HIH (AC): Daytime Running Lights

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

HIH (AC): Daytime Running Lights

Postby Bennink » 22 Jun 2009 08:33

Nieuw topic, over Daytime Running Lights, of DRL, de dagrijlichten. De Insight in Amerika heeft ze standaard, in Europa niet. In NL zal het dus als accessoire moeten worden ingebouwd.

Discussie is ontstaan door een artikel op Autoblog.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: lichten automatisch aan

Postby Luc » 22 Jun 2009 16:49

Daytime running lights (DRL) is niet hetzelfde als dimlicht met achterlichten. Heeft de Insight geen DRL? Als niet lijkt me beter zoiets in te bouwen dat continu met vol licht te rijden. B.v. mistlampen voren zou je misschien kunnen ombouwen voor ziets.

Kan me evtl voorstellen dat het niet toegestaan zou zijn om met vol licht overdags te rijden. Achterlicht zou verward kunnen worden met remlicht (ook al is er een 3e remlicht). Maar behalve dat verbruikt dat zeker iets meer benzine.
Luc

Huidige auto: Acura

Postby wlunchi » 30 Aug 2009 05:23

Keanni498 wrote:Er spelen nu twee dingen door elkaar:
Dagverlichting (deze is nieuw een soort contourverlichting zoals bij vrachtauto's)

Of de nu bekende Audi ledjes?

Ik weet me nog te herinneren dat ik ongeveer 20 jaar geleden een reclame op de TV (Amerikaans TV) zag waarbij ze de Daytime Running Light (dat luc hierboven had genoemd) aan het promoten waren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp, wel gek dat het bijna 20 jaar duurt voordat ze zo iets simpels gaan verplichten. Volgens wiki zelfs bijna 50 jaar.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby Pjork » 05 Apr 2010 08:42

Michel_insight wrote:Zijn er meer mensen die vinden dat de lichtsensor veel te laat ingrijpt, oftewel wanneer het al erg duister is.

Veel mensen beginnen dan al te flitsten naar mij

Helemaal mee eens dat de verlichting vaak te laat is, ik heb met de dealer al gesproken over het continue laten inschakelen van de verlichting.
Maar denk er nu over DRL van Philips in te laten bouwen. (set is easyfit maar ik ben reuze onhandig, daarom toch maar via de dealer) :oops:
http://www.lighting.philips.com/nl_nl/consumer/carlighting/1_car_lighting/drl/drl_installation.php?main=nl_nl_consumer_lighting&parent=89083467512&id=nl_nl_car_lighting&lang=nl
Pjork

Huidige auto: Peugeot RCZ 156Pk

Postby Hondahok » 06 Apr 2010 06:25

Pjork wrote:
Michel_insight wrote:Zijn er meer mensen die vinden dat de lichtsensor veel te laat ingrijpt, oftewel wanneer het al erg duister is.

Veel mensen beginnen dan al te flitsten naar mij

Helemaal mee eens dat de verlichting vaak te laat is, ik heb met de dealer al gesproken over het continue laten inschakelen van de verlichting.
Maar denk er nu over DRL van Philips in te laten bouwen. (set is easyfit maar ik ben reuze onhandig, daarom toch maar via de dealer) :oops:
http://www.lighting.philips.com/nl_nl/consumer/carlighting/1_car_lighting/drl/drl_installation.php?main=nl_nl_consumer_lighting&parent=89083467512&id=nl_nl_car_lighting&lang=nl

Als je ze daadwerkelijk neemt wil ik wel graag foto's zien hoe het eruitziet. en wat het je uiteindelijk gekost heeft.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby alexis » 06 Apr 2010 17:04

Die Philips DRL's staan op eBay voor zo'n 160 Engelse Ponden, exclusief verzendkosten. Stevige prijs voor wat in essentie niks anders is als een paar LED's. Ik denk dat die in de loop van het jaar nog wel omlaag komt, als er meer aanbieders komen van dit soort "after market" items. En als je volgend jaar een nieuwe Honda gaat kopen / bestellen, krijg je ze voor niks ;-)

Alexis
alexis

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Spectrum White Pearl)

Postby Pjork » 06 Apr 2010 17:57

In Nederland kan je ze rond de 150 euro kopen, dus wel een nette prijs, alleen komt er dan nog 1,5 uur arbeidsloon bij als ik het bij de dealer laat doen.
Maar om nu zelf te gaan rommelen, is niet zo'n goed plan.......
Maar als het er van komt, zet ik wel een fotootje hier.
Pjork

Postby Bennink » 06 Apr 2010 19:32

Volgens mij worden die lampen van Philips ook verkocht bij de Halfords.
Bennink
Administrator

Postby Pjork » 08 Apr 2010 17:23

De dealer heeft inmiddels een setje (daytime running lights van Philips) voor mij ingekocht en op 26 april worden ze door een monteur op de auto gezet.
Philips gaat uit van 2 uur voor het installeren, de dealer gaat het (op mijn uitdrukkelijk verzoek ;) ) in 1,5 uur doen.
De foto's volgen zodra de ledjes erop zitten.
Pjork

Postby Tim » 08 Apr 2010 19:03

Pjork wrote:De dealer heeft inmiddels een setje (daytime running lights van Philips) voor mij ingekocht en op 26 april worden ze door een monteur op de auto gezet.
Philips gaat uit van 2 uur voor het installeren, de dealer gaat het (op mijn uitdrukkelijk verzoek ;) ) in 1,5 uur doen.
De foto's volgen zodra de ledjes erop zitten.

Mag ik vragen wat voor kosten er aan verbonden zijn?
Tim

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby Pjork » 08 Apr 2010 20:10

Een prijs noemen is eigenlijk bijna zinloos, ik denk dat veel dealers voor hun klant wel of geen maatwerk (qua prijs) willen of kunnen leveren.
Hiernaast zal her en der het uurloon flink kunnen verschillen.

Maar voor het idee;
De normale prijs waaraan je moet denken is € 328,00, voor het setje (in de winkel € 149,00) en de installatie.
In mijn geval is er sprake van een goede klant prijs :D en betaal ik een klein beetje minder (en krijg die dag een leenauto)

Wel moet je in gedachten houden dat Philips aangeeft dat de installatie erg eenvoudig is en voor iemand die een beetje handig is prima zelf te doen is in 2 uurtjes.
Ik heb een handicap, ik heb geen geduld, en probeer deze klus bij voorkeur in minder dan een uurtje te doen (kwaliteit is dan ook overeenkomstig)
Hiernaast zou ik mijn gereedschapset (een oude hamer en een roestige schroevendraaier) moeten uitbreiden.
Dit is de reden waarom ik liever het arbeidsloon van een monteur kwijt ben, dan mij achteraf erger aan mijn eigen gepruts.
Pjork

Postby Bennink » 09 Apr 2010 06:48

Hahaha, schitterend :-D Ik ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat. Waar laat je de lampen monteren?
Bennink
Administrator

Re: HIH (AC): Daytime Running Lights

Postby Bennink » 09 Apr 2010 06:56

Dit topic is nieuw, en speciaal voor DRL achteraf ;-)
Bennink
Administrator

Postby Pjork » 09 Apr 2010 10:24

Bennink wrote:Hahaha, schitterend :-D Ik ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat. Waar laat je de lampen monteren?

Ik laat het bij de beste Honda dealer van Nederland doen;
Kneppers in Zoetermeer.
Pjork

Re: HIH (AC): Daytime Running Lights

Postby Bennink » 09 Apr 2010 10:30

haha, oh ja, dat bedoelde ik niet helemaal :lol: Waar aan de voorkant van de auto komen je lampen te zitten?
Bennink
Administrator

Next

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires