HIH (OP): Xenon

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Insight Hybrid.

Re: HIH (OP): Xenon

Postby Henk.W » 16 Jan 2013 12:25

RedDevil wrote:Ik heb een reactie van NavAudio, die waren verbaasd dat er geen connector bij zat. Nu hopen dat ik die alsnog krijg.
Als je eenmaal weet wat je doet is het niet zo'n probleem, maar zorg dat e de tijd en voldoende licht hebt...

Dat kan je wel schudden bij deze firma, ik heb vanmorgen mail gehad over dezelfde voor de HIH.
Antwoord: ze hebben dat niet en ze leveren het al jaren zo.
Het is een grote ...... zaak en verder moet je maar zien.
Heeft al iemand een adres gevonden voor een contrastekker H11?
Henk.W

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby RedDevil » 16 Jan 2013 21:01

Dat kan je wel schudden bij deze firma, ik heb vanmorgen mail gehad over dezelfde voor de HIH.
Antwoord: ze hebben dat niet en ze leveren het al jaren zo.
Het is een grote ...... zaak en verder moet je maar zien.
Heeft al iemand een adres gevonden voor een contrastekker H11?

Het 6e mailtje (of zo) dat ik van ze kreeg vanmorgen zei ook zoiets.
Ik reageerde daarop cynisch of ze het zelf normaal vinden dat een H11 set zonder H11 connectors wordt verkocht.
Vanmiddag werd ik opgebeld en vroegen ze me om foto's te maken van de set.

Het is me nu nog duidelijker geworden dat de set incompleet is, want er horen verloopkabeltjes bij te zitten waar de 2 metalen pinnen aan de ene kant en de stekker van je verliching aan de andere kant op aangesloten dienen te worden. Van 3 verschillende lamptypen werden die afgebeeld, maar niet voor H11.
De kabeltjes voor die andere lamptypen zaten er ook niet bij.
Kennelijk wordt deze set voor H11 "geschikt gemaakt" door de andere types weg te gooien?

Afijn, oordeel zelf. Hier de foto's:
Pinnetjes in de H11 connector. Hallo kortsluiting en ineens alles donker...:
Image
NB. De blauwe draad komt uit op de + op de ballast. Draai je ze om dan heb je geen licht.
(ik heb ze voor nu geïsoleerd met plastic pijpjes en alles omsloten met gaffertape)

In de handleiding staan bij G de ontbrekende verloopstukken:
Image

Tja, wat nu.
Ik denk dat ik niet de enige ben die graag een goedkope CANBUS Xenon set met echte H11 connectors wil.
Als NavAudio die er voortaan wel bij gaat doen dan hebben we een heel interessante set.

Ik geef ze nog een kans om daarvoor te zorgen, als dat niet lukt dan ga ik weer een klacht indienen bij klacht.nl.
De vorige keer dat ik dat deed (omdat de set niet binnen 24 uur zoals aangegeven maar pas na ruim 240 uur werd geleverd) reageerden ze wel meteen.
Dus wie weet.
2011 HIH Elegance Image => Image over 108.129 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Henk.W » 17 Jan 2013 07:24

Ik heb hem net een nieuw antwoord gegeven dat ik dit niet pik, dat hij zijn advertentie moet veranderen of hij moet de complete snoeren leveren of ik dien een klacht in overal want dit is geen werk.
Henk.W

Postby Henk.W » 17 Jan 2013 19:06

Ik had de klacht op klacht.nl geplaast en 2 uur later werd ik gebeld door de eigenaar.
Resultaat, ze hebben die connectors wel en hij zal ze binnen een week opsturen.
Het was de schuld van een leerling, die zou het niet weten, lariekoek natuurlijk.
Henk.W

Postby RedDevil » 18 Jan 2013 23:18

En ik heb inmiddels een mailtje gekregen van NavAudio dat een vervangende set is opgestuurd, en of ik de oude set terug wil sturen...
Ga ik doen, als de nieuwe set klopt en werkt. EZDG.

