Voorstellen en tips voor aanschaf occassion Insight

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Voorstellen en tips voor aanschaf occassion Insight

Postby Melle » 16 Feb 2015 16:57

Beste insighters,

Ik ben Melle en ga binnenkort mijn eerste auto kopen. Best knap dat ik ruim 33 jaar geen auto heb bezeten, al zeg ik het zelf. Ik heb altijd in de stad gewoond waar weinig parkeerplekken zijn en de rit naar mijn werk met OV prima te doen is. Mijn vriendin en ik zijn steeds meer toe aan flexibiliteit, vooral als we gaan naar familie die niet in de buurt van een station wonen. Natuurlijk vind ik snelle auto's mooi, maar gaat het milieu en mijn portemonnee mij ook aan het hart. Hoewel ik eigenlijk nooit eerder gehoord had van de Insight kwam deze naar boven in de zoektocht naar zuinig, automaat, ruimere kofferbak en eventueel hybride.
Een week geleden bij een dealer gaan kijken naar de HIH van verschillende bouwjaren, maar daar merkte ik niet veel verschil. Ook zag ik dat wat ik al vermoede klopte: de Civic heeft echt een te kleine kofferbak. Het liefst zou ik een Insight uit 2012 (met 'facelift', is dat gen3?) en minder dan 100k op de teller (€11-12k), maar die zit net niet in mijn budget (rond de €10k). Waarschijnlijk ga ik uitkomen op een Insight Elegance uit 2011. Heb met dat bouwjaar ook al een proefritje gemaakt en het viel me allezins mee! Lekkere wegligging, reageert snel en soepel en het 'geloei' wat ik wel regelmatig heb gelezen viel me ook erg mee. Ik heb wel vaker in een automaat gereden, zowel een gas-automaat (Renault Scenic 2008), benzine Toyota Rav4 (5-speed aut uit 2009 of 2010) en hybride Prius 2013. De Insight doet daar zeker niet voor onder! Ik vind HIH zeer smooth en toch snel reageren, misschien iets minder krachtig van 80 naar 120 dan de Rav4, maar goed die heeft ook meer dan 2L en half zo zuinig (en lang niet zo soepel).

Ik vroeg me af waar ik op moet letten als ik de auto ga checken? Wat zijn typische zaken waar een Insight na 60-100k last van gaat krijgen? Ik las iets over de 12V batterij? Hoe kan ik zien of de laatste update geïnstalleerd is? Hoe kan ik checken dat de IMA nog goed is? Kortom, vragen van een beginner die niet voor gek wil staan bij de dealer :)

Een andere vraag is of de verschillen tussen 2011 en de 'Gen3' 2012 de 1500 euro waard zijn? Ik las dat de 2012 iets zachter afgeveerd staat en dat er andere lampen in zitten (betere?). Ook dat de 2012 iets zuiniger is?
Melle

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance 2011

Re: Voorstellen en tips voor aanschaf occassion Insight

Postby RedDevil » 16 Feb 2015 20:04

Poeh... Een voordeel van de nieuwere Insight is dat ie iets lichter is, wat je 88 euro per jaar aan wegenbelasting scheelt. Dat scheelt al meteen een hoop van die 1500.
Al valt een Insight uit 2011 natuurlijk niet te versmaden, vooral niet als ie rood is ;)

De lampen vallen een beetje tegen, maar je kan makkelijk een goedkoop H11 Xenon setje erin zetten dan heb je niks te klagen over de lichtsterkte.
De standaard claxon klinkt ook een beetje zielig, die vervangen door een Accord claxon helpt een hoop.

Je kan een hoop kwijt in de Insight, zeker als je het piepchuimen blok uit de bodem haalt en/of doorstapelt tot aan het glas. Ik heb er ook nog een dakkoffer bij. Dan houdt het wel op, want een trekhaak mag niet.

De Insight is gevoelig voor bandenspanning. Ik prefereer die hoger dan standaard, zeker is dat als je onder de standaard 2,4 bar komt je allerlei problemen krijgt zoals vegen in de bocht en zijwindgevoeligheid.

Ik heb de stoel en de binnenspiegel zo hoog mogelijk gezet, dan heb je beter zicht naar achter en schuin opzij. Want de overzichtelijkheid is ook niet geweldig.

Wat vind je van de Jazz Hybrid, overigens?
Qua bagageruimte doet ie niet onder voor de Insight (de kofferbak is ietss kleiner maar je kan veel kwijt onder de achterbank) en qua prestaties is hij zelfs beter, want ietss krachtiger en lichter.
Op de snelweg is de HJH iets minder zuinig, in de stad niet, en daar veel praktischer dan de HIH.
Technisch zijn ze gelijkwaardig. Alleen kan je bij de Insight geen panoramadak krijgen... ik moet soms voorover bukken om het stoplicht te zien.

Maar gebruikte Insights kun je vaak voor een scherpere prijs krijgen dan gebruikte Jazzen. Ik weet er alles van ;)

Wat je ook doet, heel veel plezier :)
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby MyHCH » 16 Feb 2015 20:08

Hoi Melle,

Welkom op het forum en dank voor de duidelijke uitleg. Ook voor jouw vragen ben je hier aan het goede adres.
Model 2012 en later heeft ook een andere achterbank, waarbij je wat dieper zit en meer hoofdruimte hebt. Ook zijn de kleuren in het interieur aangepast. Ik weet niet of je perse bluetooth voor je telefoon wil, maar anders is een Trend van 2012 of later een goede optie (bijvoorbeeld deze); dit is de zuinigste versie (door de iets kleinere velgen en banden) en die is minder duur dan een Executive of Exclusive (opvolger van de Elegance). De Trend heeft ook, i.t.t. de comfort, standaard cruise control.
Ik zou je aanraden om naar de originele merkdealer te gaan. Je hebt 8 jaar garantie tot 160.000 km op de accu en het IMA-systeem en de meeste dealers geven je ook 1 of 2 jaar algemene garantie. Dan weet je zeker dat je goed zit.
Er zijn weinig problemen bekend. Bij de eerste Insights ging de achterspoiler weleens los zitten bij wassen in de wasstraat. En zoals je al noemt is de kleine 12V accu een minder punt. Verder zijn ze uiterst betrouwbaar.
Goed om te weten: je ruilt niets in en de HIH-verkoop zit een beetje in een dal omdat hij niet meer wegenbelastingvrij is. Je hebt dus een heel goede onderhandelingspositie; 1000 euro of meer van de vraagprijs af zal geen probleem zijn.

Veel succes bij de zoektocht en alvast veel rijplezier gewenst.
2017 Jazz:Image > 45.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby Melle » 17 Feb 2015 17:14

Dank voor de reacties! De HIH uit 2012 is helaas nog wat boven mijn prijsklasse, ook als ik er nog een mooie 1000 euro af weet te praten. Ik heb nu een HIH 2011 van rond de €10k op het oog. MyHCH, deze Trend uit 2012 had ik ook gezien en is inderdaad een mooie voor een goede prijs, alleen boven mijn budget. Goedkopere HIH 2012 modellen zijn er alleen bij erg hoge kilometerstand (150k+)
Cruise control is inderdaad essentieel, gelukkig hebben ze dat bij Honda dus ook gerealiseerd in 2012 en alle versies er mee uitgerust.

Bluetooth is ook een wens, maar denk dat ik dit gewoon het best kan proberen bij de verkoper, ik heb het idee dat dit toch niet echt goed vooraf is te zeggen. Ik las namelijk dat telefoongesprekken en muziek alleen standaard werkt met ingebouwde originele navigatie. De navigatie is zeker gewenst, maar als ik lees dat een update van de ingebouwde navigatie zo'n 200 euro kost en lang niet zo handig is als een moderne Tomtom oid, dan weet ik niet of ik het wel wil. Misschien is een TomTom beter en voordeliger.
Xenon lampen zouden wel mooi zijn, maar momenteel parkeer ik nog in de binnenstad op een parkeerplek waar wel vaker auto's gestript zijn. Die laat ik dus later wel inbouwen :)

RedDevil, de Jazz komt ook in de buurt van mijn wensen, maar ik moet bekennen dat ik de Insight veel mooier vind, zowel van binnen als van buiten. Ook de prijs is inderdaad aan de hoge kant vergeleken met een insight. En tja, het oog wil ook wat.

