nieuwe rode schicht

Eigen ervaringen met het rijden, autotests en het verbruik van de Insight Hybrid.

nieuwe rode schicht

Postby Rode Schicht » 02 May 2012 11:26

Ik heb twee weken geleden mijn nieuwe HIH 2012 afgehaald die ik al aangekondigd had in de rubriek algemeen. Hij was eerst aangekondigd voor eind juni, maar Honda België heeft er toch eerder een rode voor mij weten te strikken. Ik was bang dat de 16-duims velgen die op de Elegance staan te hard zouden rijden (mijn voorgaande Accord 2004 was erg stug), maar het valt ontzettend mee. Ik vind het rijcomfort en het rijgedrag, zelfs op de nieuwe Dunlop Enasave's, zeer behoorlijk - veel aangenamer dan de Accord. Ook de afscherming van rijgeluiden is bevredigend - er ligt een dikker tapijt op de vloer in de versie 2012 en in de achterwielkasten zit een buitenbekleding van vilt, wat tegelijk meer bescherming biedt tegen opspattend vocht.

Het is natuurlijk wel met enige spijt dat ik de acht jaar oude Accord achterlaat (180.000 probleemloze kilometers op LPG) maar de nieuweling is zeer aaibaar. Hij voelt wel wat lichter aan in afwerking, maar rijdt toch erg solide, als een echte volwassen auto. Ik vind het vermogen ook heel bruikbaar, zeker met Economy off, en omdat ik sowieso al ecologisch probeerde te rijden, voel ik me voorlopig allerminst gefrustreerd. Het fijne duwtje in de rug van de elektromotor kan ik best appreciëren, al is het bij hogere snelheden allemaal wat minder...

Ik zit van meet af aan het schermpje van het gemiddeld verbruik en van de staat van de accu in de gaten te houden en ook dat geeft je een prettig gevoel van controle. Je hebt je verbruik natuurlijk niet helemaal in de hand, zo ondervind ik dat ik de stad rijden, ondanks de start-stopfunctie, toch algauw voor een half litertje meer verbruik zorgt (eerste tank = 5,2 liter). Of verbruikt een nieuwe motor bij de eerste honderden kilometers gewoon wat meer en daalt het verbruik daarna een beetje - dat heb ik toch al ergens gelezen. Is er iemand die daar wat meer over weet? Hoe dan ook, ik ben daarnet al het cijfer 1000 gepasseerd en op mijn tweede tank staat het gemiddeld verbruik nu op 4,6 liter. Ik hou het verder bij en ben van plan de gegevens ook op de spritmonitor te zetten.

Ik had jullie graag op een foto getrakteerd van de nieuwe in de rubriek foto's, maar het lukt me niet om gewoon een foto naar dit kadertje te slepen. Tenminste, ik zie alleen een regel tekst, geen beeld. Of komt dat automatisch in orde? Misschien kan de administrator me even inwijden...
Rode Schicht

Huidige auto: Honda Insight Elegance 2012 Milano red

Re: nieuwe rode schicht

Postby MyHCH » 02 May 2012 21:17

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Klinkt goed, zoals je het omschrijft. Het verbruik wordt nog wel iets beter: de motor moet inderdaad inlopen en ook de elektronica past zich een beetje aan aan de bestuurder. En ook de bestuurder moet natuurlijk even wennen :D .
Je kunt niet rechtstreeks een foto in een bericht plakken. Je moet de foto eerst ergens online zetten en dan plak je de link naar de foto in het bericht tussen IMG-tags.

Veel plezier!
2017 Jazz:Image > 60.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby Rode Schicht » 04 May 2012 08:12

Eh... "ergens" online, kun je me een suggestie doen waar ik die foto kan zetten? Ik heb nul ervaring met dit soort operaties...
Rode Schicht

Huidige auto: Honda Insight Elegance 2012 Milano red

Postby MyHCH » 04 May 2012 09:42

Helaas kan ik je dat niet vertellen. Ik beschik over de luxe van een eigen website (voor mijn bedrijf) waar ik de foto's naartoe kan kopiëren. Dus ik heb geen ervaring met online zetten via een programma. Ik weet dat het kan via mijnalbum.nl of imageshack, maar dan houdt het helaas op...
2017 Jazz:Image > 60.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby Hondahok » 04 May 2012 11:00

WWW punt photobucket punt com werkt erg goed.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby Sirach » 04 May 2012 18:43

Ha rode schicht, gefeliciteerd met de nieuwe High 2012 model??, ik heb de nieuwe High 2012 gisteren bij mijn dealer gezien en ziet er op wat kleine verschillen zoals voor en achterbumper en bekleding niet veel anders uit, eigenlijk het meest opvallende is de haaievin antenne, ligt er maar aan wat je mooi vindt ook, ik heb met mijn HIH net 2 maanden oud en 3000 km op de teller al wel de ervaring dat ik hem beter en sneller vind rijden dan HCH hiervoor vooral boven de 120 km per uur, klopt inderdaad pas na 10000 km is de motor echt lekker in gelopen vooral als je het motor toerental nogal is laat varieren maar niet laten zwoegen, ik heb maar 1 probleem dat is een dreun van de motor als ik stil sta of rij, zet ik de auto in neutraal dan is de dreun weg, en van de week lieten allebei de daklijsten los na een wasbeurt in een auto wasserette, maar dat is een bekend probleempje.wat betrefd de geluidsisolatie ga ik kijken wat ik kan doe, op de sloop waarschijnlijk wat geluiddempend materiaal uit een auto halen.veel succes.
Sirach

Huidige auto: HIH Elegance 2012

Return to Insight Hybrid - Verbruik en (rij)ervaringen