Zelf dimmende spiegel

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Insight Hybrid.

Zelf dimmende spiegel

Postby Silentium » 31 Dec 2013 18:44

ik ben onlangs de eigenaar geworden van een Honda Insight uit 4/2011. Hiervoor een Kia Sportage (2011) gereden maar kon moeilijk schakelen (door een ongeluk zit mijn enkel vast) en overgestapt op een Honda cvt, tot nu toe geen spijt van gehad.

De Honda is laag en nu merk ik dat achteropkomend verkeer en laaghangende zon mij verblind en wilde ik een zelfdimmende binnenspiegel laten inbouwen, na de prijsopgave van de dealer had ik even een kopje koffie nodig (Ikea sterkte....) voor een speciale prijs van €350 kon deze er vrijdag al inzitten.

Heeft iemand ervaring met het zelf inbouwen van zo'n spiegel in zijn Insight? Zo ja zijn er wat tips? Op het internet kan ik deze bij LightInTheBox kopen voor €46.

Ik ben benieuwd.
Silentium

Huidige auto: honda insight elegance 2011

Re: Zelf dimmende spiegel

Postby RedDevil » 31 Dec 2013 20:35

Bedoel je deze?
Ik heb al aardig wat besteld bij miniinthebox.com (de LED e.d. winkel van lightinthebox) en tot dusver alles goed binnen, maar ik houd de bestellingen onder de 22 euro; daarboven schijnt je nog wel eens douanekosten te moeten betalen. Je kan je bestelling beter niet combineren want hoe duurder hoe groter de kans dat je eruit wordt gevist.

Houd er ook rekening mee dat die spiegel op zijn helderst maar 70% van het licht reflecteert.
Ik heb zelf maar zelden last (de achter'spoiler' zit meestal voor de koplampen van de achterliggers) en gebruik dan gewoon het hendeltje aan de spiegel. Ik had liever zijspiegeldimmers, eigenlijk...
Bij laagstaande zon zet ik de stoel iets hoger als ik het niet met de zonneklep af kan (ik vergeet echter vaak dat dat kan! Mijn eerste auto met stoelhoogteregeling).
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Silentium » 31 Dec 2013 20:54

Ja die bedoelde ik, voor de rest is het een uitstekende auto, een Kenwood 9210bt laten inbouwen met een achteruit rij camera. Bevalt tot nu toe erg goed.

Viel mij op bij de website dat de bezorgkosten zo hoog waren bijna €17 maar de spiegel is dus nergens in Nederland te krijgen.
Silentium

Postby EcoDriver » 01 Jan 2014 13:35

De spiegel zelf is ook heel goed verstelbaar.

Johan
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
EcoDriver

Huidige auto: EcoDriver reed een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic) en rijdt nu in een Kia Niro 2018 (Aurora Black).

Postby Silentium » 01 Jan 2014 19:43

Ben nu op zoek naar een gebruikte van een sloop, wordt van een ander type Honda maar dat maakt niet zoveel uit, geschakelde plus ergens vandaan trekken en de massa aansluiten en eventueel een draadje naar de achteruit rij lichten en het zou moeten werken.

Volgende week wordt er een dagverlichting met relais gemonteerd in de mistlampen (canbus H11) zodat ie ook van voren een beetje opvalt, de auto is nogal zwart en laag (Kan ook komen omdat de Kia hoog was) en ik voel me een beetje "onzichtbaar" in deze auto :D
Silentium

Postby gecro » 03 Jan 2014 12:02

Silentium wrote:Ben nu op zoek naar een gebruikte van een sloop, wordt van een ander type Honda maar dat maakt niet zoveel uit, geschakelde plus ergens vandaan trekken en de massa aansluiten en eventueel een draadje naar de achteruit rij lichten en het zou moeten werken.

Volgende week wordt er een dagverlichting met relais gemonteerd in de mistlampen (canbus H11) zodat ie ook van voren een beetje opvalt, de auto is nogal zwart en laag (Kan ook komen omdat de Kia hoog was) en ik voel me een beetje "onzichtbaar" in deze auto :D

Hoi Silentium
Ik overweeg ook dagrijverlichting aan te schaffen. Kun jij mij vertellen wat het kost ?
En laat je het bij de dealer doen of ergens anders ?

Grts,
Gecro
gecro

Huidige auto: Honda Insight Elegance 2009

Postby Silentium » 03 Jan 2014 18:29

Ik ga morgen naar een inbouwstation, deze heeft ook mijn Kenwood met camera ingebouwd en hier ben ik erg tevreden over.

De kosten vallen mee, er gaat een speciale maat canbus led H11 in deze zijn € 59.00, een relais kastje € 15.00 en een uurtje werk.

De dagrijverlichting brandt overdag en gaat automatisch uit als de hoofdverlichting aangaat, de mislichten zijn gewoon te gebruiken met de schakelaar op het stuur, ik overweeg ook om Xenon verlichting te nemen en informeer daar morgen over wat de prijs is en om de stads verlichting te laten vervangen door led's.

Wat ik wel gehoord heb ik dat je geen goedkope led lampen moet kopen i.v.m problemen met de computer.

Laat morgen even weten wat en hoe en maak een foto als alles erin zit.

Is trouwens een fijne auto de Honda.
Silentium

Postby RedDevil » 04 Jan 2014 10:32

Er zijn misschien wel LEDs in omloop die storingen kunnen geven maar ik heb er al diverse uitgeprobeerd en daar nog nooit last van gehad.
Ik ben zeer tevreden met de LEDs van miniinthebox.com.
Wel een lange levertij; reken op een maand bij de gratis SuperSaver verzending.
Een verzekering is niet nodig; toen na 6 weken mijn 3e zending niet binnen was een mailtje en ik kreeg het prompt nog eens toegestuurd. Later beide pakketjes ontvangen; de 2e mocht ik houden!
Zorg ervoor dat je bestelling niet meer wordt dan 22 euro, anders loop je kans dat je douanekosten moet betalen. Als je meer dan 22 euro wilt bestellen kan je die beter splitsen. Ik heb voor 5 bestellingen en dus 6 pakketjes nog geen enkele keer extra hoeven betalen.

Zie ook het topic HIH (ST): Verlichting en zoek eens op LED op deze site.
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Silentium » 04 Jan 2014 13:38

Vandaag de led dagrijverlichting laten inbouwen, deze dimmen bij het aangaan van de gewone verlichting en komen in de plaats van de mistlampen voor, ziet er goed en duidelijk uit, is ook gewoon zelf in te bouwen ben even blijven kijken onder het genot van een bakkie koffie.

Onder de bumper zit een klepje, los schroeven lampen loshalen, nieuwe erin doorverbinden naar een relais kastje en de modus kiezen (leds uit bij gewoon licht of dimmen), kastje aansluiten en het moet werken...... helaas is gebleken dat auto elektro en mijzelf niet zo goede combinatie is :D ..... dus heb ik het laten doen, maar iemand die handig is kan het zelf.

Een goede Xenon inbouw set met een canbus ect is al verkrijgbaar vanaf €129 inclusief inbouw rond de €200. De standaard Xenon set schijnt niet te passen doordat Honda een H11 fitting gebruikt....... ook dit schijnt goed te doen als je de ruimte en spullen heb. Maar ik moet ook even op zoek naar een reserve lampen set anders kost mij dit centen bij een defect lamp.

Er is ook een set te koop waarbij de mistlampen aangaan als je een bocht neemt onder de 50 km, is erg handig verlicht het stuk dat in de bocht zit, zat ook op mijn vorige auto en had er veel plezier van kost €39.00 en is zelf aan te brengen zonder de elektronica te frustreren.....

Hoe voeg ik een foto toe?
Silentium

Postby JeroenE » 06 Jan 2014 06:45

Je moet de foto eerst ergens anders op internet zetten en dan kan je hem in een bericht er bij zetten. Hier staat een topic met meer uitleg.
2011 HJH Elegance : Image => Image
2006 Mitsubishi Colt: Image => Image
JeroenE

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid

Return to Insight Hybrid - Techniek en onderhoud