Nieuwe Honda Insight Hybrid eigenaar

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Re: Nieuwe Honda Insight Hybrid eigenaar

Postby MvM » 10 Nov 2016 21:31

Bedankt voor alle reacties.

Heb inmiddels diverse LED-lampjes besteld voor het interieur en ook nieuwe H11-lampen voor het dimlicht, eens kijken of ik daar wat meer licht uit kan halen.
Grappig om te lezen dat dat leeslampje bij meer mensen voor lege accu's heeft gezorgd. Gelukkig stonden mijn auto's in mijn geval naast elkaar, dus het starten met de startkabel was <5 minuten werk.

Vandaag overigens voor de tweede keer getankt. Moet wel toegeven dat ik de laatste dagen ook mijn best doen om 'in het groen' te rijden en dat lukt aardig. Verbaast me overigens nog hoeveel brandstof de auto verbruikt als je stapvoets in de file rijdt.

In ieder geval, score was 22.41 liter op 449.5 km. Dus 4.99 liter/100 km. Boordcomputer gaf overigens 4.8L/100km aan.
Totaal kom ik nu dus uit op 5.03L/100km.

Komt vooral door de stukjes in de stad in de spits. Niet gek, maar moet nog beter kunnen denk ik. Denk dat je vooral winst kun halen uit het rustig optrekken en het toerental niet boven de 2500 rpm te laten uitkomen. Wat wel grappig is aangezien ik in de andere Honda regelmatig boven de 7000 rpm zit.
MvM

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby Sirach » 12 Nov 2016 00:07

Welkom Maarten bij de club, helaas ga ik over op de Civic Comfort tourer 1,8i na 9 jaar hybride te hebben gereden en de laatste 6 jaar 2 Insights zonder problemen heb gereden, alhoewel ik al bijna 72 jaar ben rij ik nog dagelijks en per jaar zo een 12000 km, de laatste Insight was van begin 2014, mijn verbruik was met de laatste altijd boven de 1:20 zelfs bij 130 Km/h, zelf ben ik nu niet een bepaald rijder met een fluwelen voet, maar dat doen maar weinig mensen met mijn beroep, ex automonteur en chef werkplaats bij een groot garagebedrijf in het westen van het land, ik rij al jarenlang met een bandenspanning van 2,8 atm. en dat is de ideale bandenspanning voor onder de Insight, je heb dan een fantastische wegligging en weinig last van zijwind gevoeligheid, in de laadruimte bak kun je een reservewiel van Honda monteren cpl met alle bevestigingsmateriaal en gewijzigde koffervloer bekleding, montage is een fluitje van een cent, in de om het reservewiel liggende schuimplastic bak is ruimte genoeg om allerlei dingen van gereedschap ed. op te bergen, ik heb een hekel aan het reparatiesetje met compressor en in de nieuwe Honda Civic 1,8i Comfort Tourer komt zeker weer een reservewiel te liggen.
veel succes met de Insight een prima keus gedaan.
Sirach

Huidige auto: HIH Elegance 2012

Postby EcoDriver » 12 Nov 2016 08:20

Nou Sirach laat dat helaas maar weg > de Civic Tourer is natuurlijke een geweldige wagen. Ik hoop dat je het forum nog wel blijft volgen.

Ik heb ook wel eens met een schuin oog naar dit model gekeken. Dit in verband met het kunnen trekken van een caravan. Maar die prestaties vallen mij nou juist weer ietsjes tegen. Bijv. in vergelijk tot een Toyota Auris 1.2T of een Ford Focus 1.0 of 1.5.

Johan
Image
100.000 km in 8 jaar.
EcoDriver

Huidige auto: EcoDriver rijdt een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic)

Postby MvM » 12 Nov 2016 11:07

Sirach wrote:Welkom Maarten bij de club, helaas ga ik over op de Civic Comfort tourer 1,8i na 9 jaar hybride te hebben gereden en de laatste 6 jaar 2 Insights zonder problemen heb gereden, alhoewel ik al bijna 72 jaar ben rij ik nog dagelijks en per jaar zo een 12000 km, de laatste Insight was van begin 2014, mijn verbruik was met de laatste altijd boven de 1:20 zelfs bij 130 Km/h, zelf ben ik nu niet een bepaald rijder met een fluwelen voet, maar dat doen maar weinig mensen met mijn beroep, ex automonteur en chef werkplaats bij een groot garagebedrijf in het westen van het land, ik rij al jarenlang met een bandenspanning van 2,8 atm. en dat is de ideale bandenspanning voor onder de Insight, je heb dan een fantastische wegligging en weinig last van zijwind gevoeligheid, in de laadruimte bak kun je een reservewiel van Honda monteren cpl met alle bevestigingsmateriaal en gewijzigde koffervloer bekleding, montage is een fluitje van een cent, in de om het reservewiel liggende schuimplastic bak is ruimte genoeg om allerlei dingen van gereedschap ed. op te bergen, ik heb een hekel aan het reparatiesetje met compressor en in de nieuwe Honda Civic 1,8i Comfort Tourer komt zeker weer een reservewiel te liggen.
veel succes met de Insight een prima keus gedaan.

Ho Sirach,

Bedankt voor je bericht. Niets mis met de Civic Tourer, als ik een auto met nog meer ruimte zou willen zou de Civic Tourer hoog op de lijst staan.
Als je met Insight altijd boven de 1:20 weet te rijden rij je toch redelijk rustig denk ik. Ben inmiddels met de derde tank bezig en de boordPC staat nu op 4.6, dus even afwachten wat het nu gaat worden.
Lees dat je een voormalig automonteur bent, misschien leuk om te weten dat die andere Honda van mij een NSX is. Als ik daar 1:8.5 mee rij heb ik het vrij rustig gedaan. Maar zo'n auto is hier misschien een beetje als vloeken in de kerk. Vandaar ook overigens dat mijn dagelijkse auto substantieel zuiniger moet zijn, anders heeft het niet zo'n zin om er twee auto's op na te houden.
MvM

Postby MvM » 19 Dec 2016 22:44

Ben inmiddels anderhalve maand verder met de Insight en nog steeds zeer tevreden.
Gemiddeld verbruik ligt inmiddels op 1:20,5 met zo'n 5200 km gereden.

Voor diegenen die het leuk vinden heb ik een review van de auto gemaakt op Autoweek.
http://www.autoweek.nl/autoreview/43298 ... ec-comfort

Nu nog bijhouden natuurlijk.
MvM

Previous

Return to Insight Hybrid - Algemeen