binnen 15.000 gaat de indicator voor onderhoud al branden

Alle discussie over de Insight Hybrid dat niet past in een ander subforum.

binnen 15.000 gaat de indicator voor onderhoud al branden

Postby RaymondB » 13 Feb 2010 23:17

Hallo Insight riders,

Voordat ik 15.000km met m'n Insight heb gereden gaat de indicator voor een onderhoudsbeurt al branden.Dacht toch echt dat dit pas met 20.000km moest.
Zijn er meer mensen die al voor de 15.000 naar de garage moesten?
RaymondB

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Re: binnen 15.000 gaat de indicator voor onderhoud al branden

Postby Bennink » 14 Feb 2010 12:58

Volkomen normaal hoor, wees maar niet bang ;-) Honda is bang dat je de onderhoudsbeurt gaat vergeten dus laat vroeg van tevoren weten dat er onderhoud aan zit te komen. Ik heb dit een tijd geleden ook al op gemerkt, hier mijn post destijds:

Bennink wrote:Vanmiddag liet mijn boordcomputer me ff schrikken met de volgende melding:

Image

Je zou verwachten: onderhoudsbeurt komt eraan!

Maar, ik moest volgens de interval nog 4890km rijden (op dat moment, foto is van thuis):

Image

Toen ik getankt had (40km verder) sprong de melding wéér aan.

De dealer wist van niks. Er is geen andere Honda die zo vroeg de onderhoudsbeurt aangeeft, dus eigenlijk wisten ze het niet zeker. "Waarschijnlijk zal dit de waarschuwing zijn voor de onderhoudsbeurt..." Thuis aangekomen ff het boekje erbij gepakt en werd toen gerustgesteld:

Image

De Honda Insight Hybrid berekent dus zelf aan de hand van de gereden kilometers wanneer de eerstvolgende beurt zal zijn, niet alleen in kilometers, maar ook in dagen. In mijn geval duurt het nog 30 dagen voordat mijn auto voor onderhoud moet en dat klopt redelijk, want 180km per dag in 30 dagen is iets meer dan 5000km.

Bovenstaande post kun je bij het topic over de boordcomputer vinden.

De diverse topics kun je hier vinden:

Dit topic zal ik sluiten, voor verdere vragen kun je in de bovenstaande topics terecht.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Return to Insight Hybrid - Algemeen