Insight gewichtsvermindering ??

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Insight gewichtsvermindering ??

Postby MvM » 16 Nov 2016 11:31

Sinds anderhalve week rij ik met een Honda Insight rond en tot nu toe met veel plezier.
Probeer echt uit te vinden hoe ik met de auto zo zuinig mogelijk kan rijden. Ergo, de snelheid op de snelweg is al gezakt tot rond de 100 km/uur en momenteel rij ik ook rustig een tijdje achter een vrachtwagen om een beetje uit de wind te blijven.

Echter, ik zit me af te vragen of er ook gebruikers zijn die geprobeerd hebben het gewicht van de auto te verlagen.
Hoe minder massa je op snelheid moet brengen en houden, hoe minder brandstof je uiteraard verbruikt.
Met mijn andere Honda doen veel eigenaren moeite om het gewicht te verlagen. Niet zozeer voor het verbruik, maar dan wel voor de prestaties. Ook ik heb dat gedaan en op die manier zo´n 50 kg gewicht verwijderd.

De vraag is dus, zijn er zaken die je van de Insight kunt verwijderen en/of vervangen om het gewicht van de auto te verlagen?
MvM

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Re: Insight gewichtsvermindering ??

Postby RedDevil » 16 Nov 2016 19:50

Ik heb de vloermatten eruit gegooid en de bodem van de kofferbak (inclusief piepschuimen bak); geeft meteen meer bagageruimte.
Verder valt er niet zoveel te besparen. Krik, plakset, gereedschap en zo moet je toch bij je hebben.
De achterbank schijnt vrij licht te zijn, niet de moeite die eruit te halen.
Ik weet van een Amerikaan die de kofferbak helemaal gestript heeft, maar het is vrij lastig om de panelen later weer netjes op hun plek te krijgen.

Op dik 1200 kilo merk ik er weinig van.
2011 HIH Elegance Image => Image over 108.129 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Return to Insight Hybrid - Algemeen