Stel dat ze inderdaad een goede set met H11 connectors kunnen leveren... dan zou het een aanrader zijn. Voor wie dat nog durft dan.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Henk.W » 19 Jan 2013 07:17

Ik kreeg gisteren gelijk `s morgens bericht dat er een oplossing was gevonden en dat bhet meteen opgestuurd was naar mij.
` S middag een mail of ik het oude set wilde terug sturen naar hun.
In de eerste mail stond er niet in wat er gestuurd werd omdat ik een donderdag een zeer boze mail naar hun had gestuurd voordat ik een klacht indiende bij klacht.nl.
Ik had dit pas vanmorgen gelezen hier dat het om een nieuw set ging, het liep al niet lekker bij hun en had al een boze mail gestuurd waarom ik het moest terug sturen.
Dus maar even mijn excuus gemaakt.
Even afwachten wat er nu gestuurd wordt, dan alles uitbouwen en het nieuwe erin zetten.
Zoveel werk is het ook niet, het eerste set zat er binnen een uurtje in.
Henk.W

Postby Henk.W » 21 Jan 2013 13:14

Vandaag de nieuwe lampen ontvangen en er gelijk ingezet, nu zijn het de lampen met de goede aansluitingen geen problemen meer.
Henk.W

Postby RedDevil » 21 Jan 2013 13:27

O, ik kreeg een mailtje van NavAudio dat ze de lampen NIET opsturen want ze willen dat ik eerst de oude set opstuur, om misbruik te voorkomen.
Ko...nijnen! Misbruik! Gaf ik daar aanleiding toe, om dat te denken?
En dan moet ik nu de halogeenlampoen erin zetten, af laten stellen, setje versturen en maar hopen dat de nieuwe set a. binnenkomt en b. klopt?
Dat gaan we dus niet doen. Ze mogen de set opsturen als ze dat willen maar ik ga niet eerst de oude set eruit halen. Ik ben blij met 2 H11 contrapluggen of 2 H11 ballasten, meer heb ik niet nodig en is alleen maar onnodige poespas.

Maar dat setje van jou was dus in orde? Met verloopkabels of H11 aansluitingen op de ballast?

EDIT: er is een pakje bezorgd bij de buren... welk weet ik nog niet... Het kan eigenlijk alleen van NavAudio zijn, maar dan snap ik hun mailtje niet..
EDIT 2: Ja hoor! Van NavAudio, H11 conversion Xenon 5000K. Een klein doosje. Vanavond eens kijken wat erin zit.
Alleen dat mailtje, he?. Nou ja, ik zal ze mailen dat ik iets ontvangen heb.
EDIT 3: Ik mag ze houden zonder extra kosten...!
Last edited by RedDevil on 30 Jan 2013 12:43, edited 1 time in total.
Image
RedDevil

Postby Henk.W » 21 Jan 2013 14:37

Tja, het blijft een rare zaak dat het zo moet gaan, het had ook in een keer goed kunnen zijn.

Wat opvalt dat lampen er zo moeilijk ingaan, een tip, het gaat makkelijker als je van de grote platte nok iets in de hoogte wat afhaalt dat is de boosdoener.
Henk.W

Postby RedDevil » 21 Jan 2013 15:39

Bij mij wilden de Xenon lampen er eerst ook niet in, bleek dat de rubber ring van de halogeen lamp was blijven zitten op het lamphuis.
De Xenon lamp had er uiteraard ook een; twee van die ringen op elkaar is wat veel voor het goede.

Maar inderdaad, zelfs met één ring gaat het zwaar. Het lukte uiteindelijk wel met wat geduld en masserend gewrik.
Ik weet niet hoe ik dat beteruit kan leggen, het idee is dat je niet alleen draait maar ook drukt, trekt, kantelt enz. Ineens voel je de lamp meegeven.
Image
RedDevil

Postby RedDevil » 21 Jan 2013 21:31

Nou, ik heb het pakje van NavAudio opengemaakt.
Bevat 2 Xenon lampen met aansluitingen en 2 verloopkabeltjes 9005-H11 contraplug, samengebundeld in een rubber stop.
Met die stop kan je een gat vullen in de lampbehuizing als je stekker en lamp aan de binnenkant zitten en er geen plaats is voor de ballast; je maakt dan een gat en stopt die plug erin zodat de ballast buiten het lamphuis bungelt.

De Insight heeft geen lamphuis, die stop heeft nu geen functie.
Aan de kabeltjes hangt een stickertje: Xenon 5000K, H11. Ha fijn.

Hoewel ik alleen het kabeltje nodig had toch ook maar de lamp vervangen, om die stop niet te hoeven slopen.
Eén van de 2 oude lampen eruit, nieuwe erin... eh, erin... Oha, dat is wat Henk W. bedoelt! Hij wekt niet eens de schijn ooit te gaan passen.
Zal me nou toch niet wéér iets gebeuren wat me tot wanhoop drijft? Ik ga niet aan die lampvoet vijlen voor ik weet of ie het doet.
Nog maar weer eens proberen 'm erin te krijgen, en jawel; met een uiterste krachtsinspanning zit ie eindelijk...

En hij brandt!
Geel.
Er is geen ontkomen aan; de ene (oude) lamp is wit en de andere nieuwe zo geel als een halogeenlamp.
Niks 5000K. Het kleurverschil met mijn 6000K stadslicht LEDjes doet pijn aan de ogen. Bij de andere (originele) lamp is het verschil ook te zien maar niet opvallend, maar dit is niet te doen.
(stel je het geluid voor van afzakkende broeken en brekende klompen in de sneeuw voor een treffend sfeerbeeld van dit heuglijk moment)

Hier heb ik niks aan. De schaar in de rubber stoppen! Oude lamp terug (floep erin), nieuwe kabels in de ballast en de H11 aansluiting.
Ze krijgen de nieuwe lampen en de oude kabels terug en ze zoeken het maar uit. En die stoppen, daar moeten ze maar niet over zeuren.

Nou NavAudio, bedankt. Het is eindelijk gelukt om een werkende en correct aangesloten Xenon set in mijn Insight te krijgen. De kleur is mooi (van sommige van de opgestuurde lampen) en de kabeltjes passen (althans sommige...).
Dat de beugels te groot zijn voor de ballasten en dat het allemaal meer dan een maand moest duren is niet leuk, maar eind goed al goed.

Conclusie:
De set werkt en is zijn geld waard. Koop 'm alleen in de winkel, niet via internet. Controleer de stekkers en de echte kleur van de lampen ter plekke.
EDIT: NavAudio heeft me de extra lampjes geschonken, ik hoef ze niet terug te sturen. Voor reservelampen kan ik leven met die kleur. Een nette oplossing van NavAudio!
Last edited by RedDevil on 30 Jan 2013 12:42, edited 1 time in total.
Image
RedDevil

Postby Henk.W » 22 Jan 2013 04:43

Hoe krijgen ze het voor elkaar, het zijn en blijven gewoon scharrelaars .
Henk.W

Postby RedDevil » 22 Jan 2013 11:24

Aan die kleur kunnen ze niks doen, is verkeerd gelabeld in de fabriek.

