Gekraak bij verkeersdrempels

Eigen ervaringen met het rijden, autotests en het verbruik van de Insight Hybrid.

Re: Gekraak bij verkeersdrempels

Postby Mugello » 19 Mar 2010 20:53

:mrgreen:
2011 Toyota Auris 1.8 HSD Dynamic (Pearl White)
Mugello

Huidige auto: 2011 Toyota Auris 1.8 HSD Dynamic (Pearl White)

Postby jasjenl » 30 Mar 2010 21:34

Inmiddels is m'n Insight bij de dealer geweest en die had ook contact opgenomen met Honda Nederland. Wat Tiswa eerder in dit topic ook al aangaf: het is een bekend probleem bij de importeur, alleen een echte oplossing is er nog niet. Volgens mijn dealer is Honda nog met de fabrikant op zoek naar de precieze oorzaak en een eventuele oplossing van het gekraak en het enige dat mijn dealer vooralsnog kon doen is het zo goed mogelijk invetten van de rubbers. Erg veel lijkt dat niet geholpen te hebben want ik hoor nog vrijwel evenveel gekraak, maar het is wel minder erg dan het was toen de buitentemperaturen nog (veel) lager waren. Voorlopig is het dus een kwestie van ermee leren leven. Het kan als het goed is verder geen kwaad en het is ook weer niet zo'n enorm probleem, alleen het is een beetje jammer dat een nieuwe auto nu al zo'n geluid maakt. Maar goed, zolang je niet teveel of te hard over bultjes en drempels heen rijdt hoor je het niet zo erg ;)
jasjenl

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby pelive » 13 Aug 2011 17:25

Ik heb rechtsachter een "geluidje"volgens de garage was het iets in de kofferbak...pff ik dacht het niet zei ik, als ik over een slechtwegdek rijd (zachtjes ) dan hoor ik gewoon mijn rechter schokbreker, ze weten het gewoon niet bij honda..... ze zeggen af en toe maar wat om de klanten tevreden te houden....zo komt het bij mij over ...garages?? oplichters af en toe
pelive

Huidige auto: Honda Insight Hybrid elegance./silver

seat ibiza st copa

Postby RedDevil » 14 Dec 2012 23:08

Ook ik heb dit probleem (het gekraak in beide voorwielophangingen) en ook bij mij hielp het invetten niet.
En ook bij mij treedt het alleen op bij lage temperaturen.
Toch raar, zoiets verwacht je niet bij een Honda.
Ik kijk het nu maar een tijdje aan, het kan nog steeds nieuwigheid zijn.

Rammeltje rechtsachter heb ik ook gehad, dat was echter waarschijnlijk een steen die in de richel van het spatbord lag (voor het achterwiel) want toen ik die schoon had gemaakt was dat weg.
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby pquist » 29 Apr 2013 19:30

Ook bij mijn Insight is in de winterperiode bij temperaturen onder de 3 graden gekraak hoorbaar in de vering. Bij de 40.000 km-beurt heb ik dat gemeld en de Hondadealer heeft de ophangrubbers toen ingespoten. Het heeft maar even geholpen. Na wat googelen ben ik er achter gekomen dat meerdere merken/modellen hier last van hebben, o.a. Audi A3, BMW3-serie, Suzuki Swift, Opel Vectra. Wat goed schijnt te helpen is Fingrease van Interflon. Zie http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php? ... e&start=25

Heeft iemand dit al geprobeerd? Inmiddels heb ik een mailtje naar mijn Hondadealer gestuurd met de vraag of hij dit middel bij de volgende onderhoudsbeurt wil proberen.
pquist

Huidige auto: Lexus CT200H Business Line

Postby RedDevil » 30 Apr 2013 15:32

Goeie tip! 8-)
Interflon zelf adviseert Fin Super voor het smeren van o.a. rubber delen. Bij de beschrijving van Fin Grease verwijzen ze ook naar Fin Super, vandaar.
Ik ben bereid het uit te proberen, maar mijn Insight kraakt helaas al enige tiid niet meer :roll: wellicht komende winter nog eens kijken.
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Previous

Return to Insight Hybrid - Verbruik en (rij)ervaringen