remblokken

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Insight Hybrid.

remblokken

Postby Rode Schicht » 16 Oct 2014 09:53

Deze is gedeeltelijk aan Red Devil gericht. Red Devil, ergens heb je het over extra veertjes die je op je remblokken hebt laten monteren. Heb je daar een Honda serienummer voor? Mijn dealer is een enthousiast man, maar ik heb geen idee of hij daar al over gehoord heeft. Drukt het echt je verbruik? Dat van jou is wel spectaculair laag, moet ik zeggen. Het mijne zit gemiddeld tussen de 4,5 en 5 liter per 100 km, maar misschien komt dat doordat ik vaak in Brussel rij en omdat België gemiddeld al wat minder plat is dan Nederland ;) Niettemin, hoed af. Op de autoweg probeer ik de blokjes onder de 4 te houden (tussen 90 en 100 km/u), maar optrekken zonder boven de 8 te gaan lijkt me erg moeilijk.

Ik zet de bandendruk voor nu wel op 2.8 en achter op 2.6. Daarmee rijden de Dunlop Enasaves merkbaar stabieler op de autoweg. Bedankt voor de tip, Red Devil.

Wat remblokken betreft, ik weet dat die het soms tot boven de 100.000 uithouden, maar ik zal blij zijn als ik 70.000 haal. Wat is het laagste kilometertal dat iemand gehaald heeft? En heeft er al iemand nieuwe remschijven laten monteren?

Tot slot, jammer dat er wellicht geen nieuwe Insight meer komt. De nieuwe Earthdreams Jazz hybrid wordt vast heel zuinig, maar de 2016/2017 HCH met twee elektromotoren lijkt me ook wel wat. Weet iemand daar al wat meer over?
Rode Schicht

Huidige auto: Honda Insight Elegance 2012 Milano red

Re: remblokken

Postby RedDevil » 16 Oct 2014 10:58

Hallo Rode Schicht,

Ik merkte het vooral aan het voorspelbaarder gedrag bij de overgang van elektrisch remmen op gewoon remmen bij 15 km/u. Het verbruik was al laag :)

Ik heb het de dealer laten doen dus ik weet geen serienummers, maar de dealer zei dat het dezelfde zijn als er al op zitten. Dus waar ze eerst aan één kant van de blokken zaten zitten ze nu aan beide.
Alleen bij de voorremmen overigens.
Maar laatst waren beide voorremmen weer warm terwijl de achterremmen koud waren. Ze lopen dus toch weer aan zelfs ondanks de dubbele veren.
De 22e gaan de winterbanden erop en maken ze de remmen weer vrij.
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby JvdBosch » 20 Oct 2016 16:07

Onze HIH heeft nog steeds de originele blokjes met 105.000, ik denk dat ze het nog wel een paar jaar volhouden, die dingen slijten nauwelijks. Afhankelijk van je remstijl uiteraard...
JvdBosch

Huidige auto: Honda Insight Hybrid 2011 Cerulean Blue Metallic

Postby Bassez » 24 Oct 2016 07:06

Mijn remblokken zijn onlangs vervangen.
Dat was rond de 120.000 km.
Bassez

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elgance

Return to Insight Hybrid - Techniek en onderhoud