Geen trekhaak??

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Geen trekhaak??

Postby hondainsight » 13 Aug 2009 11:12

In de accessoirelijst van de HIH kan ik geen trekhaak (voor fietsendrager) vinden.
Is deze niet leverbaar voor de HIH?
hondainsight

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Re: Geen trekhaak??

Postby Bennink » 13 Aug 2009 11:29

Ik heb ff de online accessoires bekeken en daar staat inderdaad geen aanhangwagen-kogel bij... alleen spullen meenemen op het dak dus.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby arjeh » 13 Aug 2009 12:53

Ik denk ook dat de Insight niet echt een auto is (lees: te weinig koppel) om iets erachter te sleuren. Uiteraard is een fiets achterop de trekhaak een ander verhaal. Aantal colelga's van mij zouden ook graag 14% bijtelling willen hebben, maar aangezien ze vaak een sleephut achter hun auto hebben kan dit niet.
Image Arjeh rijdt in een witte Honda Insight Elegance
arjeh

Postby hondainsight » 13 Aug 2009 13:07

Dat ze geen aanhanger mogen trekken, dat was mij bekend. Dat is momenteel ook zo bij de HCH en de Toyota. Maar had gedacht dat er wel een trekhaak voor een fietsendrager beschikbaar zou komen... Valt me erg tegen van Honda :?
hondainsight

Postby arjeh » 13 Aug 2009 13:19

Misschien bestaat er iets voor op de vijfde deur. Ik heb zo'n ding op mijn vorige auto gehad (Renault Laguna en heb het wel 1 keer gebruikt); werkte echt geweldig en daar konden drie fietsen op.
Image Arjeh rijdt in een witte Honda Insight Elegance
arjeh

Postby Bennink » 13 Aug 2009 13:33

arjeh wrote:Misschien bestaat er iets voor op de vijfde deur. Ik heb zo'n ding op mijn vorige auto gehad (Renault Laguna en heb het wel 1 keer gebruikt); werkte echt geweldig en daar konden drie fietsen op.

Als ie maar niet aan de spoiler wordt gemonteerd, want dan valt ie eraf ;-)
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby RobertFrançois » 13 Aug 2009 18:48

Beste fietsers,

De HIH is niet gehomologeerd voor het trekken van een aanhangwagen. Daarom is een klassieke trekhaak met bol verboden. Een "trekhaak" of iets dergelijks met uitsparing waar enkel een fietsdrager op past kan wel.

Deze heb ik laten installeren door de dealer. Een verkoopsvoorwaarde was dat de HIH moest uitgerust woden met een fietsdrager (899 EUR -15%).
Voor de duidelijkheid van de foto heb ik het klepje dat de uitsparing bedekt weggenomen.

Image

De stang van de fietsendrager aan de auto kan gesloten worden. In de "trekhaak" is een pal die voor de vergrendeling zorgt. De fietsdrager in de koffer plaatsen, zoals vroeger, is omslachtiger. Het monteren is zeer eenvouding "Click and drive".
De fietsendrager zelf is een Bosal Twinny Load CK. De bevestiging van de fiets aan de drager via de pedalen is ook voorzien van sloten.

Veel rijgenot ... ook met uw fietsen.

PS reeds een grijze HIH gespot in de buurt met identieke fietsdrager (waarschijnlijk van dezelfde dealer).

Image
Image
RobertFrançois

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby dennisregoort » 13 Aug 2009 18:49

Bennink wrote:Als ie maar niet aan de spoiler wordt gemonteerd, want dan valt ie eraf ;-)

:lol:

Misschien biedt thule een oplossing: http://hollandbikeshop.com/fietsdrager-zonder-trekhaak_cid188.html
Image
dennisregoort

Huidige auto: HCH Urban Titanium, Sportpakket, Xenon4300K, Leather, Privacy glass, Honda Navigation System

Return to Insight Hybrid - Algemeen