HIH (ST): Autostop

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

HIH (ST): Autostop

Postby Bennink » 12 Jan 2009 17:42

Alle informatie over de Autostop van de Honda Insight Hybrid.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

auto stop

Postby Theo HIH2010 » 09 May 2009 09:48

Ik heb sinds 3 weken mijn HIH. Ik merk dat bij het stoplicht de auto stop niet meer werkt en de motor weer aanslaat en niet meer uit gaat, ook als sta je een paar minuten stil. Alleen als ALLE stoomverbruikers (airco, verwarming, radio, verlichting etc ) uit staan blijt de motor uit zo lang ik voor het stoplicht sta. Dit valt mij een beetje tegen. Je gaat niet elke keer als het stoplicht op rood staat je radio, airco etc uit zetten om de auto stop functie zijn werk optimaal te laten doen. De Honda dealer heeft geen passend antwoord op dit issue. Mocht iemand hier ervaring mee hebben dan hoor ik dat graag.
grt Theo
Theo HIH2010

Huidige auto: Honda Insight elegance

Re: auto stop

Postby MyHCH » 09 May 2009 10:42

In het instructieboekje van de HCH staat een lijstje met voorwaarden wil de autostop het doen. Bij mij was het probleem weleens de snelheid van de aanjager. Als deze te hoog staat (omdat je de airco uitzet gaat deze vanzelf naar een snellere inblaasstand) dan werkt het niet meer. Verder is ook het niveau van de accu, de buitentemperatuur en ook de olietemperatuur van invloed. Plus dat je eerst minimaal 13 km/u moet hebben gereden (dus als je een paar meter vooruit kruipt en dan weer stopt, blijft de motor ook lopen). Wellicht is dan bij de HIH ongeveer hetzelfde.
Ik moet zeggen dat ik nu ik ermee om weet te gaan (goed het lijstje lezen) er nooit problemen optreden en de motor altijd keurig afslaat en tot 10 minuten uitblijft.
2017 Jazz:Image > 63.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby hondainsight » 10 May 2009 16:53

heb je wel al eens geprobeerd om de econ-mode in te schakelen?
de auto-start-stop werkt dan sneller (paar seconden) dan in de "normale" mode (+/- 15 seconden na induwen rem)
(en ongetwijfeld een overbodige vraag: hou je de rem wel continu volledig ingedrukt?)
hondainsight

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby Bennink » 10 May 2009 20:36

Dat viel me in het begin ook al op. De eerste paar seconden gaat de motor uit, maar de motor springt daarna vrij snel weer aan...
Bennink
Administrator

Postby Theo HIH2010 » 12 May 2009 16:49

Heb de auto nu 3 weken, heb met de tecnische man van Honda gesproken, De motor stop kan varieren tussen 10 en max 120sec. Als de battery nog nieuw is, werkt deze nog niet optimaal. TIP, rij in het begin veelvuldig onder de 49km en laat de auto dan op de electro motor rijden. Ik doe dit nu een paar dagen en merk dat de prestaties van de battery aanzienlijk verbeteren. Ik kan steeds langer"electrisch" rijden en voor het stoplicht, met de airo op autoamatic in de eco modus stopt de motor nu +/-30sec (was in het begin 15sec)

MAW laat de battery in het begin hard werken, dan gaat deze steeds beter werken.
Theo HIH2010

Huidige auto: Honda Insight elegance

Postby Scrutinizer » 31 Oct 2009 10:28

Bij mij maakte het niet uit welke knoppen ik gebruikte; altijd sloeg de motor na 12 seconden weer aan. Alleen als het boven de 30 graden was buiten dan bleef hij minutenlang uit. Na een firmware update bij de dealer was dit euvel verholpen. Ik weet niet of dit nou kwam door de nieuwe firmware of doordat het systeem werd gereset.
Scrutinizer

Huidige auto: Honda Insight Elegance - Spectrum White Pearl

Postby Laus » 01 Nov 2009 23:08

bij de HCH kun je de stop forceren door even naar N te schakelen. Werkt dat in de HIH niet ook zo?
Image
Laus

Huidige auto: Honda Civic Hybrid, Neutron Blue

Postby RalfG » 05 Nov 2009 10:30

Laus wrote:bij de HCH kun je de stop forceren door even naar N te schakelen. Werkt dat in de HIH niet ook zo?

Nee zodra je naar N schakelt dan springt de motor juist weer aan. Zal wel ergens goed voor zijn.

Het is trouwens maar erg kort dat de auto stop werkt, heb het bijna nooit dat het de hele roodlichtfase werkt, daar is nog wel wat winst te halen.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
RalfG

Huidige auto: Honda Insight Hybrid - Elegance - Urban Titanium

Postby arjeh » 06 Nov 2009 14:22

Heb soms het idee dat wanneer ik de climatcontrol uit zet, de auto iets langer op "auto-stop" blijft. Begrijp het ook niet dat hij zo snel weer aanspringt. Andere auto's met auto-stop blijven veel langer uit.
Image Arjeh rijdt in een witte Honda Insight Elegance
arjeh

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby Bennink » 06 Nov 2009 14:29

Tja, ik snap die autostop ook niet helemaal, maar hij valt me wel tegen. De Prius blijft veeel langer uit staan, maar weet niet meer hoe dat met de HCH zit...
Bennink
Administrator

Postby dover » 06 Nov 2009 14:52

Kan zijn dat ik het niet helemaal snap, rij nog maar net 3000 km hybrid, maar als ik de poot op de rem hou blijft bij mij de autostop actief totdat ik de voet eraf haal.
dover

Huidige auto: Hyundai Tuscon 2.0 tdi

Postby Frans_Insight » 06 Nov 2009 15:36

Ik krijg mijn Insight volgende week maar ik heb begrepen tijdens de testrit dat als je de airco uitschakeld de autostop wordt opgeheven als je de rem los laat. Staat de airco aan dan start de motor na +/- 8 tot 10 seconden
Frans_Insight

Huidige auto: Honda Insight Hybrid comfort met park sensors

Postby Bennink » 06 Nov 2009 16:43

dover wrote:Kan zijn dat ik het niet helemaal snap, rij nog maar net 3000 km hybrid, maar als ik de poot op de rem hou blijft bij mij de autostop actief totdat ik de voet eraf haal.

Ik denk dat dat een verschil is tussen de HCH en HIH ;-) Jij rijdt toch HCH? (ik zie het niet aan je huidige auto ->)
Bennink
Administrator

Postby dover » 06 Nov 2009 17:26

Klopt. Sinds 9 oktober jl.
dover

Huidige auto: Hyundai Tuscon 2.0 tdi

Next

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires