Even voorstellen

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Even voorstellen

Postby Witte » 03 May 2017 20:12

Hallo!

Ik ben Witte, 30 jaar en sinds januari trotse eigenaar van een Honda Insight bj 2010. Nadat ik spijtig genoeg een ongeval had met mijn vorige wagentje was ik genoodzaakt om een vervangwagen te zoeken. Na intensief zoekwerk tegen de klok - een mens moet nu eenmaal op zijn plaats van terwerkstelling geraken - twijfelde ik initieel nog tussen (opnieuw) een zuinige diesel, of toch maar voor een zuinigere benzinemodel.. zeker omdat men in België de dieselrijders in het vizier heeft de komende jaren. Eerder voor de grap begon ik dan ook naar de betaalbare hybrides te kijken, en na enkele dagen was het prijs, en kwam er een interessante Honda tevoorschijn. Via Google is dit forum maar een muisklik weg, en voor ik het wist had ik de helft van het forum uitgespit. Bedankt aan alle Insight eigenaar voor al de informatie die jullie reeds deelden, dit maakte de keuze al een stuk gemakkelijker om maken!

En ik moet zeggen, ik ben voorlopig erg te spreken over deze auto, zowel qua comfort als zuinigheid bevalt hij erg! Hij had bij aanschaf iets meer dan 80k op de teller, en ziet er nog quasi nieuw uit, juist de stof van de zetels vooraan mogen wel eens gereinigd worden binnenkort. Laatst de zuinigste tank uit mijn korte carrière gehaald, 4,77 l/100 km over 823 km, met nota bene 420 km daarvan een uitstapje naar de Ardennen, met bijna overal de cruise control op 120, zelfs in de 'bergen'. Doorgaans draai ik gemakkelijk op 4,8 l/100 km, al hoop ik stiekem de cijfers van RedDevil te kunnen benaderen.. :P al zal ik al heel blij zijn met 4,5 ;)
Grtz
Witte
Witte

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Re: Even voorstellen

Postby MyHCH » 04 May 2017 06:59

Welkom, Witte! Heel veel plezier gewenst met de Insight!
2017 Jazz:Image > 63.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby RedDevil » 04 May 2017 23:28

Hoei. Welkom!

Tja, ik overdrijf misschien een beetje in mijn jacht op kilometers uit een liter. Maar pomp de banden een beetje extra op (verlaagt meteen de zijwindgevoeligheid) en laat die vrachtwagens niet ontsnappen dan kom je een heel eind.
Serieus, ik gebruik ze als excuus om niet harder dan 100 te hoeven rijden en dat maakt dat je soms boven de 1 op 30 kan uitkomen voor een rit.
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Witte » 10 May 2017 17:46

Bedankt MyHCH en RedDevil 8-)

Hoei. Welkom!

Tja, ik overdrijf misschien een beetje in mijn jacht op kilometers uit een liter. Maar pomp de banden een beetje extra op (verlaagt meteen de zijwindgevoeligheid) en laat die vrachtwagens niet ontsnappen dan kom je een heel eind.
Serieus, ik gebruik ze als excuus om niet harder dan 100 te hoeven rijden en dat maakt dat je soms boven de 1 op 30 kan uitkomen voor een rit.

Overdrijven is een groot woord, bewust omgaan met brandstof en je portemonnee om X kilometers af te leggen lijkt mij een andere omschrijving :ugeek:

Joepie, laatste tank direct mijn records aan diggelen geslaan met een onverhoopte 4,56 l/100 km (BC: 4,3) of 1:21,93 :twisted: Hopelijk zet ik de lijn van de voorbije 2 dagen door, want na 140 km staat de BC op 4,1 :geek: ... eens zien hoe lang ik dat kan volhouden :P
Witte

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Return to Insight Hybrid - Algemeen