H11 LED dimlicht

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Insight Hybrid.

H11 LED dimlicht

Postby Rode Schicht » 10 Nov 2015 16:26

Ik kan geen nieuw topic aanmaken bij Accessoires, dus doe ik het hier maar: heeft iemand al ervaring met LED-dimlicht op de HIH? En wat zou deze aanbieding waard zijn: https://www.xenonlamp.be/canbus-led-ombouwset-5700k-wit ? Proberen of afblijven?
Rode Schicht

Huidige auto: Honda Insight Elegance 2012 Milano red

Re: H11 LED dimlicht

Postby RedDevil » 10 Nov 2015 20:49

Ik zou zeggen: afblijven...

Het probleem met die en bijna alle andere LED lampen is dat de LEDs zelf groter zijn dan de gloeidraad van de halogeenlamp die ze moeten vervangen.
Daardoor wordt het licht minder goed gebundeld dan bij de halogeenlamp, waardoor de sterkte op afstand minder groot is en er meer strooilicht kan zijn, met alle gevolgen van dien.

Er is echter licht aan de horizon ;) want Philips maakt nu lampen met een paar hele kleine LEDs die bij elkaar niet wezenlijk groter zijn dan de gloeidraad, en daadwerkelijk een nette bundel afgeven:

http://www.philips.com.sg/c-p/12953BWX2/x-treme-ultinon-led-led-car-lamp
Image

Het probleem? Voorlopig alleen in H4 formaat en fors duur.

Philips maakt ook H11 LED lampen maar die zijn officieel alleen geschikt als mistlamp. Het kan best zijn dat ze in onze projectorlampen toch een net beeld produceren, maar die garantie heb je niet. Je zou ze dan alsnog als mistlamp kunnen gebruiken, maar dat is een beetje zonde nietwaar?

Xenon lampen geven nog steeds meer licht, hebben een gasontladingskamer die net zo klein is als de halogeen gloeidraad en daardoor geen verstrooiingsproblemen en doen het prima in onze projectors, die met halogeenlampen erg zwak lijken. Juist voor de HIH lijken mij Xenon lampen het meest geschikt. En ze zijn veel goedkoper te krijgen dan goede LEDs.

Een discussie over LED koplampen op InsightCentral (al gaat het daar met name over toepassing in de 1e generatie Insight):
http://www.insightcentral.net/forums/honda-insight-forum-1st-gen-discussion/78538-led-headlights.html
2011 HIH Elegance Image => Image over 108.129 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Rode Schicht » 11 Nov 2015 09:51

Dan zoek ik verder naar een xenon-oplossing, Red Devil. De Vlaamse overheid knipt tegenwoordig het licht uit op de autoweg (al is dat niet echt als groene maatregel bedoeld, vrees ik :mrgreen:) en ik red het niet meer met mijn Osram Night breaker halogeenlampjes. Dus wil ik graag zelf investeren in beter licht, dat bovendien zuiniger rijdt (ik heb op het ogenblik bijna een tank leeg van 4,0 l gemiddeld verbruik, stel je voor).

Ik heb jouw xenon-avonturen er nog eens op nagelezen, heb je enig idee wat op dit ogenblik het beste aanbod is qua prijs en kwaliteit? Iets wat ook echt diy is? Anders denk ik er sterk over om de inbouw aan een professional over te laten.

PS. Iets heel anders nog, wanneer ga je verder met het verhaal over je buddy pack?
Rode Schicht

Huidige auto: Honda Insight Elegance 2012 Milano red

Postby RedDevil » 11 Nov 2015 10:25

Hallo Rode Schicht,

Ik heb geen idee welke Xenon set het meest geschikt is, ik heb zelf een voorkeur voor 'normale' kleur (3000K - 5000K) en echte H11 aansluitingen.
Verder maakt het weinig uit, als de lampvorm er op de plaatjes normaal uit ziet zal het wel goed zijn.
Het goedkoopste Chinese setje (minder dan 50 euro...!) kan al prima zijn; en als het werkt koop je er gewoon nog een als reserve.
Zgn 'slim' ballasten zijn ietsje kleiner, maakt inbouwen iets makkelijker. CANBUS is in principe niet nodig maar kan geen kwaad.