Wat verzekering/garantie betreft: Honda Quality Plus vind ik ook erg prettig. Fijn idee om dat achter de hand te hebben. Met een aankoop van iets onder de 100k op de teller denk ik dat ik in 3 jaar toch wel aan de 160k zit, maar ben blij dat dit gedekt is en er verder ook weinig grote problemen te verwachten zijn.
Melle

Postby RedDevil » 17 Feb 2015 23:30

Je hebt geen Honda navigatie nodig voor BlueTooth... gelukkig niet!
Ik heb een Elegance uit 2011 zonder navigatie en met BlueTooth.
Het werkt echt geweldig, je wordt gebeld, drukt op het knopje op het stuur en je praat met wie je belt!
Zelf een nummer bellen werkt ook met dat knopje, wel lastig dat het menu in het Engels is (er zijn nog 4 andere talen zoals Japans en Frans en zo).
Om de boel in te stellen ben je wel even bezig, maar alles met 'voice control'. Ik praat weleens met mijn auto's, dit is de eerste die terugpraat ;)

Een TomTom navigeert beter (schijnt, want ik heb het Honda systeem nooit uitgeprobeerd) en is veel goedkoper, lifetime maps voor een schijntje.

De TomTom heeft een soort platte schijf die je in een speciale houder kan klikken.
Hij past ook erg goed in de gleuf van de CD speler, dat doe ik dus steeds. De CD speler wil dan iets doen, maar even op Power of Source drukken en de boel staat weer uit of op de USB stick met muziek van 400+ CD's in de centrale armleuning.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Melle » 23 Feb 2015 10:57

Reddevil, dank voor de info. Met dit in mijn achterhoofd ook weer naar een aantal officiële dealers geweest en heb een Elegance gekocht uit 2011 met iets minder dan 100k op de teller en voor €10k. We hebben nog 2 proefritten gemaakt (allebei Elegance uit 2011 met net geen 100k km's) en we verbaasden ons over het verschil in rijervaring en hoe lekker de stoel zit. Misschien dat in de een een stevig persoon heeft gezeten en in de ander niet. Ook het rij/wind/bandengeluid leek bij de een een een stuk meer aanwezig dan bij de ander. Gelukkig waren alle nadelen bij dezelfde auto aanwezig, dus dan is het een makkelijke afweging :-)

Stom genoeg heb ik bij een aantal auto's de check met bluetooth gedaan, maar niet bij de auto die we gekozen hebben. De moeilijkheid zit hem niet in het bellen via Bluetooth, dat geloof ik wel. Het punt is dat ik ook muziek (en podcasts) af wil spelen via mijn telefoon. Als ik mijn telefoon via een jack heb gekoppeld en dan telefoon ontvang (of zelf wil bellen) dan snapt het systeem vermoedelijk niet wat er moet gebeuren met de microfoons. En het 'next' klikken van een song werkt dan alleen op de telefoon zelf. Nu is het wel zo dat ze een officiële Honda-navigatie hebben ingebouwd op het dashboard (niet inbouw, maar er bovenop maar zonder adapterkabeltje door de lucht). Dus misschien heeft die ook wel bluetooth. Kortom vraagtekens.
Wat is jullie ervaring met het in laten bouwen van een Parrot mk9200 (of iets vergelijkbaars)? Ik lees dat het geluid van de muziek vaak mooier klinkt en ook het geluid bij het bellen beter is (minder omgevingsgeluid).

€500 euro korting gekregen (kwijtschelding rijklaar maken), ik merkte dat het onderhandelen niet heel makkelijk was. Bij beide dealers leek het alsof ze niet veel ruimte hadden of het volste vertrouwen dat ze de auto's verkocht krijgen. Ook nabellen naar aanleiding van proefrit is nog niet echt praktijk (of werkt dat in deze markt niet zo?).
Melle

Postby RedDevil » 23 Feb 2015 11:41

Gefeliciteerd en veel plezier!

De standaard Bluetooth van de Elegance zet het afspelen van de muziek (CD of USB) stil als je belt of gebeld wordt en gaat weer verder als je ophangt.
Ik heb dan ook geen ervaring met een Parrot :)
Het afspelen van muziek van je telefoon via BlueTooth gaat niet werken, als je dat lukt zou je de eerste zijn waar ik van weet.
Maar een USB stick in de armleuning is goedkoop en simpel.
Als je een IPhone hebt maak je via die USB poort een goede kans. Onze Ipod Nano doet het prima i.i.g.

