Ik ben Witte, 30 jaar en sinds januari trotse eigenaar van een Honda Insight bj 2010. Nadat ik spijtig genoeg een ongeval had met mijn vorige wagentje was ik genoodzaakt om een vervangwagen te zoeken. Na intensief zoekwerk tegen de klok - een mens moet nu eenmaal op zijn plaats van terwerkstelling geraken - twijfelde ik initieel nog tussen (opnieuw) een zuinige diesel, of toch maar voor een zuinigere benzinemodel.. zeker omdat men in België de dieselrijders in het vizier heeft de komende jaren. Eerder voor de grap begon ik dan ook naar de betaalbare hybrides te kijken, en na enkele dagen was het prijs, en kwam er een interessante Honda tevoorschijn. Via Google is dit forum maar een muisklik weg, en voor ik het wist had ik de helft van het forum uitgespit. Bedankt aan alle Insight eigenaar voor al de informatie die jullie reeds deelden, dit maakte de keuze al een stuk gemakkelijker om maken!
En ik moet zeggen, ik ben voorlopig erg te spreken over deze auto, zowel qua comfort als zuinigheid bevalt hij erg! Hij had bij aanschaf iets meer dan 80k op de teller, en ziet er nog quasi nieuw uit, juist de stof van de zetels vooraan mogen wel eens gereinigd worden binnenkort. Laatst de zuinigste tank uit mijn korte carrière gehaald, 4,77 l/100 km over 823 km, met nota bene 420 km daarvan een uitstapje naar de Ardennen, met bijna overal de cruise control op 120, zelfs in de 'bergen'. Doorgaans draai ik gemakkelijk op 4,8 l/100 km, al hoop ik stiekem de cijfers van RedDevil te kunnen benaderen..

Grtz
Witte