Ik zou ze niet door een ander laten monteren tenzij het gratis is.
Het inbouwen is niet moeilijk als je maar voldoende licht hebt om alles goed te zien, en het geduld om alles netjes te monteren.
Let op dat je de ballasten niet in de ruimte voor de uitzetstang monteert en houd er rekening mee dat de randen van de plaatwerkdelen vlijmscherp zijn.

Het buddy pack gebruik ik nog steeds, het effect valt een beetje tegen maar ik heb plannen. Alleen wat weinig tijd...
Er komt binnenkort wel weer een update.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Bassez » 16 Jan 2017 07:59

Sorry dat ik dit Topic een enorme schop geef...
Laatst heb ik een koplamp laten vervangen bij de kwikfit. Ik kon de lamp niet zo snel vinden en hij was stuk...
Die koplamp van ik vrij prijzig, dus heb ik in China een aantal koplampen besteld, die doen het prima, maar een stuk korter(enkele maandjes).
Hebben jullie suggesties voor een goede/kwaliteit prijs verhouding?
Bassez

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elgance

Postby RedDevil » 16 Jan 2017 13:13

Het is hard gegaan met de LED koplampen.

Om maar een voorbeeld te noemen:
http://www.immers.info/H11-Led-Canbus-koplampen-set-7.000-lumen-flex-cool
Image
25 Watt per stuk, 3 keer zoveel licht als halogeen, bijna net zo fel als Xenon - maar zonder opstarttijd.

En er zijn er nog meer op Amazon en DX.com en nog veel meer.
Ik denk eigenlijk dat halogeen en Xenon hun langste tijd gehad hebben.

url(../images/prettyPhoto/light_rounded/btnNext.png) 10000px 10000px no-repeat
Image
RedDevil

Postby Bassez » 17 Jan 2017 07:29

Bedankt voor je reactie.

Die zijn nog wel prijzig.
Ik denk dat ik nog eens op DX ga proberen.
Bassez

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elgance

Postby RedDevil » 21 Jan 2017 22:58

Ik zag op amazon.de deze voor 59 euro:
https://www.amazon.de/Rover%C2%AE-Scheinwerfer-Birnen-9600LM-4800LM/dp/B01I4MRPKI/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1485034136&sr=8-4&keywords=H11+LED+scheinwerfer
Image

maar ze waarschuwen wel dat het installeren bij projectielampen lastig kan zijn... Ik zie niet waarom, maar wees gewaarschuwd.

Ook interessant, maar kan radiostoring geven:
https://www.amazon.de/LED-Autoscheinwer ... op?ie=UTF8
Image
50 euro voor verzending in Duitsland - kosten naar Nederland daar moet je een account voor hebben.
Maar er stond tenminste niet bij dat het niet naar Nederland kon worden verstuurd, wat wel bij sommige andere lampen staat.
Ze lijken me erg lang, dat kon een probleem zijn met de projectorlens.

Goedkoper (42) maar zonder recenties nog:
https://www.amazon.de/H11-PHILIPS-Scheinwerfer-Conversion-verzinntes-Leuchtmittel/dp/B01LY3CZIX/ref=sr_1_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1485035734&sr=1-1&keywords=LED+kupfer
Image
Geen idee maar ziet er goed uit. Korter dan de andere twee dus minder kans dat de projectorlens in de weg zit.

Vergelijkbaar, nog iets goedkoper: https://www.amazon.de/XCSOURCE-Scheinwerfer-Umbausatz-Gl%C3%BChlampe-Ableitungs/dp/B01HZ9I3L6/ref=sr_1_4?s=automotive&ie=UTF8&qid=1485035734&sr=1-4&keywords=LED+kupfer
Image
RedDevil

Return to Insight Hybrid - Techniek en onderhoud