De standaard geluidsinstallatie is niet geweldig, vooral de speakers niet.
Met betere speakers en/of dynamat of andere geluiddemping in de deuren schijnt de standaard installatie het goed te doen (ik heb zelf alles standaard).
Image
RedDevil

Postby Melle » 23 Feb 2015 13:52

RedDevil wrote:Gefeliciteerd en veel plezier!

De standaard Bluetooth van de Elegance zet het afspelen van de muziek (CD of USB) stil als je belt of gebeld wordt en gaat weer verder als je ophangt.
Ik heb dan ook geen ervaring met een Parrot :)
Het afspelen van muziek van je telefoon via BlueTooth gaat niet werken, als je dat lukt zou je de eerste zijn waar ik van weet.
Maar een USB stick in de armleuning is goedkoop en simpel.
Als je een IPhone hebt maak je via die USB poort een goede kans. Onze Ipod Nano doet het prima i.i.g.

De standaard geluidsinstallatie is niet geweldig, vooral de speakers niet.
Met betere speakers en/of dynamat of andere geluiddemping in de deuren schijnt de standaard installatie het goed te doen (ik heb zelf alles standaard).

Ben ook blij met aankoop, maar dit is iets waar ik vooraf flink had lopen zoeken en besloten had dat ik dit bij de auto zou checken. En dan vergeet ik het :oops:

USB-stick is zeker een oplossing voor muziek maar ik luister veel via Spotify en podcasts. Deze worden regelmatig vernieuwd en om dan elke keer die stick weer te verversen... Ik zit nu te denken aan deze oplossing: http://www.mytrendyphone.nl/shop/univer ... 8096p.html Daar moet ik nog een jack-kabel bij kopen en een usb2microusb-kabeltje en dan ben ik helemaal up and running. Denk je dat deze oplossing stevig zit? Ik heb mijn twijfels maar aan het zou wel een mooie oplossing zijn waar de telefoon (Samsung S3) binnen handbereik is om makkelijk tijdens het rijden een volgend nummer op te zetten. En als de inbouw navigatie het niet doet of erg outdated is, is Google navigatie snel te gebruiken.
Melle

Postby Melle » 04 Mar 2015 21:24

Ik heb de auto zaterdag opgehaald en na 2 tochtjes van in totaal zo'n 200km een tevreden HIH-rijder :-) Toch hieronder de belevenissen die (vooral daarna) het wat moeilijk maken om heel blij te zijn met mijn nieuwe aanschaf. Ik heb de auto bij een officiële Hondadealer gekocht dus verwacht er ook goede service, wellicht is mijn verwachting wat te hoog dus ik ben benieuwd hoe jullie deze 4 punten zien.

Testrit, zo 2 weken geleden
1) Na de testrit auto gecheckt en gezien dat bij de achterbumper wat krasjes zaten. De auto is grijs/zilver en de krasjes waren stevig en diep dus je zag goed de zwarte onderlaag onder de lak. Zou niet geheel weggehaald worden maar zodanig dat het minder goed te zien zou zijn. Prima wat mij betreft.
2) Omdat de auto buiten stond en het ook een beetje regende was de auto nat en kon je niet goed checken op deukjes etc. Het zag er echter netjes uit maar de verkoper zou bij het rijklaar maken checken op deukjes.
3) Honda/Garmin Navigatie die op het dashboard is ingebouwd (dus stroom via dashboard en niet met kabeltje) werkte tijdens testrit maar we hebben route ingevuld, alleen gecheckt of hij accuraat locatie/kaart aangaf. Dat werkt prima.
4) Na opmerking van MyHCH over de 12V-accu heb ik na testrit gevraagd of 12V-accu goed was en gecheckt zou worden. Zou gedaan worden.

Week later (afgelopen zaterdag) bij ophalen van de auto:
1) Krasjes zijn enigszins met zilverstift gekleurd, maar het ziet er niet best uit. Verkoper zegt dat hij resultaat nog niet had gecheckt en is het met me eens dat dit niet goed is. Dealer heeft meerdere locaties en gaat bij locatie dichter bij mij worden opgelost, kosteloos.
2) Ik zie een deukje op de zijkant van de auto. Is geen flinke deuk, maar zag hem al in 1 oogopslag. Na enige twijfel geeft verkoper toe dat dit ook kosteloos opgelost kan worden bij locatie bij mij in de buurt.
3) Bij wegrijden typen we adres in en met wat moeite lukt het. Het lijkt net of ik elke keer net mis klik maar komt onhandig over. Verkoper was al weg en ik was net trotse eigenaar van de auto en kende de route eigenlijk toch wel uit mijn hoofd dus heb er niets van gezegd. Later die dag nog wat meer ingetypt en het is eigenlijk onbegonnen werk. Bij het intypen van bijvoorbeeld een 'e' wordt een 'u' geregistreerd, dus niet een beetje mis maar 3 letters er tussen. Zit me niet lekker en ik besluit in het begin van de week te bellen.
4) geen problemen

Maandagochtend auto 30m verplaatst want ik moet hem in de binnenstad op straat parkeren en zo kan ik hem zien vanuit huis. Ben 3x in en uitgestapt ivm plakken parkeervergunning en terwijl ik in de trein zit naar werk (nog een weekje!) vraag ik me af of ik de auto wel op slot heb gedaan. Twijfel twijfel en na het werk direct gecheckt: Auto toch niet op slot! Gelukkig niets aan de hand, maar wel geschrokken uiteraard. Ik doe de auto op slot maar hoor geen centrale deurvergrendeling klikken of lampen knipperen. Deur is niet op slot gegaan. MEt sleutel in sleutelgat lukt het uiteraard wel maar andere deuren gaan niet mee. Toch de auto maar eens starten: Niets. Geen enkele reactie!
Gelukkig kwam er net een vriend aanrijden die mijn nieuwe aanwinst wilde bewonderen maar al gelijk zag dat ik wat beteuterd keek. Gelukkig had hij startkabels en hebben we de boel proberen op te starten met instructieboekje van de HIH in de hand. Niet gelukt. Dan maar Honda Assistence met schaamrood op mijn kaken bellen. Geen probleem en zou met ANWB worden afgehandeld. Ook de ANWB kreeg hem echter niet aan de praat. Aangezien de achterklep nog niet vergrendeld was en ik ook niet wist hoe dit is te doen gaf hij aan dat hij de auto kon laten verslepen. Achteraf begreep ik dat de centrale deurvergrendelknop in portier ook zonder stroom zou werken, maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet als de sleutel in portier dit ook niet doet (zonder stroom).
Uiteindelijk laten wegslepen. Deze man kreeg de auto echter wel aan de praat (moest wel om uit Parkeerstand te halen) door accu iets anders te koppelen. Stuurbekrachtiging ging niet aan maar auto kon wel mooi vrachtauto op. Afsluiten had geen zin, want volgende dag moest de auto toch naar dealer gebracht worden omdat de accu volgens de wegsleper een kapotte zekering had (zag ik toen hij het aanwees ook).
Al met al hele avond bezig geweest.

Volgende dag (gister) telefoon van dealer dat accu en zekering vervangen waren. Hoe de accu leeg is kunnen raken weten ze niet. Zou gewoon pech kunnen zijn. Hoop ik ook. Wel blij dat ik nu gloednieuwe accu heb.

3) Bij ophalen (vanochtend) ook navigatie laten zien en was ook voor hen duidelijk dat dit niet goed werkt. Heb de navigatie achtergelaten om het ze te laten uitzoeken Ben gemaild dat na hercalibratie het beter werkt en dat ik een styluspen kan gebruiken omdat dit beter werkt.

Oja, 1 en 2 moet ik nog over gebeld worden om afspraak te maken omdat hun 'uitdeuker' maar eens per maand ofzo alle deuken in 1x uitdeukt. Ben er echter nog niet over gebeld.

Wat vinden jullie van de gang van zaken?
Melle

Postby RedDevil » 04 Mar 2015 23:57

Hoi Melle,

Ik denk dat je Insight ook bij de dealer al een platte 12V accu heeft gehad, en dat daardoor het Garmin systeem zijn instellingen kwijt was geraakt en het scherm opnieuw moest worden gecalibreerd.
De 12V accu van de Insight is kwetsbaar, ik heb de mijne ook al moeten laten vervangen.

Als de accu langere tijd plat heeft gestaan dan gaan de loodplaten krom staan.
Je kan de accu dan wel weer opladen, maar de cellen ontladen zichzelf sneller dan normaal.
Op een gegeven moment is één cel bijna leeg en zijn de andere gewoon vol. De accu wordt dan bijna niet meer bijgeladen, want de volle cellen houden de spanning hoog.
Daardoor blijft de lege cel nagenoeg leeg.
De Insight gebruikt continu stroom. Een klein beetje maar, maar genoeg om een bijna lege cel in korte tijd helemaal plat te trekken.
Ga je dan stroom vragen dan inverteert de cel en heb je 8 Volt tot je beschikking in plaats van 12.
Je krijgt dan een kerstboom van zwak brandende lampjes en rare foutmeldingen in de MID (het LCD schermpje).
Starten doet ie dan niet meer.
Soms helpt even alles uitzetten en opnieuw starten nog, dan heb je geluk.

Met een nieuwe accu heb je meteen ook een gebalanceerde accu en zou je hier voor jaren van verlost moeten zijn.

Die krasjes en deukjes... ik heb zoiets ook bij mijn vorige auto (geen Honda) gehad, en alle toezeggingen blijken niks waard te zijn.
"We kunnen 'm natuurlijk niet opnieuw laten spuiten maar we hebben een expert die dit soort schades heel mooi kan wegwerken" betekent "We halen 'm door de wasstraat".

Ik heb ooit een proefrit willen maken in een auto met een gebarsten voorruit. Stond niet in de advertentie.
"Als U 'm koopt dan laten we die natuurlijk herstellen".
Toen ik vroeg waarom ze dat niet meteen hebben laten doen, want dat moet toch als ze 'm verkopen hadden ze geen goed antwoord.
En even goed verder kijkend zag ik meer zaken die niet kloppen.
Ze deden er niks aan omdat de auto dat niet waard was... al vroegen ze er heel wat voor.
Dan maar geen proefrit.

Bij een kras in metalliclak moet eerst de vernislaag rond de kras worden weggehaald zonder de lak te raken.
Alleen dan kan je eerst de kras glad bijwerken en daarna de vernislaag herstellen.
Die poging met zilverstift, waarbij ze vast ook de vernis mee hebben gepakt, geeft al aan hoe professioneel ze dit aanpakken.

Maar goed, misschien zorgt de ellende die ze je al bezorgd hebben er wel voor dat ze zich gedwongen voelen het nu wel netjes af te handelen.
En het belangrijkste is natuurlijk dat ie lekker rijdt.

Wat ik zelf erg leuk vond was voor het eerst in het donker de sleutel in het contactslot steken en dan ineens 100 lampjes overal te zien oplichten in het interieur, dat waren er 95 meer dan bij mijn vorige auto :)
Image
RedDevil

Postby Melle » 06 Mar 2015 10:37

Thanks voor de geruststelling. Ben het met je eens, dat de auto fijn rijdt is het belangrijkste. Ook die lichtjes die in het donker aanspringen voelen zeker goed aan, voelt erg futuristisch aan :-)

Hopelijk gaat alles vanaf nu gewoon goed. Ik laat ze hun afspraak natuurlijk wel nakomen, scheelt dat de dealer op 2 km afstand zit, dus kan ik makkelijk even langswippen om ze te herinneren. Ik ben wel blij dat ik nu een gloednieuwe accu heb, da's toch mooi 100 euro die ik in de toekomst niet hoef uit te geven.

De eerste tankbeurt zal geen zuinige km's laten zien, maar ben wel van plan om dit bij te houden. Zal niet in de buurt komen van het absurd lage gebruik wat ik hier soms zie langskomen, maar toch mooi dat die een stuk zuiniger, stiller en comfortabeler rijd op de snelweg dan een kleine, lichte en oude (2005 ofzo) Toyota Yaris waar ik toevallig deze week nog even inzat.
Melle

Return to Insight Hybrid - Algemeen