Aanschaf Honda Insight 2010 Elegance 119k km.

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Aanschaf Honda Insight 2010 Elegance 119k km.

Postby Linkebes » 15 Feb 2017 21:16

Hallo Allemaal,

Ook ik ben jaloers op al jullie mooie Insight's en heb al sinds een tijd de wens om er ook eentje aan te gaan schaffen. Na wat sparen en twijfelen toch besloten om er serieus naar te gaan kijken. Voor vrijdag staat er een proefrit op de planning! Dit is een 2010 Elegance met 119k voor ongeveer 6500.

Natuurlijk heb ik dit forum al redelijk doorgespit en de volgende "puntjes" gevonden waar sowieso op gelet moet gaan worden:
-Voorruit bovenkant (rubberen strip),
-12volt accu controleren (niet sterkste punt van Insight),
-beschikbaar onderhoud over de auto,
-en als laatste natuurlijk de 120k onderhoudsbeurt. Vooral die 8 iridium bougies wegen er lekker in. :shock:

Er zullen vast nog dingen zijn die jullie als ervaringsexperts beter weten dan mij dus mochten jullie nog mooie aanvullingen hebben, plaats ze gerust hieronder, hulp is altijd welkom!

Mijn vorige auto was een Opel Corsa D uit 2007. Prima auto, ook niks over te klagen gehad maar hier heb ik voor een opleiding zoveel km's mee gereden dat ik nu toe ben aan een nieuwe auto.

Wanneer de Insight er is zullen er natuurlijk nog wel wat accessoires opgezet moeten worden (indien die er nog niet opzitten).
-Een mooi scherm (waar de radio nu zit), dat zal iets in de hoek van dit worden: https://nl.aliexpress.com/item/Quad-Cor ... 4.7.kOUX83

Ik had een soortgelijk scherm ingebouwd in mijn Corsa D en dat heeft echt wat toegevoegd.
-Parkeersensoren achter,
-Automatische dimmende binnenspiegel,
-Privacy glass (getinte, hoe je het ook wil noemen),
-Xenon verlichting,
-wellicht dagrijverlichting (hier ben ik nog niet helemaal over uit).

En wie weet komen er nog nieuwe ideeën!

Voor nu dankjewel voor de acceptatie van registratie op het forum en tot sprekens!

Gr Roy
Linkebes

Huidige auto: Hopelijk binnenkort Honda Insight

Return to Insight Hybrid - Algemeen