HIH (AC): Chiptuning

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

Re: HIH (AC): Chiptuning

Postby Bonus » 01 Jul 2010 13:29

Ik zie hem bij Vtune er zo niet tussen staan.
Piggyback, dus ze hebben er gewoon een Eprom/IC overheen gebouwd ? Dus evt. weer makkelijk
terug te tunen ?!
Honda verkocht
Bonus

Huidige auto: Civic Hybrid Galaxy Grey 2008

Postby Hondahok » 01 Jul 2010 14:10

Bonus wrote:Ik zie hem bij Vtune er zo niet tussen staan.

Klopt maar ze kunnen het wel en de prijs is ook hetzelfde. Laat me even weten als je het ook laat doen.

Bonus wrote:Piggyback, dus ze hebben er gewoon een Eprom/IC overheen gebouwd ?

Piggyback klopt, dat Eprom/IC zegt me echter niets.

Bonus wrote:? Dus evt. weer makkelijk terug te tunen ?!

Ja terugzetten is geen probleem. Het is een prettig bedrijf er zeker over te spreken.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby wlunchi » 02 Jul 2010 07:10

Piggyback, dus ze hebben er gewoon een Eprom/IC overheen gebouwd ? Dus evt. weer makkelijk
terug te tunen ?!

Piggyback is een tweede box tussen de kabel en de ECU, hierdoor kan hij de signalen naar de ECU "foppen" zodat deze de motor anders aanstuurt dan dat het normaal zou doen.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby Bonus » 03 Jul 2010 17:38

wlunchi wrote:
terug te tunen ?!

Piggyback is een tweede box tussen de kabel en de ECU, hierdoor kan hij de signalen naar de ECU "foppen" zodat deze de motor anders aanstuurt dan dat het normaal zou doen.

Okay op die manier. Piggyback bij computers is meestal een ic op een ander ic solderen en dan sommige
pootjes niet aansluiten. Met een 2de box is natuurlijk netter en makkelijker te verwijderen.
Honda verkocht
Bonus

Huidige auto: Civic Hybrid Galaxy Grey 2008

Postby wimpyslimpy » 05 Oct 2010 09:29

Wat zijn nu (na 3 maanden) de ervaringen na het tunen met de piggyback, qua prestaties en verbruik?
wimpyslimpy

Postby Hondahok » 05 Oct 2010 14:11

wimpyslimpy wrote:Wat zijn nu (na 3 maanden) de ervaringen na het tunen met de piggyback, qua prestaties en verbruik?

Het verbruik kan ik niet veel over zeggen daar ik de laatste tijd regelmatig in Duitsland rondrij. De snelheden liggen daar toch iets hoger dan die achterlijke 120 die je hier mag rijden. Als je al kunt rijden en niet in de file staat. Verder zijn mijn andere KM's vooral stadsritten. In D rijd ik meestal tussen de 150 en 170 KM/H. Mijn verbruik sinds de Piggyback en regelmatig naar D tuffen is rond de 5.7 in de winter stond hij zonder Piggyback op een krappe 6. Ik heb de indruk dat hij vooral wat meer vermogen levert als je het echt nodig hebt dus heuvel op. Mijn vorige auto was een Toyota Corolla 1.6 en ik heb vooral bij de langere hellingen het idee dat hij meer als een 1.6 rijdt dus meer gelijkwaardig aan de 1.6 dan voorheen. Alleen als je van het gas af moet dan pakt hij niet zo gretig op als een 1.6. Als je dan overschakelt naar de S gaat het wel weer wat beter. De Toyota het een vermogen van 110 PK. Met andere woorden wat betreft de vermogenstoename ben ik tevreden maar wat betreft verbruik kan ik niet veel zeggen door mijn veranderde rijgedrag. De komende winter zal uit moeten wijzen of het stadsverbruik zal afnemen t.o.v. vorig jaar. Maar dan moet die winter weer te vergelijken zijn met die van vorig jaar en dat verwacht ik weer niet. Dus het verbruik zal moeilijk vergelijkbaar zijn. Maar qua vermogen zeker tevreden althans meer tevreden dan zonder. Eigenlijk wil ik een auto die 200 kan maar ja er moet wat te wensen overblijven.

Hoop hiermee een beetje duidelijk gemaakt te hebben over het hoe en wat. Groetjes en hoor graag of je het gaat doen of niet.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Previous

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires