Bougies - welke?

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Insight Hybrid.

Bougies - welke?

Postby MartijnK » 01 Dec 2018 20:35

Afgelopen maandag ee Insight uit 2009 gekocht met 163.000 op de teller. Alle onderhoudshistorie zat erbij, maar de CVT olie bleek nooit vervngen te zijn. Dit vandaag gelijk laten doen. Honda dealer vroeg of de bougies wel vervangen waren bij 120.000km. Ehm, ff in de facturen gekeken, nee....

Nu wil ik dat graag zelf doen, maar als ik op onderdelen websites kijk, vind ik verschillende iridium bougies, varierend in prijs van 11 euro tot 19 euro per stuk.

Volgens het werkplaatshandboek van Honda moeten er 8x NGK DILFR611G bougies in. Deze vind ik bijna nergens, maar waar ze ze wel verkopen kosten ze 30 euro per stuk.

Als ik op de website van NGK zelf kijk https://www.ngkntk.com/benelux/part-fin ... 6J11/6227/
dan vind ik deze: DILFR6J11, dus zonder de G op het eind. Die kosten 16 euro per stuk.

Die kunnen dan toch ook gewoon? :?:
MartijnK

Huidige auto: Mini Cooper

Re: Bougies - welke?

Postby RedDevil » 02 Dec 2018 00:40

Kijk even op InsightCentral.net, bijvoorbeeld hier: https://www.insightcentral.net/forums/gtsearch.php?q=g2%20spark%20plug
Alles wat je moet weten en meer.
2011 HIH Elegance Image => Image over 138.983 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Bassez » 03 Dec 2018 07:24

Ik heb het toentertijd bij de beurt laten doen.
Wel vrij prijzig en het schijnt ook wel een klus te zijn, ik ben zelf niet zo handig...
Voordeel is wel dat deze bougies langer meegaan.
Bassez

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elgance

Postby RedDevil » 03 Dec 2018 10:36

Om bij de achterste rij bougies te komen moet je de plaat onder de voorruit los maken. Het is niet onmogelijk om het zelf te doen maar wel een flinke klus.

Ik heb het de garage laten doen, ik heb wel de oude bougies gevraagd. Die waren allemaal licht bruin verkleurd op de onderste paar mm van het porselein, maar de punten zagen er nog goed uit. Ik had er m.i. probleemloos veel langer mee door kunnen rijden. Hij reed zelfs minder lekker na de beurt...!
2011 HIH Elegance Image => Image over 138.983 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Return to Insight Hybrid - Techniek en onderhoud