HIH (AC): Achteraf-inbouw navigatiesystemen

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

Re: HIH (AC): Achteraf-inbouw navigatiesystemen

Postby R-Lite » 22 May 2009 19:13

Ziet er wel strak uit. Erg bedankt voor je antwoorden en foto's.

Nog een ander vraagje: welk type SD kaarten slikt de JVC :?: of juist niet :?:
R-Lite

Huidige auto: HIH elegance, dark metal panels,
ambient interrior lights,
Honda compact navi

ervaring met navi-inbouw Eclipse AVN4429?

Postby 4myra » 28 May 2009 06:01

Dit navi heeft een TomTom interface en een afneembaar front.

http://www.eclipse-web.com/eu/en/avn/AVN4429_overviews.html

Zijn er mensen die dit reeds in een Honda Insight Elegance werkend hebben gekregen?

Werkt de stuurbediening, de usb/mp3 interface, de bluetooth carkit met de iphone (3g)?
Hoe is de integratie met de Honda multi information display?
4myra

Huidige auto: Honda Insight Hybride Elegance, Black Pearl

Postby Bennink » 28 May 2009 06:07

Heb je topic even hierin verplaatst, dan hebben we lekker alles bij elkaar staan.

Ik heb nog geen Insights gezien met dit systeem. Misschien dat de professionele audio inbouwer je kan vertellen of deze in de Insight kan. Lijkt me toch van wel.

Ik krijg zelf (dat heb ik volgens mij nog niet officieel in dit topic gezegd) het volgende systeem, de JVC KW-NT1:

Image
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Bennink » 02 Jul 2009 05:46

Vanmiddag kan ik me melden bij de inbouwer in Amersfoort voor de JVC KW-NT1. De inbouwer gaf aan dat de stuurwielbediening nog niet leverbaar is en verwacht deze over drie weken. Ze kunnen wel een eigen oplossing inbouwen en zodoende alle knoppen programmeren zodat alles werkt met de JVC. Ook zouden ze dan de FM-antenne moeten solderen. Ik vind dat allemaal best (is een leasebak en als het allemaal maar werkt), dus breng de auto straks al langs. Ik ben wel erg benieuwd ;-)
Bennink
Administrator

Postby Badnews » 02 Jul 2009 21:54

Mmzz.. ik had ook de optie voor alternatief navigatie op de offerte voor de lease toko laten zetten. Nu valt de auto ineens in een speciale category auto (klasse C ipv klasse A) waardoor mijn baas de auto zal afkeuren.
Ik had voor de Kenwood 5240BT gekozen op aanraden van de dealer. Hier hadden ze ervaring mee en wisten dat ie goed pastte.

Hopelijk krijg ik de auto alsnog in klasse A, zodat we binnenkort een HCH en een HIH voor de deur hebben staan.
(Vriendin heeft een HCH pearl black, ik wilde voor de HIH (Polished Metal Metallic) met Xenon verlichting gaan)

Alleen nu lijkt de navi mij even te nekken :(
Badnews

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Bennink » 03 Jul 2009 06:04

Xenon zou pas vanaf september leverbaar of te bestellen zijn op de Insight. Ff goed bij je dealer informeren dus.

Maar ontopic: ik rijd nu al sinds gisteren met de JVC KW-NT1, maar wat is dat een ontzettend vet apparaat zeg :-) Ik ben helemaal blij. Het geluid lijkt een stuk beter te zijn dan met de standaard radio (misschien vanwege de equalizer). Navigeren gaat uitstekend, heb alleen nog niet een andere stem kunnen selecteren (het lijkt Bea wel, met een Brabants accent...). Onderweg naar de woonboulevard lekker een DVDtje van Rammstein aangezet, echt super!
Bennink
Administrator

Postby Bennink » 31 Jul 2009 06:18

Gisteren viel me in de installatiehandleiding van de JVC KW-NT1 het een en ander op: er lijkt veel meer op aangesloten te kunnen worden dan ik dacht!

Ik was in de veronderstelling dat de extra kabels achterin niet waren aangesloten, ik dacht dat daar een extra snoer voor nodig was die niet was meegeleverd, maar die bleek er gisteren dus toch te zitten! Met behulp van de drie bekende clinch kabel (clinch toch? rood, geel, wit) kun je dus veel apparaten aansluiten.

Daarnaast heb ik ook nog gevonden:
-Aansluiting voor de subwoofer (die komt er dus binnenkort in :D )
-Aansluiting voor achteruitrijdcamera
-Aansluiting voor extra scherm (denk voor de achterbank :roll: )

Misschien dat ik de microfoon ook nog ga vervangen, want dat is (denk ik) gewoon een 3.5mm stekker. Helemaal blij! Dit weekend er maar eens lekker mee aan de slag!
Bennink
Administrator

Postby dennisregoort » 11 Aug 2009 09:55

Gisteren op het nieuws (RTL) gehoord dat leasemaatschappijen het kenteken van de auto laten graveren in het navigatiesysteem omdat er zoveel gestolen wordt.
Is natuurlijk niet alleen bij de Insight zo....
Image
dennisregoort

Huidige auto: HCH Urban Titanium, Sportpakket, Xenon4300K, Leather, Privacy glass, Honda Navigation System

Postby Badnews » 11 Aug 2009 10:04

Iets dat ik inderdaad niet snap, graveren van de nav is een slimme optie.
Mijn lease toko wilde een klasse 3 alarm bij nav van meer dan 1000 euro (standaard niet aanwezig op enige hybrid, extra kosten zouden rond de 1000 euro zijn)
dus uiteindelijk een priusIII genomen zonder nav en een losse garmin (met tmc) gekocht.

VW heeft hun systemen gekoppeld aan de auto. Zodra je nav gestolen wordt, geef je dit aan.
Wordt deze nav in een andere (VW, want anders past ie niet) geplaatst en bij een garage gebracht gaan er alarm bellen af.
Deze maatregel scheelde destijds in Duitsland ongeveer 80% van de diefstallen van VW navs.

Bij het plaatsen van de nav in mijn passat (naderhand) kreeg ik netjes een uitdraai van de computer met alle gegevens erop dat er een nieuwe auto radio geplaatst was.. erg netjes en schijnbaar werkt het.

Ik heb gechecked (zowel bij Honda als Toyota) of zij dit ook deden, maar hadden er nooit eerder van gehoord. Zo moelijk lijkt het me niet om een radio aan de canbus te koppelen en uit te lezen. Nadeel is dus je merk gebonden blijft (anders jat je hem uit een honda, zet hem in een citroen en niemand die het ooit checked)
Badnews

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby waage010 » 15 Aug 2009 10:54

Heeft iemand ook slechte ervaring met het mobiele Garmin navaigatie-apparaat(Nüvi 740 met TMC)?
Werkt soms erg traag, komt vaak niet verder dan het eerste 'Waarschuwing'-schermpje, of ik kan drukken wat ik wil op de schermknoppen, er gebeurt niets.
En midden op een chaotisch kruispunt bij Brussel laat hij je in de steek: "Herberekenen".
Verleden week tijdens een korte vakantie naar Frankrijk, tot 3x toe op zo'n 60 tot 100 km van de bestemming op een D-weggetje midden in een weiland: "Bestemming bereikt" en dat terwijl er toch een duidelijk adres was opgegeven midden in een stad.
Tom-tom zat er ook wel eens naast, maar dat werkte toch een stuk vriendelijker en met meer mogelijkheden.
waage010

Huidige auto: Honda Insight Elegance Polished Metal

Postby Keanni498 » 15 Aug 2009 11:02

Mijn Garmin met TMC werkt prima
Last edited by Keanni498 on 31 Oct 2009 14:01, edited 1 time in total.
Image
Keanni498

Huidige auto: HCHII

Postby LoutjuH » 20 Aug 2009 14:28

Hoi Erik, hoe bevalt je navigatie systeem en werkt alles naar behoren? Carkit, stuurwielbediening e.d?
Honda Insight Hybrid Crystal Black Pearl
LoutjuH

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Crystal Black Pearl

Postby alexis » 20 Aug 2009 15:40

Keanni498 wrote:Mijn Garmin 360 met TMC werkt prima ook in Frankrijk.

Idem, ik heb die 360 al bijna twee jaar, en nooit problemen gehad (behalve natuurlijk stukken snelweg die nog niet op de kaart stonden, maar dan moet je even op de borden rijden).

Alexis
alexis

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Spectrum White Pearl)

Postby Bennink » 21 Aug 2009 06:23

LoutjuH wrote:Hoi Erik, hoe bevalt je navigatie systeem en werkt alles naar behoren? Carkit, stuurwielbediening e.d?

Het apparaat bevalt uitstekend. Heel fijn om alles in 1 te hebben: navi, muziek en soms een filmpje. Geluid is ook uitstekend en met deze JVC zijn er ook veel mogelijkheden op connectiviteit. Ik vind het fijn dat er een carkit in zit, maar deze werkt niet prettig. Het microfoontje is niet helemaal geod geloof ik, maar heb nog geen tijd gehad om dat uit te zoeken. Stuurwielbediening werkt ook prima, maar de knoppen voor de carkit werken niet meer. Ik heb zelf het idee dat de carkit van Honda qua verbinding beter is dan de JVC, maar met de JVC heb je alles op een mooi groot scherm.
Bennink
Administrator

Postby LoutjuH » 21 Aug 2009 10:06

Bennink wrote:
LoutjuH wrote:Hoi Erik, hoe bevalt je navigatie systeem en werkt alles naar behoren? Carkit, stuurwielbediening e.d?

Het apparaat bevalt uitstekend. Heel fijn om alles in 1 te hebben: navi, muziek en soms een filmpje. Geluid is ook uitstekend en met deze JVC zijn er ook veel mogelijkheden op connectiviteit. Ik vind het fijn dat er een carkit in zit, maar deze werkt niet prettig. Het microfoontje is niet helemaal geod geloof ik, maar heb nog geen tijd gehad om dat uit te zoeken. Stuurwielbediening werkt ook prima, maar de knoppen voor de carkit werken niet meer. Ik heb zelf het idee dat de carkit van Honda qua verbinding beter is dan de JVC, maar met de JVC heb je alles op een mooi groot scherm.

En wat zijn de kosten van dit mooie apparaat?
Honda Insight Hybrid Crystal Black Pearl
LoutjuH

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Crystal Black Pearl

PreviousNext

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires