Veel bekijks met een Insight?

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Veel bekijks met een Insight?

Postby Bennink » 19 Jun 2009 06:39

Op de snelweg merk ik het vrij vaak, passagiers die nog even omkijken wat ze nu precies hebben ingehaald. Best grappig. Maar het toppunt was gisteren toen ik op één van de kantoren van mijn werkgever een cursus aan het volgen was:

De receptioniste vertelde mij dat er circa 10 collega's om mijn auto stonden. Gewoon te kijken. Toen 1 van mijn gewaardeerde collega's het portier probeerde of deze open was (natuurlijk niet!) liep de receptioniste naar buiten om te vragen wat de heren aan het doen waren en ze antwoorden dat ze de auto nog niet in het echt hebben gezien bla bla. Veel bekijks dus, zelfs als ie geparkeerd staat ;-)

Hebben jullie ook zoveel 'last' van bekijks?
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: Veel bekijks met een Insight?

Postby EK88 » 19 Jun 2009 10:12

Bennink,

Hier had ik wel een beetje op gerekend, maar tot nu toe valt het nog erg mee. Maar goed, rij nu iets meer dan een week...

Wel het omgekeerde meegemaakt: vorige week zag ik exact eenzelfde Insight parkeren bij ons op het parkeerdek.... :)
EK88

Huidige auto: Honda Insight Hybrid (Elegance, black pearl)

Postby Bennink » 19 Jun 2009 10:24

Dat is wel leuk, dat je dezelfde Insight ziet. Is dat een directe collega van je? Ik zie niet zoveel Insights... heb gisteren meer Audi R8's zien rondrijden dan Honda Insights (en dan tel ik de mijne nog mee :shock: ). Maar stel je nog ff voor in het daarvoor bestemde subforum en plaats een foto van je bolide! Ik ben benieuwd!
Bennink
Administrator

Postby gigabert » 19 Jun 2009 13:36

Bennink wrote:Op de snelweg merk ik het vrij vaak, passagiers die nog even omkijken wat ze nu precies hebben ingehaald. Best grappig.

Ik heb het andersom, ze kijken me na -met een verbaasde blik- om te zien wat hun heeft ingehaald... :mrgreen:
gigabert

Huidige auto: [s]Honda Civic 1.3 Hybrid 1.3 i-DSI i-VTEC IMA Elegance[/s]
VW Golf Variant Comfortline, 1,2 TSI

Postby Scrutinizer » 19 Jun 2009 19:48

Ik heb de tegenovergestelde ervaring. Vrijwel niemand kijkt ervan op. Eén keer heb ik iemand de auto echt zien bekijken, maar die stapte daarna in zijn HCH en ging ervandoor, dus logisch dat hij interesse had... Nou moet ik wel zeggen dat ik na 4 weken nog maar net de 800 km heb aangetikt ;)
Scrutinizer

Huidige auto: Honda Insight Elegance - Spectrum White Pearl

Postby EK88 » 23 Jun 2009 12:34

Dat is wel leuk, dat je dezelfde Insight ziet. Is dat een directe collega van je?

Nee, ging om een bezoeker bij ons... Maar wel toeval natuurlijk, want idd zoveel zijn er nog niet (misschien was het wel iemand anders van dit forum? ;) )
EK88

Huidige auto: Honda Insight Hybrid (Elegance, black pearl)

Postby insighty » 27 Jun 2009 00:06

Elke dag bekijks, overal waar ie staat of waar ik rijd gaan de kopjes richting insight. Maar ja, dat is het effect van het eerste type waarvan er in NL maar 4 rijden.
Toedeloe

Image

Image
insighty

Huidige auto: HCH 2008

Postby gigabert » 27 Jun 2009 00:11

insighty wrote:Elke dag bekijks, overal waar ie staat of waar ik rijd gaan de kopjes richting insight. Maar ja, dat is het effect van het eerste type waarvan er in NL maar 4 rijden.
Toedeloe

Humm beetje makkelijk om hem onderhoud te laten geven dan?
En hoe zit het met onderdelen?

Wel leuk bakkie gezien de status en zeldzaamheid...
Wist trouwens niet eens dat dit model in NL rond reed....
gigabert

Huidige auto: [s]Honda Civic 1.3 Hybrid 1.3 i-DSI i-VTEC IMA Elegance[/s]
VW Golf Variant Comfortline, 1,2 TSI

Postby insighty » 28 Jun 2009 11:27

Onderhoud is geen probleem. Gewoon bij de Honda dealer, de kennis hebben ze mede al door de eerste civic hybride. Natuurlijk was de eerste beurt wat langer dan gemiddeld omdat de monteurs de auto nog nooit in real life hadden gezien. En onderdelen zijn binnen 1 a 2 dagen binnen. Ook de onderhoudskosten vallen reuze mee. Liggen op hetzelfde niveau als mijn vorige auto, een HR-V.
Dus ik kan deze Insight van harte aanbevelen! Maar je moet niet vies zijn van een beetje bekijks :D

Image
insighty

Huidige auto: HCH 2008

Postby Ciro » 28 Jun 2009 13:27

Bij ons staat er een witte HIH op de parkeerplaats. Deze collega heeft er zijn zwarte HCH voor weggedaan... :o

Natuurlijk heb ik wel even staan kijken bij deze auto. Het is toch leuk dat er nu een meer IKEA proof Honda Hybride is.
Ciro

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid maart 2008

Postby alexis » 30 Jun 2009 19:07

Ciro wrote:Bij ons staat er een witte HIH op de parkeerplaats. Deze collega heeft er zijn zwarte HCH voor weggedaan... :o

Hoi Ciro,

Toch niet in Utrecht op de Daltonlaan? Da's de mijne, en inderdaad, mijn zwarte HCH rijdt nu bij een collega op Papendorp ;-)

Maar ik ben erg blij met de wissel: de HIH geeft me meer flexibiliteit wat betreft de bagageruimte, en rijdt nog zuiniger ook.

Alexis
alexis

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Spectrum White Pearl)

Postby Ciro » 30 Jun 2009 22:15

alexis wrote:
Ciro wrote:Bij ons staat er een witte HIH op de parkeerplaats. Deze collega heeft er zijn zwarte HCH voor weggedaan... :o

Toch niet in Utrecht op de Daltonlaan? Da's de mijne, en inderdaad, mijn zwarte HCH rijdt nu bij een collega op Papendorp ;-)
Maar ik ben erg blij met de wissel: de HIH geeft me meer flexibiliteit wat betreft de bagageruimte, en rijdt nog zuiniger ook.

Argh... Busted... :oops:

:D

Kon je makkelijk van de HCH af komen? (De poollijst begint ondertussen ook groter te worden...)
Ik zou zelf eigenlijk ook wel een meer IKEA proof auto willen...

Wat is het verschil in comfort eigenlijk?
Ciro

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid maart 2008

Postby hondainsight » 02 Jul 2009 10:09

insighty wrote:Elke dag bekijks, overal waar ie staat of waar ik rijd gaan de kopjes richting insight. Maar ja, dat is het effect van het eerste type waarvan er in NL maar 4 rijden.
Toedeloe

Beetje offtopic, maar foto 2 is een mooie foto! Lijkt wel op de Limburgse heuvels, Epen misschien?
hondainsight

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby alexis » 02 Jul 2009 19:55

Ciro wrote:
alexis wrote:

Argh... Busted... :oops:

:D

Kon je makkelijk van de HCH af komen? (De poollijst begint ondertussen ook groter te worden...)
Ik zou zelf eigenlijk ook wel een meer IKEA proof auto willen...

Wat is het verschil in comfort eigenlijk?

Hoi Ciro,

Ik was hem binnen 4 dagen kwijt. Maar bel me maar eens op 91630, dan kun je de HIH ook van binnen bekijken.

Greetz,

Alexis (lex)
alexis

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Spectrum White Pearl)

Postby Bennink » 03 Jul 2009 08:19

Parkeerde ik eergisteren bij de Praxis, kwam er ineens iemand aanlopen die ff de auto in wilde kijken. Ik was al halverwege de schuifdeuren, dus de deuren zaten lekker op slot ;-)
Bennink
Administrator

Next

Return to Insight Hybrid - Algemeen