Tankklepje scheef

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Insight Hybrid.

Tankklepje scheef

Postby le0001 » 23 Dec 2017 17:06

Het klepje wat voor de tankdop zit is bij mij niet meer mooi gecentreerd in de carroserie. De naad aan de voorkant is groter geworden en aan de achterkant raakt hij het spatbord bijna; hij zit als het ware uit het midden. Binnenkort zal hij wel tegen het spatbord aan gaan schuren en dat lijkt me niet bevorderlijk voor de lak. Ik heb het even gecontroleerd op de foto´s en ja, toen ´ie nieuw was zat hij keurig in het midden. Even een beetje verbuigen zit er niet in want het is kunststof. Voordat ik er mee naar de dealer ga wil ik hier even vragen of dit bij andere Insights ook gebeurt en of er een oplossing voor is

Ik hoor het graag, fijne Kerst, groeten Bert.

Image
le0001

Huidige auto: 2013 Honda Insight Hybrid Exclusive (Premium White Pearl)

Re: Tankklepje scheef

Postby MyHCH » 24 Dec 2017 10:51

Die zit inderdaad behoorlijk scheef! Misschien kun je, bij geopend klepje, wat aan de ophanging verstellen. Bij mijn Jazz lijkt het alsof je wat kan afstellen namelijk; misschien bij de Insight ook.

Fijne Kerst!
2017 Jazz:Image > 60.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Re: Tankklepje scheef

Postby RedDevil » 24 Dec 2017 14:07

Meteen even gekeken bij de mijne.
Daar is de kier achter een stuk nauwer dan voor, al is het niet zo extreem als bij jou.

Echter, het lijkt alsof de ruimte voor nodig is om de draai te maken.
Ook zit er enige speling in het klepje; het scharnier geeft mee als je het omhoog en omlaag duwt en trekt.
Het kan zijn dat er bij jou iets tussen is gekomen dat 'm verder naar achteren duwt. Misschien dat een beetje morrelen met het klepje het er tussenuit laat schieten?

Veel succes en fine dagen!
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Return to Insight Hybrid - Techniek en onderhoud