Dat ze die lampjes überhaupt hebben opgestuurd, dat reken ik ze wel aan. En ook nog in een mailtje zeggen dat ze de lampen niet opsturen omdat er anders misbruik van wordt gemaakt, maar het wel doen.
Ik heb ze maar liefst 4 keer per mail en 1 keer telefonisch gevraagd om alsjeblieft alleen de snoertjes te sturen.
Ik moet nu wat terugsturen. Iets wat ik niet eens wil hebben vanwege de kleur, anders waren het leuke reservelampen geweest, had ik best wat voor willen betalen. Maar nu niet.

ik heb ze gevraagd of zij de verzendkosten willen betalen. Dat zou netjes zijn.
Ik zou dan de set hebben die ik wil voor de prijs die we hebben afgesproken. En dan is het een aanrader.
We zullen zien, nu nog geen reactie gehad. Edit: ik mag ze terugsturen, de kosten leggen ze voor aan de administratie in Best.
EDIT2, zoals hierboven al vermeld: NavAudio heeft me de extra lampen geschonken - uiteindelijk ben ik er goed mee af.
Last edited by RedDevil on 02 Nov 2015 15:58, edited 1 time in total.
Image
RedDevil

Postby RedDevil » 30 Jan 2013 12:37

Net bericht gehad van NavAudio. Ik mag de teveel toegestuurde lampjes houden, zonder kosten!
Nu heb ik dus precies de set die ik besteld heb, zonder extra kosten, en een paar reservelampen in de verkeerde kleur als bonus voor het gedoe.
De set werkt goed, ik ben nog steeds erg blij met de kleur (gewoon wit) en de helderheid (3x zoveel als halogeen)

Ik ben hier uiteraard zeer tevreden mee, ze hebben het uiteindelijk dus erg netjes opgelost.
Van mij zijn ze niet rijk geworden, maar mogelijk zal dit leiden tot meer bestellingen.
Vooruit dan: een pluim voor NavAudio !
Image
RedDevil

Postby Tim » 03 Feb 2013 21:01

Fijn dat alles nu goed geregeld is.

Ik heb 2 weken terug het setje bij NavAudio opgehaald (5000K XenonPlus Pro slimline ballast met Canbus), maar vanwege het weer (eerst kou en sneeuw, daarna regen en storm) nog niet ingebouwd tot vandaag.
Vanochtend ondanks de kou en dreigende regen toch maar een poging gewaagd. Mede dankzij jouw tips was het een fluitje van een cent. Ik was binnen een half uur klaar. Nog geen 5 minuten later zeek het van de regen, dus geen foto's meer gemaakt. Komt binnenkort, want ik wacht nog op mijn LED stadslichten.

Net zoals bij RedDevil waren er geen H11 'mannetjes' meegeleverd, maar dat wist ik van tevoren. Deze setjes (de goedekope Chinese) worden al jaren zo geleverd en ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd. Beetje 3M bedradingstape erom en gaan met die banaan. De Insight heeft een volledige bodemplaat en de motorkap sluit alles netjes af dus het is echt niet alsof alles mega waterdicht moet zijn.

Omdat ik de kleine en dunne ballasts heb kon ik alles buiten het zicht wegwerken (onder de metalen brug tussen de schokbreker en de koplampunit zeg maar). Zal ik nog een foto van plaatsen.

Lichtbeeld is prima, heeft volgens mij geen aanpassing nodig. Ik maakte me wel even zorgen om de kleur, want bij het starten van de lampen is de lamp aan de bestuurderskant veel geler dan aan de passagierszijde. Wellicht heeft dit met de hoeveelheid zouten in de lamp te maken (in de ene lamp zat namelijk meer dan in de andere). Na een seconde of 10 verdwijnt dit. Pas na een minuut of 3 zijn ze op volledige sterkte. Ik ben blij dat ik ook 5000K heb genomen. 6000K was toch te blauw geweest denk ik.

@RedDevil: Merkte jij echt een grote verandering qua lichtopbrengst bij het rijden? Anders dan het kleurverschil moet ik zeggen dat het mij nog wel meevalt. De verkeersborden lichten meer op, maar voor de rest merk ik niet veel verschil. Wellicht verwachtte ik teveel.....(alsof ik ineens net zo veel licht zou hebben als met groot licht aan ofzo ;)).
Tim

PreviousNext

Return to Insight Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires