Warme lucht inlaat - eco modificatie voor 0 €

Eigen ervaringen met het rijden, autotests en het verbruik van de Insight Hybrid.

Re: Warme lucht inlaat - eco modificatie voor 0 €

Postby HNaterop » 19 Apr 2013 17:52

Pirelli Cinturato P6, stille band.
HNaterop

Huidige auto: Honda Insight Hybrid 08-2010 Chemical grey

Postby lyklah » 20 Apr 2013 11:04

Ik heb niet zo'n goede ervaringen met Pirelli, met name qua slijtage niet. Gingen nog geen 40dkm mee, wat ik erg kort vindt. Garage van toen vond het niet gek, die gast deed 20 dkm met zn banden, maar de Conti's die ik daarna had deden na 50dkm nog 3,8 mm profiel, dus wel echt een verschil.
Ik heb even gekeken, op de elegance velgen (16 inch, 6J) kunnen 195 banden, dan heb je een erg ruime keuze. Garage gaat het vast gek vinden, maar ter zijnder tijd maar s kijken of dat een optie is. Sowieso is daar meer aanbod en vraag, dus je gaat dan wellicht lagere prijzen kunnen krijgen. En een beter kloppende kilometerteller, die gaat 1,8% omhoog en is nu +/- 2% te laag.

Overigens heeft Bridgestone een nieuwe band (Ecopia) maar geen idee of die ook in de juiste maat in NL gaat komen.

Groeten,

L.
lyklah

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby RedDevil » 21 Apr 2013 19:17

Volgens mij luistert de breedte niet zo nauw (kon het niet laten ;)) voor de velgen. Een centimeter breder of smaller moet zonder meer kunnen.
En dat is best interessant, want daardoor kan je ipv. de banden voor de 16 inch standaardmaat (185/55/16) ook naar bijvoorbeeld 175/60/16 gaan, met Ecopia's, of juist breder naar 195/50/16.
Die Ecopia's worden op eco sites de hemel in geprezen door hun lagere rolweerstand met al gauw 5% brandstofbesparing. Maar dat zijn gebruikerservaringen, en niemand zal gauw zeggen dat ie het slecht heeft gedaan.

Beetje off topic inmiddels, maar goed.
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby RedDevil » 05 Jan 2015 23:36

Ik heb weer eens wat geks gedaan :)

Nu niet de snorkel eraf gehaald of een föhn erin gehangen, en de pijpisolatie in de onderste grill zit er nog steeds netjes in, maar dat hielp niet genoeg meer toen het ging vriezen.
(als je 85 achter vrachtwagens blijft rijden met vorst dan krijg je het interieur niet op 20 graden, zelfs niet na een half uur!)

Ik kocht een perspex plaat en na wat gedremel en geplak had ik dit:
Image

Het helpt inderdaad om de temperatuur prettig te krijgen. Het zal vast ook wat in het gebruik schelen.
Ik houd uiteraard de motor- en inlaattemperatuur in de gaten op mijn UltraGauge.
De inlaattemperatuur light nu 15 tot 25 graden boven de buitentemperatuur, dat vind ik prima.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby EcoDriver » 06 Jan 2015 10:29

Leuk !!
Vraag me wel even af of dit RDW-technisch mag.

Johan
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
EcoDriver

Huidige auto: EcoDriver reed een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic) en rijdt nu in een Kia Niro 2018 (Aurora Black).

Postby RedDevil » 06 Jan 2015 12:59

Ja, had ik net ook wat over gelezen. Als je wat aan de buitenkant van je auto toevoegt mag het een maximale hardheid hebben en ik kan me voorstellen dat dit te hard is.
Ik ga het vanavond uitzoeken en ik vermoed dat ik 'm er dan weer af kan halen...

Ik heb de raamomlijsting nog van mijn eerste voorruit, wellicht kan ik die er omheen zetten. Door de rubber flens kan het dan inveren en is het misschien wel flexibel genoeg.
Image
RedDevil

Postby civicmobiel » 06 Jan 2015 13:01

EcoDriver wrote:Leuk !!
Vraag me wel even af of dit RDW-technisch mag.

Johan

Ik zou niet weten waarom dit RDW technisch niet zou mogen.
Vroeger reed ik jarenlang Volvo en voor bepaalde modellen kon je bij de dealer standaard een rubber/plastic voorzetstuk voor de grill kopen. Te gebruiken bij strenge koude, niet alleen bij parkeren, maar gewoon op de weg.
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Previous

Return to Insight Hybrid - Verbruik en (rij)ervaringen