HIH (AC): Achteraf-inbouw navigatiesystemen

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

Re: HIH (AC): Achteraf-inbouw navigatiesystemen

Postby hondainsight » 23 Apr 2009 09:44

Het is wel degelijk mogelijk om het standaard navigatiesysteem van 3400 euro achteraf in te laten bouwen, oftewel zonder bijtelling over dit bedrag.
De lease-maatschappij gaf in eerste instantie aan dat dit niet kon. M'n dealer gaf aan dat het wel kon.
Ik heb nu zelfs gekozen voor het hdd-navigatiesysteem van Honda i.p.v. het standaard dvd-navigatiesysteem (hdd-navi zou eerst standaard op HIH zitten, echter door problemen met de bluetooth-carkit is dit later weer gewijzigd. Probleem met bluetooth wordt door dealer opgelost door een aparte extra module, kost wel 500 euro extra, maar dat heb ik er graag voor over).
Zal dus een kwestie zijn van shoppen voor de juiste dealer.
hondainsight

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby Bennink » 24 Apr 2009 11:11

holco wrote:Krijg net te horen van de dealer dat er geen after-market Double-Din frame leverbaar is voor de Insight, ze gaan misschien nog wat
proberen met het frame van de originele fabriek's DVD navigatie maar dat schijnt geen standaard Double Din te zijn :?

Zit ik hier met een zelf aangeschaft duur systeem :x

Ik krijg er ook gewoon een achteraf navisysteem in, maar vergeet steeds welk merk ;-)

hondainsight wrote:Ik heb nu zelfs gekozen voor het hdd-navigatiesysteem van Honda i.p.v. het standaard dvd-navigatiesysteem (hdd-navi zou eerst standaard op HIH zitten, echter door problemen met de bluetooth-carkit is dit later weer gewijzigd. Probleem met bluetooth wordt door dealer opgelost door een aparte extra module, kost wel 500 euro extra, maar dat heb ik er graag voor over).

Kun je wat meer vertellen over die Bluetooth module? Ik heb straks een Insight, met een alternatief inbouw navisyteem, maar volgens mij werkt de standaard carkit via de radio. Als je de radio vervangt voor een DoubleDin, heb je toch geen telefoon via het stuur? Of heb ik dan gewoon straks twee carkits hebben? Zou wel fijn zijn, want heb ook twee telefoons :geek:
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby holco » 24 Apr 2009 12:05

Bij mijn huidige Accord met originele nav kan je meerdere telefoons paren, en die werken dan gewoon gelijktijdig, is bij de ? NX7000 ook zo ;)
5.0 L/100Km
holco

Huidige auto: Honda Insight Elegance Alabaster Silver + JVC NX7000 nav

Postby EM2 » 24 Apr 2009 22:05

holco wrote:Krijg net te horen van de dealer dat er geen after-market Double-Din frame leverbaar is voor de Insight, ze gaan misschien nog wat
proberen met het frame van de originele fabriek's DVD navigatie maar dat schijnt geen standaard Double Din te zijn :?

Zit ik hier met een zelf aangeschaft duur systeem :x

Dit dashboardpaneel is gewoon als optie los te bestellen.
Kwestie van goed zoeken...

http://www.honda.de/content/automobile/ ... sion_idx=2

2-DIN HDD-Navigationssystem KIT 3
08A40-TM8-KIT3

Inhalt: 2-DIN HDD-Navigationssystem inkl. Kartenmaterial für West-/ und Mitteleuropa - 7" LCD Farb-Bildschirm - RDS - TMC - CD-/ MP3 Player - DVD-Video Player - 4x50 Watt - AUX - inkl. Einbausatz 08B40-TM-600 und Verkleidung 08B00-TM8-610 - für Modelle ohne Bluetooth-Freisprecheinrichtung
EM2

Huidige auto: Honda Civic Coupe 1.7i

Postby R-Lite » 27 Apr 2009 09:19

Is er toevallig al een Insight eigenaar die ervaring heeft met het functioneren van het JVC navi\radio systeem ?

Van de HCH bezitters\rijders is wel wat info te vinden maar specifieke ervaringen over de Insight heb ik nog niet gevonden. Ik zelf heb de JVC KW-NX7000 besteld met mijn Insight en op enkele m.i. simpele vragen kon mijn dealer helaas geen duidelijk antwoord geven.
R-Lite

Huidige auto: HIH elegance, dark metal panels,
ambient interrior lights,
Honda compact navi

Postby holco » 27 Apr 2009 11:18

R-Lite wrote:Is er toevallig al een Insight eigenaar die ervaring heeft met het functioneren van het JVC navi\radio systeem ?

Van de HCH bezitters\rijders is wel wat info te vinden maar specifieke ervaringen over de Insight heb ik nog niet gevonden. Ik zelf heb de JVC KW-NX7000 besteld met mijn Insight en op enkele m.i. simpele vragen kon mijn dealer helaas geen duidelijk antwoord geven.

Wat wil je weten?
5.0 L/100Km
holco

Postby Bennink » 27 Apr 2009 11:29

Zeg Holco, heb je toevallig al foto's van je Interieur met Navi? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Beetje tevreden mee?
Bennink
Administrator

Postby R-Lite » 27 Apr 2009 12:32

@ holco

bedankt voor je snelle reactie.
Ik wil graag weten of de telefoon werkt met de JVC of de standaard voorziening van Insight (stuurbediening) of wellicht beide.
Is invoeren bestemming\multimedia afspelen mogelijk i.c.m. rijden ?
Is de USB voorziening aangesloten in de middenarmsteun of is de aansluiting ergens anders weggewerkt ?
Welke kaartversie is bij jou meegeleverd ? (ik las ergens dat de meest recente kaart uit 2007 is en een update pas Q4 2009 komt).

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen\antwoorden en net als Bennink ook naar evt. foto's !
R-Lite

Huidige auto: HIH elegance, dark metal panels,
ambient interrior lights,
Honda compact navi

Postby holco » 27 Apr 2009 13:16

R-Lite wrote:bedankt voor je snelle reactie.
Ik wil graag weten of de telefoon werkt met de JVC of de standaard voorziening van Insight (stuurbediening) of wellicht beide.

Carkit van de Honda vervalt zit namelijk in de org. radio, stuurbediening gaat rond juli komen volgens dealer en nog onduidelijk of alle functies gaan werken.

R-Lite wrote:Is invoeren bestemming\multimedia afspelen mogelijk i.c.m. rijden ?

Bij mij wel, even aan de dealer melden dat ze de handrem kabel van de JVC aan massa monteren.

R-Lite wrote:Is de USB voorziening aangesloten in de middenarmsteun of is de aansluiting ergens anders weggewerkt ?
Welke kaartversie is bij jou meegeleverd ? (ik las ergens dat de meest recente kaart uit 2007 is en een update pas Q4 2009 komt).

Zit bij mij nu in het bovenste vakje van het dashboard, ga wel vragen of dat naar de middenarmsteun kan, lijkt mij praktischer.
Zit nu 2007/2008 in, in oktober komt de nieuwe versie.

R-Lite wrote:Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen\antwoorden en net als Bennink ook naar evt. foto's !

Nav. tot nu toe twee keer gebruikt en werkt prima en heb geen gekke dingen kunnen ontdekken, ze praat wel soms overbodig veel.

Carkit van de JVC doet het ook goed (Sony Ericsson C702) wel jammer dat het telefoonboek helemaal van a>z doorlopen moet worden,
je kan dus geen begin letter kan kiezen.

iPod gaat ook goed, maar net als bij de carkit moet je alles van a>z .......................

DVD is fantastisch.

Radio is gewoon goed.

Het geluid klinkt verrassend goed en best wel stevig ondanks de standaard speakers.

Zal tzt eens wat foto's maken.
5.0 L/100Km
holco

Postby Bennink » 27 Apr 2009 13:40

Dank voor je uitgebreide antwoord :-) Dit verheldert een hoop!
Bennink
Administrator

Postby holco » 12 May 2009 10:35

De beloofde foto van de JVC ;)

Image
5.0 L/100Km
holco

Postby Bennink » 12 May 2009 10:52

Ziet er goed uit... ik kan niet wachten. Was dit nou de JVC met afneembaar scherm? Zit dan daaronder het SD-kaartje?
Bennink
Administrator

Postby holco » 12 May 2009 11:11

Klopt.

Image
5.0 L/100Km
holco

Postby Bennink » 12 May 2009 11:48

Haha, nice :-D Is dat scherm eenvoudig te verwijderen en te plaatsen? Heb je er iets van een doosje bij gekregen?
Bennink
Administrator

Postby holco » 12 May 2009 11:57

Verwijderen gaat easy, en er zit een gewatteerd stoffen hoesje bij.
5.0 L/100Km
holco

PreviousNext

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires