Sigaretten aansluiting alleen voor aansteker?

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

Sigaretten aansluiting alleen voor aansteker?

Postby jasjenl » 14 Feb 2010 15:38

Sinds gisteren ben ik ook de trotste eigenaar van een Honda Insight (zwarte Elegance). Nu viel me op dat er in de handleiding staat dat je op de sigaretten aansluiting geen andere dingen mag aansluiten dan de standaard aansteker die er in zit. Maar normaal gesproken is die aansluiting toch juist ook bruikbaar c.q. bedoeld als 12 volts aansluiting voor bijv. een TomTom? Is dit een foutje in de handleiding of mag/kan je er werkelijk alleen maar de aansteker in prikken?
jasjenl

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Re: Sigaretten aansluiting alleen voor aansteker?

Postby Bennink » 14 Feb 2010 15:51

Goeie vraag, geen idee. Ik laad er regelmatig andere dingen dan mijn sigaret mee op :-) Dat gaat prima.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby jasjenl » 14 Feb 2010 15:55

Ah, ok, het werkt dus wel gewoon. Zal dan toch eens vragen aan mijn dealer waarom dat in de handleiding staat...

Overigens zag ik in de handleiding dat er ook een variant bestaat die geen sigaretten aansteker heeft op die plek, maar gewoon alleen een 12volts aansluiting, met een afdekklepje. Wat mij veel handiger/fraaier lijkt, want ik rook niet en zou die aansluiting dus alleen eventueel voor stroom gebruiken. Is dat een optie of zo of is dat uitvoerings afhankelijk?
jasjenl

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby Bennink » 14 Feb 2010 15:59

Volgens mij wordt de Insight in Amerika met zo'n klepje geleverd. Niet helemaal zeker, maar de Nederlandse Insight Elegance wordt altijd met 12v sigarettenaansteker geleverd.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Return to Insight Hybrid - Algemeen