Hallo allemaal, ik wil van andere Insightberijders graag horen hoe het zit met de zelfcentrerende werking van het stuur. Bij mij draait het stuur, als je het laat terugkomen na een bocht niet helemaal terug naar zijn '0' punt. Het terugdraaien gaat goed tot het laatste moment voordat hij weer recht staat waardoor je alsnog naar links of rechts blijft rijden. Hij blijft zeg maar op het laatst hangen op ´5 voor´ of ´5 over´. En dan komt mijn echte ergernis: doordat de zelfcentrerende werking van het stuur tekort schiet moet ik ook vrij veel moet corrigeren op de snelweg. Het lijkt net alsof de auto altijd liever net iets naar links of rechts wil dan rechtdoor. Een na verloop van tijd irritant en vermoeiend verschijnsel. Ik moet er niet aan denken om ermee naar Italië te rijden.
Het door de dealer geadviseerde uitlijnen heeft niet mogen baten, noch met een klein beetje toespoor (toe in), noch precies op 0 zoals Honda voorschrijft.
Ook een lagere (2,1) of een hogere (3,0) bandenspanning doen geen goed. En dat geldt ook voor de hier op het forum eerder geopperde spanning vóór 2,9 en achter 2,4.
Rijden met de iets smallere winterbanden op hun eigen wielen maakt ook geen verschil. Voor de volledigheid, ik rijd met zomerbanden: Dunlop Enasave 2030 185/55R16 (af fabriek) en winterbanden: Nokian WRD3 175/65R15
De vraag is dus: draait het stuur van je Insight vanzelf hélemaal terug naar het nulpunt, als je het loslaat na een bocht?