ZE1

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

ZE1

Postby kennethgroosman » 14 Dec 2016 13:19

Hallo,
is er hier iemand met een Insight van de eerste generatie?
Ik heb de opportuniteit om er een te kopen maar die heeft een nieuw batterijpakket nodig.
Is een prijs van 4500,- € redelijk?
Alle tips zijn welkom!
Bedankt,
Kenneth (uit B)
kennethgroosman
 
Posts: 2
Joined: 14 Dec 2016 13:09
Huidige auto: VW Golf

Re: ZE1

Postby MvM » 14 Dec 2016 17:19

Hoi Kenneth,

Wat bedoel je met de eerste generatie? Neem aan dat je de originele Honda Insight uit 1999-2000 bedoelt.
Dat beginnen redelijke verzamelaars auto's te worden.
Weet alleen niet wat het accupakket kost. Maar denk dat een prijs van 4500 E best redelijk is als de rest van de auto in goede staat is.
MvM
 
Posts: 23
Joined: 05 Nov 2016 21:59
Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Re: ZE1

Postby RedDevil » 14 Dec 2016 22:17

Hallo Kenneth,

De 1e generatie Insight is hier nooit door Honda ingevoerd. Er schijnen er ooit 3 hier op kenteken gezet te zijn en van een daarvan heeft de eigenaar indertijd wat gepost hier, maar die heeft 'm niet meer.
Ik kan 'm echter zo snel niet terugvinden.

Een paar linkjes van hier waar i.i.g. een 1e generatie Insight in voorkomt:
linkje 1: nagenoeg ongebruikt showmodel
Image

linkje 2: omgebouwd tot racemonster met een K20 blok (of zo maar een?)
Image


Wanneer je iets over de 1e generatie Insight wilt weten kan je eigenlijk niet om InsightCentral.net heen.
InsightCentral
Image

Dat forum is voor beide generaties, maar de groep 1e generatie eigenaren is daar veel actiever, met jaarlijks meer posts dan er 1e generatie Insights zijn gemaakt - en tal van info, over alle kwaaltjes die het ding heeft en hoe die op te lossen.
Om de foto's te zien moet je je daar registreren. Dat is gratis.
De site is traag als je geen adblocker gebruikt, dus dat zou ik aanraden.

Tja, er eentje kopen hier in Nederland...
4500 euro voor een 1e generatie Insight waarvan de accu is overleden lijkt me veel, behalve als ie cosmetish en motorisch in orde is en weinig kilometers heeft gelopen.
Ze zijn van aluminium dus je zal niet veel carosserieroest hebben, maar de remleidingen roesten wel door en de 4 massaverbindingen ook; die breken en geven allerlei rare storingen.
Verder zijn de ophangpunten van de motor vaak versleten en is de achterste lastig te bereiken.

De accu's zijn kwetsbaar, net als bij de Honda Civics van 2006-2009, maar kunnen vaak met een druppellader ('grid charger') weer enigszins tot leven worden gewekt.
Staat uitgebreid beschreven in diverse posts op IC.

Dus als ie puntgaaf is en altijd in de garage gestaan heeft dan is het een koopje, anders haal je je er een hoop ellende mee op de hals.
Niet doen tenzij je de tijd hebt om je erin te verdiepen en de handigheid om de problemen zelf op te lossen, want de garages hier kennen 'm niet.
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
User avatar
RedDevil
 
Posts: 558
Joined: 23 Oct 2012 20:49
Location: A2, A12, A27
Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Re: ZE1

Postby kennethgroosman » 15 Dec 2016 13:39

Heren,
bedankt voor jullie omstandige antwoord.
Eerder heb ik 2 jaartjes met een CR-Z rondgebold; het is allicht verstandiger om dat opnieuw te overwegen, maar die Insight is echt wel lekker exotisch en zeldzaam.
Morgen ga ik de auto eens gaan bekijken, houd jullie op de hoogte.
Groeten,
Kenneth
kennethgroosman
 
Posts: 2
Joined: 14 Dec 2016 13:09
Huidige auto: VW Golf

Re: ZE1

Postby Roy » 16 Dec 2016 08:57

Die heb ik eens een zien rijden in Amerika. Ze hadden de carrosserie gemolesteerd om de achterwielen er uit te krijgen. Het is een vreemd autootje.
User avatar
Roy
 
Posts: 96
Joined: 17 Feb 2014 11:00
Huidige auto: Honda Insight Elegance


Return to Insight Hybrid - Algemeen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron