sleutel/alarm/portierslot probleem

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

sleutel/alarm/portierslot probleem

Postby JohnInsight » 14 Oct 2015 16:01

Ik ben in het bezit van een Insight, van april 2014. Na onlangs een sleutel kwijtgeraakt te zijn, besloot ik in overleg met de dealer een sleutel zonder afstandsbediening te bestellen, aangezien deze “slechts” Euro 120 was in plaats van Euro 450 (!). Na inprogrammeren van de sleutel leek deze aanvankelijk naar behoren te functioneren, maar later bleek dit geenszins het geval te zijn: als het slot namelijk langer dan 15 seconden dicht is (en het alarm geactiveerd is), gaat bij het opendraaien van het slot het alarm af en dit is uiteindelijk alleen nog maar op te heffen met nota bene de afstandsbediening van een andere sleutel! Bij nader onderzoek blijkt dat hetzelfde gebeurt wanneer een originele, “dure”, dus met afstandbediening uitgeruste sleutel op traditionele wijze (in het slot steken en draaien) gebruikt wordt. Oftewel: wanneer de batterij hiervan leeg zou zijn, wordt ook deze sleutel onbruikbaar! Wees dus gewaarschuwd! Daarnaast is het natuurlijk onzinnig dat Honda een sleutel verkoopt die weliswaar goedkoper is, maar in de praktijk onbruikbaar. De aanwezigheid van een sleutelgat in het portier is per saldo zelfs eerder misleidend dan functioneel. Ik heb getracht verhaal te halen bij Honda, maar zij geven aan dat dit probleem niet te verhelpen is, omdat “om veiligheidsredenen het alarmsysteem is losgekoppeld van het deurslot”. Pure onzin mijns inziens, en ik ben nog niet klaar met ze, maar ik wil graag weten of ik de enige ben bij wie dit probleem optreedt. Oftewel, als u ook een Insight bezit (of wellicht geldt ’t zelfs ook voor andere Honda’s?), wilt u dan eens checken wat er gebeurt als de auto langer dan 15 seconden op slot staat en u de auto via het portierslot tracht te openen? Dus niet met afstandsbediening, maar met “de sleutelbaard”. Gaat dan bij u ook het alarm af? NB: om geen ruzie met de buurt te krijgen, niet aan te raden om ’s avonds na 22.00 uur te proberen. Ik ben heel benieuwd naar reacties.
JohnInsight

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Re: sleutel/alarm/portierslot probleem

Postby civicmobiel » 14 Oct 2015 16:31

JohnInsight wrote: Dus niet met afstandsbediening, maar met “de sleutelbaard”. Gaat dan bij u ook het alarm af? NB: om geen ruzie met de buurt te krijgen, niet aan te raden om ’s avonds na 22.00 uur te proberen. Ik ben heel benieuwd naar reacties.

Wij hebben geen HIH maar een HCH, en bij een lege batterij in de afstandsbediening een keer de deur met gewone sleutel geopend...no problem...geen alarm.
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby RedDevil » 14 Oct 2015 18:35

Volgens mij zit in de sleutel naast de afstandsbediening ook een transponder (een soort RFID chip) die een soort gecodeerd echosignaal geeft als de Insight op een bepaalde frequentie een signaal uitzendt.
Die chip heeft dus geen voeding nodig om toch een herkenbaar signaal terug te geven.
Je hebt de afstandsbediening dus niet nodig maar wel de transponder omdat die de Insight vertelt dat je een geldige sleutel hebt.
Alle moderne auto's (en sleutels dus) hebben zo'n chip.
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Sirach » 12 May 2016 10:30

heb het zelfde probleem met de HIH 2014 model, maar had het zelfde probleem ook met mijn HCH van 2009.
Sirach

Huidige auto: HIH Elegance 2012

Postby JohnInsight » 17 May 2016 09:33

Sirach wrote:heb het zelfde probleem met de HIH 2014 model, maar had het zelfde probleem ook met mijn HCH van 2009.

Dank voor uw reactie. Heb er inmiddels mee leren leven en geen respons van Honda gekregen. Slechte zaak mijns inziens, maar so be it...
JohnInsight

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby kievit » 01 Jun 2016 22:43

Heb je dan geen tweede sleutel die leveren ze altijd bij.

Bij mijn "oude"HCH was ook een keer battery leeg gewoon nieuwe erin en no problemo.

Bij de "nieuwe" HIH kreeg ik ook twee sleutels
My precious om maar the lord of the rings te quoten :D

Image
kievit

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Return to Insight Hybrid - Algemeen