HIH (ST): Automatische airconditioning

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

Re: HIH (ST): Automatische airconditioning

Postby JeroenE » 06 Aug 2014 07:31

Ik heb de afgelopen dagen eens beter op de instellingen gelet die mijn Jaza automatisch aanpast.

Als ik 's ochtends weg rijd is het buiten 15 graden. De temperatuur stel ik dan in op 20. Eerst gaat de verwarming alleen via de voeten, later schakelt hij over op voeten + midden/hoofd. Aan het einde van de rit springt hij op recirculatie en gaat de airco ook koelen (blijkbaar is de auto dan te warm geworden).

's Middags is het buiten 25 graden en zet ik de temperatuur op 22. In de auto zelf is het natuurlijk wel veel warmer dan 25 graden; ik rij meestal de eerste kilometer met raampje open om die warmte kwijt te raken. De auto blijft de hele rit in recirculatie staan (met de arico aan) en de luchtstroom staat op midden/hoofd.
2011 HJH Elegance : Image => Image
2006 Mitsubishi Colt: Image => Image
JeroenE

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid

Re: HIH (ST): Automatische airconditioning

Postby keijzer » 16 Aug 2014 16:25

Beste MYHCH
dank voor Uw uitvoerige mail terzake problematiek Airco HIH.
overigens een wat late reactie mijnerzijds waarvoor verontschuldiging.!!
blijft echter moeizaam acceptabel dat de lucht-uitstroom boven de voeten bij inschakeling van de vol automatische airco niet functioneert.
nogmaals ter verduidelijking,dat derhalve uit alle beschikbare openingen lucht-toevoer plaats vindt,echter niet onder het dashboard boven de voeten.
ik heb mij inmiddels evenzo georienteerd bij meerdere dealers.
er wordt gesproken over sensors die niet geheel zouden werken,andere reacties zijn dat dit niet functioneren als standaard moet worden aanvaard.!
al met al blijven de reacties vaag,en komt er geen duidelijke uitleg waarom de lucht-uitlaat zoals genoemd niet functioneert.!

vraag: -zijn wellicht HIH-2010-rijders die eveneens voornoemde ervaring hebben .??
-indien dit zo is wil ik U vriendelijk verzoeken,kenbaar te willen maken hoe dit probleem is opgelost.!

bij voorbaat veel dank voor de te nemen moeite,dank ik U bij voorbaat.
vriendelijk groetend L.Keijzer
keijzer

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Previous

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires