Schade aan achterlicht unit

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Insight Hybrid.

Schade aan achterlicht unit

Postby EcoDriver » 26 Jul 2014 08:17

Net terug van een vakantie in Duitsland. Heerlijk gereden met de HIH, hoewel ik geen echte auto vind voor in de bergen (accu pak toch te beperkt dan). Dan ook geen enkele andere HIH gezien. Ik heb een paar jaar geleden dit ook al eens opgemerkt.

Even een vraag aan jullie. Ik heb mijn eerste kleine schade opgelopen: ik heb zelf een klein stukje van de rechter achterlicht unit afgebroken. Dit bij het uit de kofferbak halen van een groot voorwerp, waarbij ik tegen het achterglas ben aangestoten. Er is een hoekje afgebroken, welke ik inmiddels met superlijm heb vastgezet. Zit volgens mij nu goed vast, maar toch een teleurstellende ervaring. Zou dit blijven zitten de komende jaren ?

Ik zie dat ik van een schade HIH voor 100,-- Euro een complete Unit kan verkrijgen. Inbouwen lukt mij denk ik ook wel. Wat zouden jullie doen ?

Groet,

Johan
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
EcoDriver

Huidige auto: EcoDriver reed een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic) en rijdt nu in een Kia Niro 2018 (Aurora Black).

Re: Schade aan achterlicht unit

Postby MyHCH » 26 Jul 2014 08:38

Vervelend! Persoonlijk zou ik het laten afhangen van hoe het oogt. Als je nauwelijks kan zien dat de unit gelijmd is, zou ik het gewoon laten zitten. Valt het erg op, dan zou ik een nieuwe of tweedehands unit monteren. Maar haast hoef je niet te hebben; er komen alleen méér slopers of schadeauto's de komende jaren. Dus over een jaar of 2 jaar kun je het ook nog steeds omwisselen. En die lijm houdt het denk ik wel een paar jaar vol.
Succes!
2017 Jazz:Image > 63.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby GS1000SP » 27 Jul 2014 19:46

Net terug van een vakantie in Duitsland. Heerlijk gereden met de HIH, hoewel ik geen echte auto vind voor in de bergen (accu pak toch te beperkt dan). Dan ook geen enkele andere HIH gezien. Ik heb een paar jaar geleden dit ook al eens opgemerkt.

Wij waren er toch ook hoor het gehele weekeind... ;) Heerlijk gereden, en nog immer ruim meer dan 1:20, ik ben tevreden... :D

En ja, inderdaad was m'n Toyo LC 90 met V6 en zo'n 235PK ff beterder in de bergjes... :twisted: Luste dan ook wel wat meer hoor... :mrgreen:
I ride NO BIKE nor 4x4 anymore... therefore I am....TE KOOP...
GS1000SP

Huidige auto: Honda Insight Hybrid 1.3 EXCLUSIVE 65KW Autom. HATCHB inmiddels zo'n 40K km's ervaring en nog immer OK...
Smart 4/2 met Noordkaap ervaring ;-)

Postby EcoDriver » 28 Jul 2014 12:04

GS1000SP > Ja, Duitsland is wel groot.

MyHCH > Bedankt. Toch net maar een 2e hands Unit gekocht. Was de enige in Nederland op dit moment. Nu nog erin zien te prutsen.

Johan
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
EcoDriver

Huidige auto: EcoDriver reed een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic) en rijdt nu in een Kia Niro 2018 (Aurora Black).

Postby EcoDriver » 01 Aug 2014 06:51

Morgen even langs de Honda Dealer. Volgende maand de jaarlijkse onderhoudsbeurt.

Even bandvernieuwing voorbespreken. Ik wil er graag Bridgestone Ecopia's onder.

En ook maar even overleg over de vervanging van de achterlicht unit. Ik moet voor het aansluiten nogal wat hard plastic in de kofferruimte weghalen vermoed ik (om de stekker van de unit weer aan te kunnen sluiten). Zelf doen zie ik toch iets minder positief in op dit moment.

Johan
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
EcoDriver

Postby EcoDriver » 02 Aug 2014 10:18

Eind van de maand voor de jaarlijkse onderhousbeurt naar de Dealer.

Komen vier nieuwe banden op. Bridgestones Turanza´s of Ecopia 150 ´s. Chef werkplaats bekijkt dat nog even.

Achterlicht unit laat ik door de garage erin zetten. Neemt ongeveer een half uurtje in beslag en met al dat hard plastic is het afbreekrisico behoorlijk hoog schat ik in.

Johan
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
EcoDriver

Return to Insight Hybrid - Techniek en onderhoud