HIH MY2011, wijzigingen nieuw modeljaar

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

HIH MY2011, wijzigingen nieuw modeljaar

Postby Bennink » 21 Jun 2010 10:13

Voor het nieuwe modeljaar van de Insight zijn er een aantal wijzigingen op komst. In dit bericht een overzicht:

Autoweek wrote:Honda heeft modeljaar 2011 aangegrepen om een nieuwe versie van de Insight te introduceren. Ook zijn er wijzigingen in de rest van het gamma doorgevoerd.

De nieuwe versie heet Insight Elegance Tuner Less. Deze heeft dezelfde uitrusting als de Elegance, met het verschil dat de Tuner Less geen audiosysteem, Bluetooth en USB heeft. Het positieve is de prijs: de Elegance Tuner Less kost 23.100 euro. Daarmee is-ie 300 euro goedkoper dan de gewone Elegance.

Voor het vernieuwde Insight-gamma geldt dat de garantie is gewijzigd naar vijf jaar en maximaal 100.000 kilometer. Honda heeft ook het onderstel aangepast: de Insight editie 2011 is comfortabeler en biedt meer stabiliteit, belooft het merk. Er is een nieuw zwart interieur met zwarte stoelbekleding (neemt de plaats in van het blauwe interieur) en tot slot zijn er interieuraccenten met chroomlook.

De vanafprijs van de Insight is voortaan 19.990 euro, 40 euro meer dan voorheen. Voor dat geld is er een Insight 1.3. De Insight 1.3 Comfort kost nu 21.450 euro, wat een prijsstijging van 500 euro betekent. Autoweek.nl
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: HONDA INSIGHT 2011

Postby wlunchi » 21 Jun 2010 10:14

Ik snap het niet helemaal, voor 300 euro krijg je Radio, bluetooth en USB audio aansluiting.
Je bent toch een dief van je eigen portemonee als je de reguliere Elegance neemt imo.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Re: HIH MY2011, wijzigingen nieuw modeljaar

Postby Bennink » 21 Jun 2010 10:19

Ff wat onduidelijkheid en een paar reacties in diverse topics tegelijk :-) Nu een topic in het juiste subforum.
Bennink
Administrator

Postby Bennink » 21 Jun 2010 10:39

Ik ben erg benieuwd naar het zwarte dashboard... dat lijkt me èrg mooi. In elk geval veel minder lelijk dan het huidige blauwe dashboard...
Bennink
Administrator

Postby Hondahok » 21 Jun 2010 10:56

Ben ik dan de enige die het huidige blauw wel mooi vindt? Wel frappant dat Honda al zo snel met een aanpassing komt, gister gemerkt dat als er twee mensen achterin zitten de rechtuitstabiliteit behoorlijk afneemt t.o.v. leeg rijden. Was me eigenlijk nog niet eerder opgevallen doordat ik op de snelweg vrijwel altijd met meer personen rijd. Zal eens gaan uitzoeken hoe dit te verhelpen is zonder aan comfort in te leveren.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Re: HONDA INSIGHT 2011

Postby Bennink » 29 Jun 2010 07:14

wlunchi wrote:Ik snap het niet helemaal, voor 300 euro krijg je Radio, bluetooth en USB audio aansluiting.
Je bent toch een dief van je eigen portemonee als je de reguliere Elegance neemt imo.

Het schiet me net te binnen, maar ik denk dat deze keuze gemaakt is voor de zakelijke klant, die tóch wel een achterafinbouw navigatiesysteem koopt.
Bennink
Administrator

Postby Alfred » 18 Jul 2010 12:19

Voor het nieuwe modeljaar van de Insight wordt het onderstel comfortabeler en de rechtuitstabiliteit verbeterd, persoonlijk vind ik dit ook de zwakke punten van de Insight. Zou het ook mogelijk zijn deze verbeteringen ook op de bestaande Insights door te voeren, bv soepeler veren en een stabilisatorstang achter en wat zouden de kosten hiervan zijn?
Alfred

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby Luc » 19 Jul 2010 15:44

Hier is meer info over de wijzigingen en een foto: http://carscoop.blogspot.com/2010/07/20 ... ARSCOOP%29

Het lijkt erop dat het voornamelijk andere afstellingen zijn en misschien kan het huidige model ook zo verbeterd worden?

Leer is nu ook beschikbaar:

Image
Luc

Huidige auto: Acura

Postby Bennink » 22 Jul 2010 15:53

Ja... dát ziet er toch wel een heel stuk beter uit dan de blauw-creme combi van nu.
Bennink
Administrator

Postby buzzbuzz » 21 Sep 2010 16:00

Alfred wrote:Voor het nieuwe modeljaar van de Insight wordt het onderstel comfortabeler en de rechtuitstabiliteit verbeterd, persoonlijk vind ik dit ook de zwakke punten van de Insight. Zou het ook mogelijk zijn deze verbeteringen ook op de bestaande Insights door te voeren, bv soepeler veren en een stabilisatorstang achter en wat zouden de kosten hiervan zijn?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze de ophangingspunten echt veranderd hebben. Dus niet simpelweg andere veren/schokdempers en/of afstelling, waardoor de huidige modellen niet te upgraden zijn vwb wijzigingen aan het onderstel.

En ik wacht met smart op het moment dat het 2011 model in de showroom staat. Dan ga ik eens een serieuze proefrit maken. Eerst was het September/Oktober, daarna Oktober. Maar hopen op begin Oktober dan :) Het uni interieur vind ik een hele vooruitgang.
buzzbuzz

Huidige auto: Citroen C2

Postby Henk.W » 21 Sep 2010 17:20

Bennink wrote:Ja... dát ziet er toch wel een heel stuk beter uit dan de blauw-creme combi van nu.

Ik vind het persoonlijk toch een stuk somberder dat alles zwart is geworden, dat was bij mijn vorige wagen ook alles zwart en dat was van dat zachte spul niet schoon te krijgen je zag er alles op.
Het blauw met het lchte grijs vindt ik toch een stuk vrolijker overkomen, maar gelukkig smaken verschillen en ja je kan niets kiezen ;)
Henk.W

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby Bennink » 08 Oct 2010 20:56

In Parijs stond er eentje... het interieur komt wat zakelijker over. De ringen rond de ventilatie zijn donker chroom, dat is best mooi!
Bennink
Administrator

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires