HIH (ST): Autostop

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

Re: HIH (ST): Autostop

Postby Bennink » 19 Mar 2010 07:37

Oh ja, ik snap je. Een soort super-ECON op de auto. Want natuurlijk doet ECON het al een beetje: het zet de A/C tijdelijk uit. Ik denk dat Honda bewust ervoor gekozen heeft om dat zo te doen, zodat meer mensen ECON gaan rijden. Alleen is het jammer dat als je eco-ECON wilt rijden dat je dan zelf de A/C moet uitdoen.

Maar alleen: wat wil je dan nog meer met turbo-ECON: ook geen radio, stoelverwarming, verlichting? Want dan ben je écht zuinig bezig ;-)
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Mugello » 19 Mar 2010 20:55

Zuinig, zuinig, zuinig...Hollander! :mrgreen: ;)
2011 Toyota Auris 1.8 HSD Dynamic (Pearl White)
Mugello

Huidige auto: 2011 Toyota Auris 1.8 HSD Dynamic (Pearl White)

Postby Bennink » 20 Mar 2010 09:16

Haha, ja :mrgreen: En waarom eigenlijk, want je betaalt niet meer of minder :roll:
Bennink
Administrator

Postby Lansink » 20 Mar 2010 19:08

Ik heb nu bijna 3000km met mijn HIH gereden en ik heb de volgende ervaringen met Autostop:
Bij gebruik van AC en stoelverwarming werkt Autostop ongeveer 15 tot 20 sec.
Zet ik de AC uit is de tijd ongeveer 35 tot 40 sec. Ik had verwacht dat Autostop 2 tot 3 minuten zou werken, valt mij dus enigzins tegen.
Lansink

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby Mugello » 20 Mar 2010 19:38

Die tijden kloppen, is bij mij net zo.
Mugello

Postby Bennink » 20 Mar 2010 21:23

Lansink wrote:Ik heb nu bijna 3000km met mijn HIH gereden en ik heb de volgende ervaringen met Autostop:
Bij gebruik van AC en stoelverwarming werkt Autostop ongeveer 15 tot 20 sec.
Zet ik de AC uit is de tijd ongeveer 35 tot 40 sec. Ik had verwacht dat Autostop 2 tot 3 minuten zou werken, valt mij dus enigzins tegen.

De autostop is echt heel verschillend per weertype, temperatuur en elektrische apparatuur aan boord... Max bij mij was ruim vijf minuten.
Bennink
Administrator

Postby Mugello » 21 Mar 2010 12:37

Het weer (vooral temperatuur) heeft inderdaad invloed op de lengte. Ik heb de auto ook pas sinds eind november, dus eigenlijk alleen nog maar meegemaakt in (relatief) koude weersomstandigheden. Ben benieuwd hoe hij zich gedraagt vanaf nu. Ik merk al wel dat hij wat zuiniger wordt :) Heb na ruim 13.000 km echter nog altijd niet dat laatste ECO-level behaald. Ik hik al 4000 km rond met alle blaadjes, echter die beker verschijnt maar niet! :x :mrgreen: ~Dus we tuffen vrolijk verder...
Mugello

Postby Hondahok » 28 Jun 2010 12:00

De autostop werkt langer als je rijdt in de eco stand en de AIRCO handmatig op aan zet, de motor blijft dan aanmerkelijk langer uit terwijl de AIRCO gewoon doordraait. Dat is anders als de AIRCO op automatisch staat dan stopt de AIRCO bij stilstand en na ca 12 seconden gaan zowel de motor als de AIRCO weer aan. Als de AIRCO handmatig aan staat wordt het en niet zo warm in de auto en de motor blijft vrijwel het gehele verkeerslicht uit. Ik heb mijn nieuwe basisiinstelling in ieder geval gevonden. :D
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Previous

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires