Ik ben erg benieuwd wat dat doet.
Ik merk dat de kou bij een warme motor niet zoveel uitmaakt, alleen dat de banden minder op druk zijn en daardoor het verbruik iets hoger is. Dat was bij de Bridgestone banden erg goed te merken, met de Michelin Alpin A4s minder.
Het effect van de wind is erger, en 's winters waait het hier meer.
Ik haal nu ongeveer 1 op 23 gemiddeld (gemeten aan de pomp), dat loopt 's zomers op tot 1 op 25, enkele uitschieters nog zuiniger (maar dan rij ik meestal meer buitenweg dan nu, soms 95%, en zoals altijd een OMA gangnam style).
Ik vermoed dat het opwarmen hier effect heeft, evenals gebruik lampen (in grauw weer staan ze aan, 's zomers alleen als het donker is) en het feit dat ik 's winters eerder de auto neem dan lopen/fietsen (iets met het weer

).
Ik heb slechts 3 tanks onder de 1:20 gereden, de eerste (na afleveren) en 2 tanks toen het <-20 was snachts. Toen werkte ook het Start/Stop systeem niet en 1x was de binnenkant van het raam aangevroren, waardoor ik hem op moest laten warmen, wat zonder belasting erg lastig is (maar rondjes op het parkeerterrein rijden half uit het raam hangend leek me geen alternatief). Eigenlijk het meeste effect heeft de berijder, een vriend van me reed 500km en had 1 tank leeg (weet geen exact aantal liters, maar ie zei op reserve, en ik had ervoor ongeveer net getankt. vol terug gekregen dus kon t niet uitrekenen en uit automatisme de tankteller gereset), en zelf doe ik met dit weer rond de 750km, ´s zomers 800, soms 850. Ik tank altijd het eerste station na waarschuwing, behalve op de snelweg, dan het 1e langs de afrit waar ik af moet, want dat scheelt soms 10ct/liter.
Groeten,
L.