Radio code

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Insight Hybrid.

Radio code

Postby wijnand » 09 Dec 2017 22:47

Besten,

Vandaag een nieuwe 12V boord accu geplaatst nadat ik ge-jumpstart moest worden omdat ik 10min met knippelichten aan met de motor uit had staan wachten bij iemand op de stoep. Nu het kouder wordt komt een zwakke accu natuurlijk aan het licht.. Nieuwe accu gehaald bij Brezan auto materialen die volgens hun systeem compatible was. Montage was een eitje en de auto doet het prima met de nieuwe accu. Alles ok verder.

Nu geeft alleen de radio de melding dat ik een code moet invoeren. Ik heb al flink ge-googled en gezocht naar codes. Ook de methode van de 1 en 6 gelijk indrukken voor 10-15 sec. al verscheidene keren geprobeerd maar geen code gevonden.

Wie heeft hier tips voor?
wijnand

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Re: Radio code

Postby MyHCH » 10 Dec 2017 12:10

De code is uniek voor jouw radio. Je kunt de code voorin je instructie- of onderhoudsboekje vinden. Ook kan de dealer deze achterhalen. Het zijn 4 cijfers, waarbij elk cijfer tussen 1 en 6 ligt. Deze voer je in met de zenderkeuzetoetsen.

Succes!
2017 Jazz:Image > 60.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby wijnand » 10 Dec 2017 12:36

Hi, dank voor je antwoord! Dit nummer had ik idd ook al proberen te vinden en werd ook al her en der gesuggereerd op internet. Helaas kan ik dat nergens in de boekjes vinden. Ik heb net nog even pagina voor pagina de boekjes doorgebladred maar geen nummers. Kan alleen het vin vinden..
wijnand

Postby wijnand » 10 Dec 2017 12:44

'K ga zo nog wel even kijken in het zekeringen kastje en zo.. moet toch wel ergens zijn volgens internet.. De binnenkant van het handschoenenkastje schijnt ook een goede plek te zijn, maar daar is ook niks geplakt. Zowel aan de binnenkant als buitenkant.
We zoeken nog even verder..
wijnand

Postby RedDevil » 11 Dec 2017 09:25

Hoi Wijnand, bij mij is het een 5-cijferige code en die stond met potlood geschreven in het boekje. Het staat dus nergens gedrukt of zo.
Anders kan je 'm achterhalen bij de dealer waar je 'm hebt gekocht of bij de importeur.
Veel succes!
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby wijnand » 11 Dec 2017 09:56

Dank allen voor het meedenken, Honda Utrecht heeft me uit de brand geholpen. Bij hun stond mijn Insight in het systeem (zij hebben de auto ooit geleverd) en ze hadden de code binnen 10sec uit hun systeem getoverd en werd kostenloos meegedeelt. Top en de radio werkt weer!

Ergens heb ik ook gelezen dat de nieuwe 12V accu aangemeld moet worden bij het autosysteem zodat dit systeem weet dat er een nieuwe accu met bijbehordende capaciteit is geplaatst. Dit i.v.m het start stop systeem?
Nu (en ook met de vorige oude accu) stopt de motor nauwelijks bij een stoplicht. En als hij het al doet is dat 20-30 sec max. Ik kan me herinneren dat dit vroeger langer was en dat de motor stil stond zodra je maar ook even stopte. Maar mischien moet de auto de nieuwe accu nog inleren? Weet iemand hiervan?
wijnand

Postby MyHCH » 11 Dec 2017 10:34

wijnand wrote:Maar mischien moet de auto de nieuwe accu nog inleren?

De 12V accu hoeft niet in te leren, de IMA accu wel maar die heb je niet vervangen. Ik vermoed dat de kortere stop-tijd van de motor vooral door de kou komt. Bij mij werkt deze nu ook vaak niet, omdat de temperatuur van de motorolie en de accu lang laag blijft.
Fijn dat het gelukt is om de radio-code te vinden!
MyHCH
Moderator

Postby RedDevil » 11 Dec 2017 11:33

Fijn dat je radio het weer doet.

Wat je eens moet proberen is om voordat je moet stoppen en terwijl je nog minstens 20 km/u rijdt, op de OFF knop van de ventilatie te drukken.
Op het moment dat je bijna stil staat bepaalt het IMA systeem namelijk hoe lang de AutoStop mag duren.
Als de vebntilatie helemaal uit staat mag dat minuten lang zijn. Ook al zet jeals je stil staat alles weer aan, hij zou het minuten lang vol moeten houden tot je de rem los laat...

Als het vriest houdt alles op, dan wil ie vaak helemaal niet meer stoppen.
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby wijnand » 06 Jan 2018 22:15

Ik heb het geprobeerd, om de ventialtie uit te zetten voordat ik stilsta. Dan gaat idd de motor uit. Nu het weer wat zachter was de afgelopen dagen stopte de motor ook af en toe bij de stoplichten. Het lijkt dus ook wel temperatuur gerelateerd..
Jammer dat ie zo selectief is en kort uit gaat, van mij mag de auto zelf de ventilatie/airco wel uit zetten of op een laag pitje doen als ik stil sta. Je wilt die brandstof motor toch zo kort mogelijk aan hebben? Dat is toch de lol van zuinig rijden en waarop de Insight zo duidelijk is ingericht?
Nu slaat ie ongeveer 10 seconden af om vervolgens weer aan te slaan terwijl er geen reden is om aan te slaan.. Waarop baseerd hij dat, meet hij de spanning in de 12V accu en als die dreigt te zakken slaat ie maar weer aan?
wijnand

Postby MyHCH » 08 Jan 2018 07:57

Er zijn heel veel redenen waarom de motor weer aan slaat (of niet af slaat):
- accutemperatuur te laag (zowel de IMA accu als de 12V accu)
- accuspanning te laag
- koelvraag (airco aan)
- warmtevraag (verwarming aan en/of ontwasemstand)
- elektriciteitsgebruik (achterruitverwarming etc.)
- motortemperatuur
- katalysatortemperatuur
- ...

Honda heeft het zodanig geprogrammeerd dat betrouwbaarheid, emissie, veiligheid en comfort eerst komen en zuinigheid daarna. Als de buitentemperatuur weer boven 10 graden komt, dan ga je echt verschil merken in de stoptijd!
MyHCH
Moderator

Return to Insight Hybrid - Techniek en onderhoud