Slot geforceerd

Eigen ervaringen met het rijden, autotests en het verbruik van de Insight Hybrid.

Slot geforceerd

Postby Bassez » 02 Jul 2014 06:42

Afgelopen week is mijn slot van mijn deur geforceerd.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben bij de dealer geweest en die gaf aan dat ze niet in de auto zijn geweest, maar mogelijk de hele auto mee wilde nemen(gewild in het oostblok).

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Mij kost het nu een nieuw slot en moet ik mij beraden op andere maatregelen ter voorkoming van diefstal.
Bassez

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elgance

Re: Slot geforceerd

Postby mauricevanderzwaan » 02 Jul 2014 09:31

Ja ook bij ons is het slot geforceerd. Kwamen er bij toeval achter, dus geen idee wanneer en waar het gebeurd is. Mij werd verteld dat het men vooral om het stuur en airbags te doen is...
mauricevanderzwaan

Huidige auto: Honda Insight Exclusive 2012

Postby Sirach » 02 Jul 2014 15:09

Hier in de omgeving van den Rotterdam, den Haag, Delft, Leiden en Katwijk zijn een tijd terug ook een aantal Insights met grof geweld open gebroken, doelwit waren in de meeste gevallen de airbags omdat die schijnbaar zo duur zijn. wat te denken van tril contacten op de deuren en de achterruiten die via een reed-relay kunnen worden uitgeschakeld voor men erin stapt door middel van een magneetje en na het instappen de stroom door de relay verbreken zodat ze niet gaan werken bij even stilstaan of onder het rijden.
Sirach

Huidige auto: HIH Elegance 2012

Postby Bassez » 03 Jul 2014 06:14

Ik kom inderdaad ook uit de omgeving van Den Haag. Ik vermoed dat het toch in mijn omgeving is gebeurt, we zijn dan wel net terug van vakantie, maar daar heb ik zelf niet het gevoel van dat het daar gebeurt is.
Er is in de auto(Kia Sportage) ook ooit eens ingebroken en daarvan waren inderdaad de airbags weg...
Bassez

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elgance

Postby JeroenE » 03 Jul 2014 06:55

Bij een collega van mij zijn eens een keer alle airbags gestolen en de motorkap(!). Dat was weliswaar een ander merk en geen hybride. Volgens verzekeringsagent kwam het heel regelmatig voor dat airbags werden gestolen. Zelfs de motrokap had hij al een paar keer meegemaakt. Zeker als de motorkap mee is dan weet je eigenlijk zeker dat dit gedaan is om een andere auto die een ongeluk heeft gehad weer te repareren.
2011 HJH Elegance : Image => Image
2006 Mitsubishi Colt: Image => Image
JeroenE

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid

Return to Insight Hybrid - Verbruik en (rij)ervaringen