de radio naar mute drukt)
Image (HCH)
Arnoud

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Bennink » 29 May 2009 12:25

Ik heb een HTC Touch, maar zal inderdaad ff een andere telefoon erbij proberen, kijken of het daarna over is.
Bennink
Administrator

Postby Scrutinizer » 29 May 2009 22:11

Volgens mij is het ooit we eens gepost, maar op deze site kun je vinden of en in hoeverre je telefoon compatible is met de handsfree-voorziening. http://www.hondahandsfree.com/ . Een HTC Touch zou volgens die site overigens volledig compatible moeten zijn.
Scrutinizer

Huidige auto: Honda Insight Elegance - Spectrum White Pearl

Postby Bennink » 02 Jun 2009 11:46

Bennink wrote:Zo, inmiddels heb ik al het eerste probleem met de standaard carkit van de Insight Elegance:
(...)

Het bleek een self-resolving-problem te zijn: carkit werkt weer naar behoren. Beetje vreemd, maar goed. Heb er niks aan gedaan, ook geen extra telefoons aangesloten ofzo.
Bennink
Administrator

Postby Scrutinizer » 02 Jun 2009 19:11

Tot mijn verbazing werkte mijn oude Nokia 6310i zonder een kik te geven gewoon prima samen met de carkit. Daarna heb ik met de motor uit en het contact aan wat eerste nummers overgezet (receive contact), maar niet nadat ik eerst in een andere taal terecht was gekomen. Eerst in het Frans en later bijna in het Italiaans, maar gelukkig kwam ik via non en vervolgens "change la langue" "Anglais" "oui" weer terug bij het Engels. Oeps dat was zweten. Later vond ik uit waarom dat was. Het was warm en het ventilatiesysteem op "auto" deed erg zijn best om het koel te houden. En dat betekende een forste luchtstroom, precies gericht op de microfoon van de carkit. Pffffffffffffffffffff. :) Ik was tijdens het bellen dus slecht te verstaan maar ook de carkit had dus moeite me te begrijpen. Roostertje de andere kant op gedraaid en het ging gesmeerd.
Scrutinizer

Huidige auto: Honda Insight Elegance - Spectrum White Pearl

Postby Marco » 21 Jul 2009 08:17

Beste mensen,

Over een paar weken mag ik de Insight rijden. Toevallig ben ik ook toe aan een nieuw toestel. Mijn voorkeur gaat uit naar een Nokia E66 of E71. Probleem is dat volgens http://www.hondahandsfree.com/ deze twee toestellen niet ondersteund worden.

Heeft iemand ervaring met deze toestellen icm de Honda HFT? Of heeft iemand een ander toestel welke volgens de lijst niet ondersteund wordt, maar misschien wel werkt?

Bedankt,

Marco
Marco

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby dennisregoort » 21 Jul 2009 08:31

Marco wrote:Beste mensen,

Over een paar weken mag ik de Insight rijden. Toevallig ben ik ook toe aan een nieuw toestel. Mijn voorkeur gaat uit naar een Nokia E66 of E71. Probleem is dat volgens http://www.hondahandsfree.com/ deze twee toestellen niet ondersteund worden.

Heeft iemand ervaring met deze toestellen icm de Honda HFT? Of heeft iemand een ander toestel welke volgens de lijst niet ondersteund worden, maar misschien wel werkt?

Bedankt,

Marco

De lijst lijkt niet helemaal correct. Ik denk ook niet dat ieder toestel hierop getest is maar de technische specificaties zijn gecontroleerd.
Ik heb/had een samsung u600 die volgens http://www.hondahandsfree.com wordt ondersteund.
Echter kon ik niet pairen met mijn honda navigatie.
Mijn zwager heeft de samsung s8300 (ultra touch) en die werkte wel.
Heb nu mijn abbo verlengt icm DAT toestel en ben helemaal tevreden.
Image
dennisregoort

Huidige auto: HCH Urban Titanium, Sportpakket, Xenon4300K, Leather, Privacy glass, Honda Navigation System

Postby Marco » 21 Jul 2009 09:43

dennisregoort wrote:De lijst lijkt niet helemaal correct. Ik denk ook niet dat ieder toestel hierop getest is maar de technische specificaties zijn gecontroleerd.
Ik heb/had een samsung u600 die volgens http://www.hondahandsfree.com wordt ondersteund.
Echter kon ik niet pairen met mijn honda navigatie.
Mijn zwager heeft de samsung s8300 (ultra touch) en die werkte wel.
Heb nu mijn abbo verlengt icm DAT toestel en ben helemaal tevreden.

Oh crap. Dus de compatibiltylijst kan dus ook uitzonderingen opleveren. Hoe kun je nu in hemelsnaam een goede keuze maken :shock:

Dank je voor je antwoord!
Image
Marco

Postby Bennink » 24 Jul 2009 15:55

Vandaag ff bij de dealer langs gereden en het even gehad over mijn probleempje met de carkit. Hij zei dat ik een kabel moest lostrekken en inderdaad: de telefoon maakt geen verbinding meer met de oude carkit... maar nu werkt de bediening van de navigatie niet meer :| Stekker maar weer terug dus en nu maakt de telefoon continu verbinding met de oude carkit.
Bennink
Administrator

Postby Pjork » 19 Aug 2009 09:50

Iemand al ervaring met de Nokia E71?
Anders moeten we die maar via marktplaats eruit gooien en een volledig compatible telefoon kopen.

Peter
Pjork

Huidige auto: Peugeot RCZ 156Pk

Postby Marco » 22 Aug 2009 17:01

Hoi,

Heb de Insight woensdag in ontvangst mogen nemen en uitgebreid de kans gehad om een E71 als een 6300 te gebruiken.

De E71 werkt over het algemeen goed. Je kunt bellen en gebeld worden. Met gebeld worden kun je het gesprek accepteren dmv de knoppen op het stuur.
Wat niet wordt ondersteund is uitgaande gesprekken via het voice command systeem. Het systeem loopt dan op een gegeven moment vast. Je kunt wel uitgaand bellen door een gesprek via je toestel op te bouwen en dan verder te praten via de handsfree. (wat dus niet mag, een toestel kort in je hand)

De 6300 ondersteund praktisch alle functies. Ook uitgaand bellen via de Voicecommand.

Wat bij beide toestellen niet is gelukt is de namen en nummers importeren.
Image
Marco

Next

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires