HIH (AC): Speaker upgrade (Dual Cone / Co Axial )

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

HIH (AC): Speaker upgrade (Dual Cone / Co Axial )

Postby Bennink » 19 Feb 2010 08:25

Alle informatie over de Speaker Upgrades vanuit de Honda Accessoirelijst:

Speaker Coaxial
SPEAKER UPGRADE KIT - CO-AXIAL
Prijs: 177,31 EUR
Stuknr.: 08A55-TM8-600B

HIH_Speaker_coaxial.jpg
Speaker Coaxial
(30.72 KiB) Downloaded 890 times

Speaker Dual Cone
SPEAKER UPGRADE KIT - DUAL CONE
Prijs: 103,53 EUR
Stuknr.: 08A55-TM8-600A

HIH_Speaker_dualcone.jpg
Speaker Dual Cone
(30.63 KiB) Downloaded 890 times
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: HIH (AC): Speaker upgrade (Dual Cone / Co Axial )

Postby jasjenl » 19 Feb 2010 16:32

Ik heb inmiddels van m'n dealer de prijslijst van accesoires ontvangen inclusief montage & btw en dan zijn deze speakers toch wel wat duurder: de dual cone worden dan € 187 en de co-axial worden € 260 per setje. Volgens mijn dealer kiezen diverse klanten voor luidsprekers coaxiaal. Het geluid zou meer helder en voller moeten worden met tevens een diepere bass. Tja, wil je ze voor en achter vervangen ben je dus € 520 kwijt, dan mogen ze toch wel een aardige vebetering opleveren..
jasjenl

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby nk16 » 20 Feb 2010 12:36

Hallo,

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met die co-axial speakers. Ik overweeg ze ook, maar dan moet het echt een wezenlijk verschil maken. De standaard speakers zijn wel ok, maar missen diepte....
Verder ben ik zeer onder de indruk van de kwaliteit van de Insight, terwijl ik hiervoor veel duurdere en grotere auto's heb gereden.
nk16

Re: HIH (AC): Speaker upgrade zelf inbouwen

Postby wildetim » 20 Feb 2010 13:05

beste mensen,

heeft iemand ervaring met zelf inbouwen spaekers bij de HIH , of weet iemand hoe ik de binnenbekleding van de
portieren kan demonteren om zelf speakers in te bouwen? misschien heeft iemand ergens
een handleiding op internet gezien?

graag reaktie's

m.v.g. wildetim
wildetim

Postby Bennink » 20 Feb 2010 18:47

jasjenl wrote:Ik heb inmiddels van m'n dealer de prijslijst van accesoires ontvangen inclusief montage & btw en dan zijn deze speakers toch wel wat duurder: de dual cone worden dan € 187 en de co-axial worden € 260 per setje. Volgens mijn dealer kiezen diverse klanten voor luidsprekers coaxiaal. Het geluid zou meer helder en voller moeten worden met tevens een diepere bass. Tja, wil je ze voor en achter vervangen ben je dus € 520 kwijt, dan mogen ze toch wel een aardige vebetering opleveren..

Dat is een flinke investering... je vraagt je dan haast af of je niet beter af bent met een bekende set speakers...
Bennink
Administrator

Postby nk16 » 07 Mar 2010 11:43

Hi allemaal,

Na 20000 probleemloze kilometers heb ik vorige week voorin een speaker upgrade (co-axial) laten monteren. En ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de geluidsverbetering. Het geluid is een stuk voller geworden, met iets meer bas. Maar wat vooral opvalt is dat het een stuk levendiger is, swingender, sprankelender. Wat mij betreft de investering van 252 euri's meer dan waard.
Ik kon niet zien van welk merk de luidsprekers waren. Er zat een keurig Honda stickertje op geplakt. De dealer vermoedde dat ze van Alpine afkomstig waren. Anyhow, ze waren keurig afgewerkt met een mooie afsluitende ring om de boel mooi en trillingsvrij te monteren. Ik vraag me af of deze prijs en performance het gedoe van zelfmontage van een aftermarket setje rechtvaardigd.....
nk16

Postby Bennink » 07 Mar 2010 12:49

Da's goed om te horen :-) Twijfel zelf ook nog een beetje of ik ze moet laten installeren... Woon je toevallig in de buurt van Deventer :roll:
Bennink
Administrator

Postby nk16 » 09 Mar 2010 12:42

Nee, ik woon in het Noorden van het land :(
nk16

Postby Bennink » 09 Mar 2010 12:49

He, jammer. Het het verschil wel even willen horen. Heb je voor en achter laten vervangen, of alleen voor?
Bennink
Administrator

Postby nk16 » 09 Mar 2010 21:09

alleen voor, en dat is m.i. genoeg (en goedkoper ;)
nk16

Postby jasjenl » 09 Mar 2010 22:38

nk16 wrote:Hi allemaal,

Na 20000 probleemloze kilometers heb ik vorige week voorin een speaker upgrade (co-axial) laten monteren. En ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de geluidsverbetering. Het geluid is een stuk voller geworden, met iets meer bas. Maar wat vooral opvalt is dat het een stuk levendiger is, swingender, sprankelender. Wat mij betreft de investering van 252 euri's meer dan waard.
Ik kon niet zien van welk merk de luidsprekers waren. Er zat een keurig Honda stickertje op geplakt. De dealer vermoedde dat ze van Alpine afkomstig waren. Anyhow, ze waren keurig afgewerkt met een mooie afsluitende ring om de boel mooi en trillingsvrij te monteren. Ik vraag me af of deze prijs en performance het gedoe van zelfmontage van een aftermarket setje rechtvaardigd.....

Hm, misschien dat ik die upgrade dan toch ook maar eens ga proberen, eerst alleen voor en als het bevalt eventueel achter ook. Wat me bij de standaard speakers opvalt is dat het geluid gewoon echt onaangenaam scherp klinkt als je ze harder zit, houden die speakers van de upgrade zich wat beter als je het volume opschroeft? En heb je nog de gewone standaard radio of heb je ook een andere headunit?
jasjenl

Postby nk16 » 10 Mar 2010 09:27

Ik ben de rest van de week veel onderweg en zal er extra op letten. Volgende week kom ik er op terug. :mrgreen:
nk16

Postby Bennink » 11 Mar 2010 07:06

Ben zelf eigenlijk niet echt ontevreden over de standaardspeakers. Samen met mijn sub in de koffer is het geluid uitstekend. Vandeweek nog even de equalizer opnieuw ingesteld (bas lager) waardoor de muziek harder kan (voor JVC-mensen: nu op 30). Ik zou wel willen horen wat het daadwerkelijke verschil nu is met deze andere speakers... weet iemand een dealer die een HIH heeft staan?
Bennink
Administrator

Postby nk16 » 13 Mar 2010 12:26

Beste allemaal,

Ik zou toch maar eens gaan luisteren bij een dealer/bezitter met zo'n upgrade.
Ik vind het verschil echt meer dan de moeite waard. Stemmen en akoestische muziek klinken veel, veel mooier dan de inderdaad ook weer niet al te beroerde standaardspeakers.

Ik hou niet ghettoblastervolumes maar het gaat hard zat, geen vervorming gehoord op de volumes die ik afspeel.
nk16

Postby tibbo » 01 Apr 2011 08:16

Puur uit nieuwsgierigheid ben ik even benieuwd of er goedkopere alternatieven zijn dan de speaker upgrade van honda zelf ?

het lijkt mij wel.. er zal alleen vast wel rekenening gehouden moeten worden met de afmetingen.
wat zijn bv. de max. inbouw diepte en de diameter waar je rekening mee moet houden ?

graag zou ik wat alternatieven willen horen.
tibbo

Huidige auto: Honda Insight Hybrid 2011 (eind maart)

Next

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires